De voor- en nadelen van verkopen op bol.com
De voor- en nadelen van verkopen op bol.com
27 januari 2023 

De voor- en nadelen van verkopen op bol.com

Ben je een ondernemer of klein bedrijf en op zoek naar een nieuwe manier om meer klanten te bereiken aan wie je je producten kunt verkopen?

Verkopen op bol.com is zeker het overwegen waard!

Het is een van de populairste online marktplaatsen, met veel potentiële klanten die klaar staan om te kopen wat je in de digitale schappen hebt liggen.

In dit artikel bekijken we alle voor- en nadelen van het verkopen op bol.com, zodat je aan het eind een weloverwogen beslissing kunt nemen of het iets voor je e-commerce business zou kunnen zijn!


Voordelen van verkopen op bol.com

Het is tijd om de feestmutsen tevoorschijn te halen! Als je een e-commerce ondernemer bent, zijn er enkele grote voordelen als het gaat om verkopen op bol.com ...voordelen die kleine bedrijven kunnen nemen en ze in een "powerhouse" kunnen veranderen.

Maar of je bedrijf nu groot of klein is, bol.com zal in beide gevallen veel te bieden hebben voor bedrijven.

Laten we eens kijken waar alle ophef over gaat!

Je profiteert van naamsbekendheid

Je profiteert van naamsbekendheid

Verkopen op bol.com geeft je producten de zichtbaarheid die ze nodig hebben om op te vallen in een concurrerende markt. Je krijgt toegang tot klanten die al vertrouwen hebben opgebouwd met dit gerenommeerde e-commerce merk en de enorme selectie artikelen, wat meer kans op blijvend succes betekent. Bovendien komen deze shoppers waarschijnlijk keer op keer terug ...het is dus een ideaal platform als je op zoek bent naar langdurige inkomsten en winsten.

Voor wie de zichtbaarheid van zijn merk wil vergroten, biedt bol.com niet alleen een platform, maar ook handige promotietools.

Ze beschouwen je succes als dat van henzelf en hebben een geweldige app gemaakt waarmee klanten overal en altijd producten kunnen bestellen.

Het is alsof je een winkel op zak hebt ...benut al deze geweldige functies die bol.com te bieden heeft, want je zult er geen spijt van krijgen.

Een groot aanbod producten

Voor verkopen op bol.com heb je talloze mogelijkheden ...en dan bedoelen we echt behoorlijk veel. Of het nu gaat om elektronica, boeken, speelgoed, kleding etc. de "sky" is echt je limit met hun enorme selectie van producten.

Want met zoveel keuze in producten en onderverdeling van categorieën ...van mode & beauty tot doe-het-zelfprojecten voor huis en tuin zit er ook absoluut iets voor je bij. Dus op welke doelgroep(en) je je ook richt ...er staat altijd wel iets speciaals voor ze klaar bij Bol en misschien binnenkort ook jouw producten.

Potentieel om meer klanten te bereiken

Met ruim 2 miljoen bezoekers per dag (met natuurlijk uitschieters hierin) en 13 miljoen actieve klanten die aankopen doen op bol.com, biedt het een enorm platform voor e-commerce bedrijven om hun verkoop omhoog te stuwen. En producten aan een ongelooflijk aantal mensen te laten zien.

Bol.com is de ultieme manier om het bereik van je bedrijf te vergroten en ervoor te zorgen dat niets over het hoofd wordt gezien.

Het wordt nog mooier met "Logistiek via Bol" (LvB)

Het stroomlijnen van je e-commerce verkoopproces is zojuist gemakkelijker geworden! Met Logistiek via Bol (LvB) kun je het gedoe van verzenden, verpakken en retouren eveneens overlaten aan het platform ...ze regelen dat allemaal voor je.

Stuur je voorraad en geef productinformatie op in hun Partnerplatform. Want LvB doet de rest, zodat je meer tijd hebt om je te concentreren op wat het belangrijkst is, namelijk het verkopen (promoten) van die geweldige producten.

Je zult genieten van de vrijheid en geen zorgen hoeven te maken over het vinden en runnen van een magazijn. Bol.com regelt dat allemaal voor je, zodat je veel meer tijd overhoudt om je te concentreren op de groei van je bedrijf... of op iets totaal anders!

Zou het niet geweldig zijn als er altijd iemand klaarstond om je tijdrovende taken uit te voeren?

