Helium 10 Cerebro: Wat is het en waar kan je het voor gebruiken?
Helium 10 Cerebro

Helium 10 Cerebro

Wanneer jij een gedreven Amazon verkoper bent …dan heb je waarschijnlijk ook veel productideeën die je wilt testen. Je moet echter vindingrijk zijn, want je wilt geen tijd en geld verspillen aan het produceren, op de markt brengen en verkopen van onrendabele artikelen. 

Zelfs ervaren verkopers weten misschien niet eens waar ze moeten beginnen, wanneer het gaat om spelen (vinden van) met nieuwe productideeën. 

Hoe kom je erachter welke producten het meest lucratief zijn? 

Het uitvoeren van analytisch marketingonderzoek kan je helpen jouw opties te beperken, maar het kan erg arbeidsintensief zijn. Het kan je ook afleiden van het uitvoeren van andere essentiële taken voor het succes van jouw bedrijf. 

Er zijn duizenden Amazon-onderzoekingstools beschikbaar om je te helpen weloverwogen beslissingen te nemen, wanneer het gaat om het beslissen welke producten je wilt verkopen. Ze zijn echter niet allemaal hetzelfde en werken ook niet altijd naar behoren. 

Hieronder bespreken we de Helium 10 Cerebro (reverse ASIN lookup tool). We zullen bespreken hoe het verschilt van andere vergelijkbare en beschikbare tools. En je zal vertrouwd raken met hoe het jouw Amazon FBA business ten goede kan komen.

Helium 10 Cerebro is een van de grote aantallen tools die zijn opgenomen in de Amazon Software Suite. Het kan ook los van de andere tools in het pakket worden gekocht. 

Helium 10 Cerebro is een reverse ASIN lookup tool, wat betekent dat je een productnummer kunt invoeren en alle zoekwoorden kunt ontvangen waarvoor het op Amazon wordt weergegeven. Gebruikers vinden deze tool handig voor het evalueren van hun productideeën en het zoeken naar winstgevende producten op heel Amazon. Cerebro is geen “nieuwe” tool, maar wordt voortdurend verbeterd. De ontwikkelaars hebben onlangs een nieuwe functie toegevoegd, die we later zullen bespreken. Bovendien gebruikt het cookies om jouw ervaring met haar interface te verbeteren.

Helium 10 kortingscode

Om Helium 10 Cerebro met succes te gebruiken, moet je wat experimenteren. Met vallen en opstaan moet je erachter komen hoe je het voor jouw Amazon FBA business kunt laten werken. 

Laten we aannemen dat je vijf producten heeft die je overweegt te verkopen. Voordat je de sprong waagt en ze in jouw winkel zet, moet je jouw productideeën evalueren. 

Hoe bepaal je welke succesvol zullen zijn en welke niet de moeite waard zijn? 

Zoals je waarschijnlijk al weet, moet je altijd proberen producten te verkopen die niet veel concurrentie hebben. 

Helium 10 helpt je te bepalen welke Amazon producten (ASIN’s) weinig concurrentie hebben en welke je moet vermijden, omdat ze veel concurrentie hebben.

Ga om te beginnen naar je Amazon “Watchlist” en klik op het eerste product dat je wilt evalueren. Helium 10 toont het aantal beoordelingen dat het product heeft, en de omzet per maand. Idealiter zou het product dat je wilt verkopen een laag aantal beoordelingen (Amazon Reviews) hebben. Dit betekent dat het niet erg competitief is. Idealiter zou het ook elke maand een hoge “turnover” moeten opleveren (producten blijven dus niet lang liggen, maar worden over het algemeen snel verkocht). 

Nadat je wat tijd aan de Helium10 “Chrome extension” hebt besteedt, ga je naar Amazon. Zoek hier naar hetzelfde product en kopieer het ASIN-nummer. Ga terug naar de Chrome-extensie Helium 10, plak de ASIN in het veld “Product-ASIN's” en klik op “Get Keywords”. 

Nadat je deze stappen hebt voltooid, zou je een gedetailleerde resultatenpagina moeten zien. Op deze pagina wordt een lijst met zoekwoorden weergegeven waarvoor jouw geselecteerde product is gerangschikt of ook is geïndexeerd op Amazon. 

Over het algemeen zijn de eerste tien rankings verantwoordelijk voor ongeveer 95% van de totale omzet. Met dit in gedachten moet jouw aandacht worden gericht op deze top tien resultaten. 

