Hoe je bedrijf op te schalen met verkopen op Amazon?
Hoe je bedrijf op te schalen met verkopen op Amazon?
11 januari 2023 

Hoe je bedrijf op te schalen met verkopen op Amazon?

Je bedrijf uitbreiden op Amazon kan een krachtige manier zijn om nieuwe klanten te bereiken en de omzet te verhogen. Met miljoenen shoppers die het platform elke dag gebruiken, is het geen wonder dat zoveel bedrijven zich tot Amazon wenden om zo meer inkomsten te genereren. Niet alleen kan verkopen op Amazon je helpen je klantenbestand uit te breiden, maar het biedt ook een reeks functies en diensten die het opschalen gemakkelijker maken dan ooit tevoren.


Het opzetten van je Amazon winkel

Het opzetten van je Amazon winkel

Om te beginnen met verkopen op Amazon, moet je eerst een winkel openen. Of je nu al bestaat of net begint, het aanmaken van een Amazon Store is de basis voor jouw online bedrijf.

Met alle functies van Amazon heb je een uitgebreid platform dat gebouwd is voor succes. Zo kun je je producten op de markt brengen, bestellingen en betalingen beheren, profiteren van hun betrouwbare verzenddiensten (FBA), en de prestaties bijhouden met gedetailleerde analyses. Al met al opent jouw eigen Amazon "stekkie" een wereld van mogelijkheden als het gaat om online verkopen. 

Bovendien heeft Amazon zijn winkels ontworpen om zowel flexibel als gebruiksvriendelijk te zijn. Je hebt de vrijheid om je winkel aan te passen en te kiezen uit allerlei functies waarmee je gemakkelijk je artikelen onder de aandacht kunt brengen.

Met al deze voordelen in gedachten is het openen van een Amazon Store een geweldige manier om je online business te starten of te laten groeien.

Dus, waar wacht je nog op? Begin vandaag nog en profiteer van de vele tools en hulpmiddelen die je op Amazon tot je beschikking hebt. Met slechts een paar klikken kun je beginnen met de verkoop van je producten op een van 's werelds grootste marktplaatsen en maak je dromen van het bezitten van een online winkel werkelijkheid.

Prijsstructuur

Allereerst, bepaal een prijsstructuur voor elk product en verzamel alle informatie die Amazon nodig heeft om de artikelen te vermelden. Vergeet niet om een verzendbeleid voor jouw winkel toe te voegen, waarin je aangeeft hoe en wanneer bestellingen worden verzonden. 

Bij het bepalen van een prijsstructuur voor producten is het belangrijk om rekening te houden met de kosten die gepaard gaan met de productie en verzending van het product. Daarnaast moet je onderzoek doen naar vergelijkbare producten die op Amazon beschikbaar zijn om ervoor te zorgen dat je prijsstelling concurrerend is. Het is ook belangrijk om na te denken over het retourbeleid voor je winkel en eventuele andere voorwaarden met betrekking tot de verkoop van je producten. Als je eenmaal de prijsstructuur en andere gerelateerde details hebt bepaald, zorg er dan voor dat je deze informatie toevoegt aan je listing (productvermelding) op Amazon.

Door de tijd te nemen om na te denken over prijzen, verkoopvoorwaarden en een verzendbeleid voor je winkel, kun je ervoor zorgen dat je Amazon bedrijf alle noodzakelijke informatie heeft om succesvol te zijn.

Optimaliseren van je productvermeldingen

Vervolgens moet je jouw aanbieding optimaliseren om de verkoop te maximaliseren. Hierbij kun je bijvoorbeeld gebruik maken van zoekwoordonderzoek en het toevoegen van gerichte productbeschrijvingen, afbeeldingen en video's. Onderzoek ook de concurrentie om te weten hoe je je producten het beste kunt positioneren. 

Het optimaliseren van je productvermelding is een kritieke stap om de verkoop te verhogen en het meeste uit je e-commerce bedrijf te halen. Met een beetje moeite kun je de verkoop maximaliseren en ervoor zorgen dat je e-commerce bedrijf succesvol is.

Amazon advertenties gebruiken

Adverteren is een manier om snel meer uit jouw bedrijf te halen. Amazon heeft meerdere advertentie mogelijkheden die gemakkelijk toegankelijk zijn, waaronder Sponsored Products, Product Display Ads en Headline Search Ads. Deze tools kunnen je helpen je verkoop te verhogen door meer mensen naar je producten te leiden.

Met Sponsored Products kun je jouw producten promoten op de website van Amazon. Dit type advertentie verschijnt op productdetailpagina's en in zoekresultaten, en helpt bij het verhogen van zichtbaarheid en verkeer naar de productpagina. Met Product Display Ads kun je jouw producten op een meer visuele manier adverteren, met afbeeldingen en video's. En met Headline Search Ads kun je je richten op specifieke zoekwoorden, zodat jouw producten bovenaan de zoekresultaten verschijnen wanneer die termen worden gebruikt.

Met de advertentietools van Amazon kun je dus absoluut meer zichtbaarheid en verkopen realiseren. Begin er dus vandaag nog mee als je dat nog niet doet!

Amazon reviews krijgen

Amazon reviews krijgen

Als laatste is het belangrijk om Amazon reviews op te volgen. Reviews zijn een belangrijk onderdeel van e-commerce, omdat klanten tegenwoordig steeds meer waarde hechten aan wat andere gebruikers te zeggen hebben over een product of dienst (soms hoor je ook weleens de term "social proof"). 

Al met al kunnen Amazon reviews van onschatbare waarden zijn. Door vlot te reageren op beoordelingen kun je klanten laten zien dat hun mening ertoe doet, terwijl je ook verbeterpunten kunt identificeren aangaande de klantervaring en je producten.

Conclusie

Verkopen op Amazon kan een geweldige kans zijn voor je bedrijf om nieuwe klanten te bereiken en de omzet te verhogen. Met wat inspanning en strategisch nadenken over hoe je de kracht van Amazons platform kunt benutten, zul je een heel eind komen. Nu is het tijd om te beginnen met het opbouwen van je aanwezigheid op Amazon - waar wacht je nog op?


Over de schrijver
Mijn naam is Bas urlings, Ik sta ook wel "bekend" als "Ondernemer op Slippers", ik reisde namelijk 2 jaar lang rond de wereld terwijl mijn E-commerce business door draaide en zelfs uitgroeide tot het snelstgroeiende Crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! In 2018 won ik de Crossborder Award en een Gazelle Award als bekroning op deze snelle groei. De belangrijkste groei maakte we op Marketplaces en met name Amazon zo heb ik inmiddels meer dan 14 Miljoen omgezet via Marketplaces en leer ik nu andere ondernemers om succesvol te verkopen op Amazon en Bol.com!
Reactie plaatsen