Het is geen geheim dat e-commerce zich blijft ontwikkelen, en 2023 zal niet anders zijn. Veel van de baanbrekende technologieën die nu pas mainstream beginnen te worden zoals AI, ML, AR/VR, bitcoin, blockchain zouden binnenkort een revolutie kunnen ontketenen in de interacties van klanten met online e-commerce bedrijven overal ter wereld!
Dynamische prijzen via gebruikersgedrag, aangedreven door machine learning? Augmented reality ervaringen voor klanten die producten uitproberen voordat ze ze kopen?
Bereid je voor op een hele nieuwe wereld van opwindende mogelijkheden ...de komende jaren zullen we veel nieuwe ontwikkelingen gaan zien.
Hieronder meer over alle trends die je kunt verwachten.
Het potentieel van artificial intelligence (AI) en machine learning (ML) voor betere klantervaringen
Artificial intelligence (AI) en machine learning (ML) zijn twee geweldige hulpmiddelen die je bedrijf een grote voorsprong kunnen geven op de concurrentie. Met beide kun je klanten gepersonaliseerde ervaringen bieden zoals dynamische prijzen en betere productaanbevelingen, waardoor ze zich extra speciaal voelen!
Plus, door nu in deze technologieën te investeren zorg je voor een hogere klanttevredenheid ...wat natuurlijk meer omzet voor je bedrijf in de toekomst betekent.
Wat voor invloed hebben augmented reality (AR) & virtual reality (VR) op e-commerce?
Augmented en virtual reality zijn klaar om de e-commerce industrie op te schudden en klanten een ongeëvenaarde winkelervaring te geven!
Door deze technologieën in je online winkel te gebruiken, kunnen ze het shoppend publiek virtueel kleding laten "passen" of door een 3D-winkel laten lopen zonder zelfs maar hun huis te verlaten.
En wanneer je iets meer specialisme in de mix gooit ...AR en VR maken het voor verkopers mogelijk om producten aan te passen op basis van voorkeuren, waarbij je dan bv. ook weer andere technologie gebruikt.
Bereid je voor mensen: dit kan het begin zijn van een revolutionaire nieuwe manier van winkelen!
Je kunt nu met augmented en virtual reality technologie klanten in geheel nieuwe sferen brengen! Consumenten kunnen praktische ervaringen opdoen met producten die ze willen kopen, waardoor hun betrokkenheid en tevredenheid nog meer groeit. Over een heel andere winkelervaring gesproken.
Hoe gaan we blockchain, bitcoin en crypto gebruiken in e-commerce?
Nu digitale valuta zoals bitcoin steeds populairder worden, is de blockchain-technologie de kracht achter dit alles. Dankzij deze revolutionaire technologie kun je nu veilige betalingen doen zonder tussenkomst van een derde partij zoals banken of creditcardbedrijven ...er is daarom geen handmatige verwerking meer nodig.
Je geniet met blockchain ook van meer privacy, omdat persoonlijke informatie niet wordt opgeslagen ondanks daar veel discussie over is ...want niet alle blockchains zijn natuurlijk hetzelfde.
Bedrijven stappen aan boord van de cryptotrein om betere, veiligere en efficiëntere e-commerce in te zetten ...het staat nog in de kinderschoenen, maar verwacht dit binnenkort te zien ontplooien.
Dankzij blockchaintechnologie kunnen bedrijven nu sneller betalingen versturen met lagere kosten ...en dat allemaal terwijl ze klanten meer financiële autonomie bieden! En wie zou dat niet willen?
Verder komt er natuurlijk veel meer bij kijken, maar gezien de omvang beperken we hier alles tot in de basis ...lees andere artikelen van ons waarin meer wordt ingegaan op deze materie.
Zal big data nog meer gebruikt worden voor klantinzichten?
Nu gegevens in een razend tempo groeien, vertrouwen bedrijven steeds meer op big data om hun klanten beter te begrijpen. Ze verzamelen inzichten over koopgewoonten, demografie en voorkeuren om producten te maken die perfect aansluiten bij de behoeften van de klant.
Door voorspellende modellen gemaakt met die verzamelde informatie kunnen ze vooruitlopen op toekomstig gedrag en onderweg slimmere beslissingen nemen.
Big data-ondersteunde gerichte reclame garandeert e-commerce bedrijven ook hogere ROI's ...dus "ja" bedrijven zullen hier steeds meer op inspelen.
Nu de e-commerce industrie elke dag afhankelijker wordt van big data, zullen bedrijven in 2023 en daarna hard moeten werken om een voorsprong te willen hebben op hun concurrenten. Wie gebruik kan maken van dit krachtige hulpmiddel zal een stap voor kunnen blijven ...terwijl andere e-commerce bedrijven wellicht in het stof zullen bijten.
Verdiep jezelf meer in deze nieuwe trends!
Maak je klaar voor een e-commerce toekomst waarin nieuwe technologie zal worden gebruikt die de wereld gaat veroveren! Opkomende technische trends zoals AI, blockchain en big data banen zich een weg naar opwindende en zelfs revolutionaire nieuwe winkelervaringen.
Bedrijven moeten hun concurrenten voorblijven, zodat ze op deze geavanceerde technologieën kunnen inspringen voordat iedereen dat doet.
Denk aan augmented reality en rirtual reality (AR / VR), bitcoin, blockchain, machine learning die de klantenservice verbetert...maar natuurlijk ook andere trends die kunnen opduiken, de lijst gaat maar door!
Om de concurrentie in 2023 en daarna bij te houden moet je een paar stappen voor blijven wanneer het gaat om het begrijpen van aankoopgedrag die je klanten laten zien en het ze ook makkelijker te maken.