De beste websitebouwer, hoe vind je die?
De beste websitebouwer, hoe vind je die?
02 april 2023 
in Webshop

De beste websitebouwer, hoe vind je die?

Het kiezen van de juiste websitebouwer voor je bedrijf is geen natte vinger werk. De juiste websitebouwer kan het gemakkelijker maken om snel en efficiënt een professioneel ogende site te maken, terwijl de verkeerde kan leiden tot frustratie, verspilde tijd en geld, en een ondermaats eindproduct. Er zijn verschillende belangrijke factoren die je in overweging moet nemen voor het kiezen van een websitebouwer. Je kan dan denken aan gebruiksgemak, kosten van de plannen, beschikbare ontwerp opties, aangeboden klant ondersteuning, SEO-mogelijkheden die het platform biedt en alle andere speciale functies die relevant kunnen zijn voor jouw specifieke behoeften. Neem jij deze overwegingen mee in de zoektocht naar een websitebouwer? Dan vind jij 100% de beste match die perfect aansluit bij jouw wensen. 


Wat doet een websitebouwer?

Een websitebouwer is verantwoordelijk voor het ontwerpen, bouwen en onderhouden van websites. Daarbij worden verschillende technieken gebruikt om websites te maken die bij jouw behoeften passen. Aan hen de taak om ervoor te zorgen dat elke website een intuïtieve gebruikersinterface heeft. Je hoeft dus zelf geen enkele kennis te hebben over programmeren, ontwerpen en het functioneel beheer. Een websitebouwer neemt dat allemaal uit handen voor jou! Het enige wat jij hoeft te doen is duidelijk in kaart brengen wat je precies voor je website wil. Aan de hand daarvan kan jij een websitebouwer uitkiezen. Er zijn namelijk enorm veel websitebouwers. Maar hoe weet je dan waar je op moet letten? 

Hoe kies je de beste websitebouwer? 

De beste websitebouwer, hoe vind je die?

Websitebouwers, je kan er niet om heen tegenwoordig. Er is enorm veel keuze. Als je het intikt op internet word je er mee overspoeld. Daarom is het belangrijk om van tevoren voor jezelf een selectie te maken aan waar een websitebouwer aan moet voldoen om jouw behoefte te kunnen realiseren. Zo bespaar je jezelf de tijd en moeite en kom je direct bij de kern. 

Functionaliteit

Het eerste punt, en gelijk het allerbelangrijkste; de functionaliteit van de website. Ga je bloggen? Of misschien producten verkopen via een webshop? Het klinkt misschien logisch, maar voordat je op zoek gaat naar een websitebouwer moet je goed bedenken waar je de website voor gaat gebruiken. Vervolgens kan je gaan kijken naar welke functionaliteiten je daarvoor nodig hebt. Enkele voorbeelden hiervan zijn blogging tools, een geoptimaliseerde website voor smartphones en het tonen van fotogalerijen.

Design

Het oog wil ook wat! Ga je voor een standaard lay-out of ga je liever voor maatwerk? Er zijn vele andere webshops en websites. Hoe spring je er dan uit? Juist! Door anders te zijn dan anderen. Kijk eens vanuit het oogpunt van je klant. Hoe wil je dat zij naar jouw website kijken en waar zouden zij op letten? Neem dit mee in de overweging of je voor een standaard lay-out gaat of voor maatwerk. Kies in ieder geval voor een websitebouwer met templates en sjablonen waar jij warm van wordt. Vraag eens wat voorbeeld pagina's op zodat je een beetje kunt sfeerproeven. Daarnaast is het belangrijk om te weten of je jouw gewenste functionaliteiten ook kan uitvoeren bij de websitebouwer. Is er voor een functionaliteit maar één soort lay-out en dit bevalt niet? Dan kan je beter verder kijken naar iets wat je wel aanspreekt. 

Prijs

Verschillende websitebouwers, verschillende prijzen. Maar van korting houden we allemaal! Vaak wordt er voor het eerste jaar een aanbieding gedaan, waardoor je minder betaalt. Let dan wel op wat je na een jaar gaat betalen en vergelijk dit met andere aanbieders. 

Een gratis website bouwen klinkt altijd goed, maar vaak komen er nog kosten bij. Het is dus niet gratis! Het gaat vaak om een soort try-out. Om meer functionaliteiten te verkrijgen, moet je deze kopen. Als je er dan al wat tijd in hebt gestoken denk je sneller; waarom niet? Maar hier kan je achteraf misschien spijt van krijgen. Zoek dit dus van tevoren goed uit voordat je hiermee in zee gaat. 

SEO-optimalisatie

Er is enorm veel aanbod en de concurrentie is moordend. Om zo veel mogelijk klanten naar je toe te trekken is zichtbaarheid belangrijk. Zet je zelf op de kaart en zorg voor een goede SEO-optimalisatie. Bij sommige websitebouwers zit de SEO-optimalisatie al inbegrepen en bij andere websitebouwers moet je daar extra voor betalen. 

Gebruiksvriendelijkheid

Niets is fijner dan een gebruiksvriendelijke website. Hoe makkelijk is het voor jou als ondernemer om zelf aanpassingen te doen in je website? Je wil niet voor elk wissewasje iemand moeten inschakelen om iets te laten veranderen. En al helemaal niet voor kleine veranderingen. 

Klant ondersteuning

De beste websitebouwer, hoe vind je die?

Wanneer er problemen optreden wil jij natuurlijk zo snel mogelijk geholpen worden. Want uit de lucht zijn met je website kan jou een hoop geld kosten! Let er dus goed op wat voor een klantenservice jouw websitebouwer aanbiedt. Sommige websitebouwers claimen een 24/7 support, maar dat geldt alleen voor premium members. Voor deze service moet je dus meer geld betalen. Tijdens het opzetten van je website kan het handig zijn om iemand zo snel mogelijk beschikbaar te hebben wanneer je vragen hebt. Zo kan jij weer door en kan je sneller online! 

Conclusie

Jouw online aanwezigheid is een van de belangrijkste manieren om zichtbaar te zijn voor potentiële klanten. Daarom moet je er zeker van zijn dat je website jou en je bedrijf goed vertegenwoordigt! Kies daarom zorgvuldig voor een websitebouwer, door verschillende opties te onderzoeken en hun unieke functies vast te stellen zoals kostprijs, flexibiliteit in design en technische hulp. Zo bereik jij efficiënt die doelgroep én bied je hetzelfde moment ook plezierige gebruikerservaring - twee vliegen in één klap!


Over de schrijver
Mijn naam is Bas urlings, Ik sta ook wel "bekend" als "Ondernemer op Slippers", ik reisde namelijk 2 jaar lang rond de wereld terwijl mijn E-commerce business door draaide en zelfs uitgroeide tot het snelstgroeiende Crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! In 2018 won ik de Crossborder Award en een Gazelle Award als bekroning op deze snelle groei. De belangrijkste groei maakte we op Marketplaces en met name Amazon zo heb ik inmiddels meer dan 14 Miljoen omgezet via Marketplaces en leer ik nu andere ondernemers om succesvol te verkopen op Amazon en Bol.com!
Reactie plaatsen