Vanuit het hoofdmenu kan je filters toevoegen om jouw zoekresultaten te verfijnen. Je kan bijvoorbeeld minimum- en maximumwaarden instellen voor factoren zoals zoekvolume, Cerebro IQ-score, organische rangorde en aantal woorden. Je kan ook de opties voor “Match Type” en “Amazon Choice” aanpassen. 

Nu je weet hoe jij jouw zoekresultaten moet filteren, moet je op zoek gaan naar producten die niet erg concurrerend zijn. 

Kijk eerst naar de kolom "Competing products" van Helium 10 Cerebro. Wanneer het een getal groter dan 20.000 vermeldt, moet je naar andere concurrerende producten gaan kijken. 

We raden aan om producten te zoeken met minder dan 1.000 concurrerende producten. Hoewel het mogelijk is, zal het erg moeilijk zijn om een lijst met die producten te vinden en het ook nog eens uitstekend te timen. 

Ontdek producten die niet veel concurrenten hebben, maar wel een hoge zoekvolume hebben. Het vinden van bijvoorbeeld een artikel met minder dan 100 concurrerende producten, maar ook met bepaalde zoekwoorden waarnaar meer dan 1.000 keer per maand wordt gezocht, is een geweldige kans voor jouw bedrijf.

De Cerebro IQ-score helpt je het potentieel van afzonderlijke zoekwoorden te begrijpen. De IQ-score geeft een overzicht van de verhouding tussen het zoekvolume en het aantal concurrerende producten van een zoekwoord. Net bij het conventionele begrip van IQ …wil je dat jouw Cerebro IQ-score hoog is. 

Zoekwoorden met een hoog Cerebro IQ hebben een hoog zoekvolume en hebben niet veel concurrerende producten. Probeer een laag IQ te vermijden. Zoekwoorden met lage scores hebben veel concurrerende producten die aan hen zijn gekoppeld, en hebben een relatief laag zoekvolume.

Inmiddels heeft Cerebro een nieuw geavanceerd filter toegevoegd om je te helpen jouw zoekwoordonderzoek uit te breiden. Hiermee kan je namelijk nog effectiever zoekwoorden ontdekken waarvoor jouw ASIN's hoog scoren. 

Helium 10 heeft een nieuw geavanceerd filter voor Cerebro toegevoegd, waarmee je kunt zoeken naar zoekwoorden die over het algemeen geen hoge gemiddelde rangorde hebben, maar wel een rangorde hebben voor sommige ASIN's. Stel het zoekvolume en het geavanceerde rangfilter in om extra trefwoorden of woordgroepen voor jouw product te ontdekken. Deze relevante sleutelwoorden kunnen worden gebruikt in jouw vermelding of in PPC-campagnes. 

Om het geavanceerde filter te gebruiken, navigeer je naar het hoofdmenu van Cerebro. Vanuit het hoofdmenu kan je naar het veld "Product ASIN's" navigeren en minimaal twee ASIN's invoeren. Pas parameters toe, waaronder zoekvolume, positie en rangschikking van concurrenten. 

Hoewel de traditionele filters handig zijn, geven de geavanceerde filters zoekwoorden weer die je op geen enkele andere manier had kunnen vinden.

Volgens het helpcentrum en het ondersteuningsteam van Helium 10 maakt het niet uit wat de backend-zoekwoorden van jouw concurrenten zijn. Hun backend-zoekwoorden zijn mogelijk niet relevant of er is onvoldoende onderzoek naar gedaan. 

In plaats daarvan moet je jezelf alleen vertrouwd maken met de zoekwoorden waarvoor ze rangschikken en converteren, en Cerebro biedt verkopers die exacte informatie. 

Backend-zoekwoorden bieden geen enkele waarde, dus Cerebro kijkt er niet actief naar. Cerebro is eerder een van de beschikbare tools om te bepalen welke zoekwoorden conversies genereren. Dit zal op de langere termijn veel gunstiger zijn voor jouw Amazon FBA business.

Ja …we raden je alleen aan om voorzichtig te zijn bij het kiezen van een plan. Sommige kleinschalige verkopers kunnen misschien wegkomen met de gratis versie. Meer serieuze verkopers die op hun Amazon business vertrouwen in de zin van een primaire bron van inkomsten, zullen profiteren van een betaalde versie van deze onderzoekstool. Evalueer de behoeften van jouw bedrijf, kies tools die jouw ervaring significant verbeteren en investeer niet in een plan waar je niet echt veel gebruik van zal maken …succes!

Reactie plaatsen