Nadelen van verkopen op bol.com

Ook al zijn de voordelen van verkopen bij bol.com moeilijk te overzien, er kunnen een paar obstakels zijn die je onderweg tegenkomt. En we willen dat iedereen het weet. We proberen altijd open en eerlijk te zijn, dus laten we ook in dit geval reëel blijven.

Minder persoonlijk contact met klanten

Verkopen op bol.com is een fantastische manier om het bereik van je bedrijf te vergroten. Maar zonder dat face-to-facecontact met klanten is het nodig om andere manieren te vinden specifieke informatie naar buiten te brengen en relaties op te bouwen.

Houd rekening met meer retouren

Verkopen op bol.com kan de perfecte manier zijn voor je om meer klanten te bereiken en winst te vergroten! Zorg er wel voor dat je voorbereid bent op meer (bol.com) retourzendingen ...die horen bij online verkopen, maar hoeven je winst niet te schaden als ze goed worden beheerd.

Door shoppers artikelen binnen een redelijke periode te laten terugsturen, bouw je vertrouwen op en moedig je hen aan om bij jouw winkel te blijven kopen op het moment dat ze opnieuw iets nodig hebben.

Ondanks het aanbieden van retourmogelijkheden op je producten aantrekkelijk kan zijn voor potentiële klanten, heeft het ook nadelen. Sommige kopers kunnen er te comfortabel van worden, waardoor ze hun bestellingen gemakkelijker zullen terugsturen ...houd daar rekening mee.

De kosten van vergoedingen en commissiestructuren

Verkopen op bol.com kan een zeer slimme beslissing zijn, maar meld je niet aan zonder eerst onderzoek te doen. Vergoedingen en commissiestructuren variëren per productcategorie ...dus je wilt er zeker van zijn dat de kosten niet te veel van je winst opslokken.

Vergelijk cijfers met andere marktplaatsen, voor het geval blijkt dat andere opties toch beter geschikt zijn voor je ...alhoewel bol.com doorgaans een slimme keuze zal blijken.

Bol.com heeft inzicht in data over "winnende" producten

Bol.com heeft inzicht in data over winnende producten

Bol.com is een reus op het gebied van e-commerce, en dat weten ze. Dus ze verzamelen tonnen gegevens om vast te stellen welke producten winstgevend zijn, net zoals Amazon dat doet, en springen dan in met hun eigen verkoopplannen op elk gewenst moment. Zodat klanten die daar de voorkeur aan geven snel en vertrouwt de producten bij Bol zelf kunnen kopen.

Het is iets waar je op moet letten als je online succes wilt hebben als onafhankelijke verkoper ...bol.com kan elk moment over je schouder meekijken.

Weeg het tegen elkaar af

Verkopen op bol.com kan een geweldige manier zijn om meer klanten te bereiken en je bedrijf te laten groeien, maar zorg ervoor dat je de regels kent voordat je van start gaat.

Kosten zoals vergoedingen, commissiestructuren en retourzendingen zijn van essentieel belang ...als je deze gedekt hebt, ben je klaar voor succes.

Daarnaast moet je natuurlijk ook aan de strikte eisen voldoen die bol.com stelt, wat voor de meeste goede verkopers niet zo'n punt is.

Na analyse van de prestaties van verschillende producten kan bol.com besluiten ze ook te gaan verkopen, waardoor je niet alleen concurreert met andere onafhankelijke verkopers, maar ook met deze grote online retailer zelf. Nog steeds in voor een uitdaging? Handelen op bol.com kan mooie winsten opleveren als je het goed doet ...hou je ogen open en laat de kassa's rinkelen!


Over de schrijver
Mijn naam is Bas urlings, Ik sta ook wel "bekend" als "Ondernemer op Slippers", ik reisde namelijk 2 jaar lang rond de wereld terwijl mijn E-commerce business door draaide en zelfs uitgroeide tot het snelstgroeiende Crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland!In 2018 won ik de Crossborder Award en een Gazelle Award als bekroning op deze snelle groei. De belangrijkste groei maakte we op Marketplaces en met name Amazon zo heb ik inmiddels meer dan 14 Miljoen omgezet via Marketplaces en leer ik nu andere ondernemers om succesvol te verkopen op Amazon en Bol.com!
Reactie plaatsen