Amazon reviews tips & tricks: zorg voor tevreden klanten!
Amazon reviews tips & tricks: zorg voor tevreden klanten!
08 januari 2023 

Amazon reviews tips & tricks: zorg voor tevreden klanten!

Amazon reviews zijn van onschatbare waarde voor klanten. Ze geven inzicht in de kwaliteit van een product, waardoor shoppers weloverwogen beslissingen kunnen nemen bij hun aankopen. Maar er is veel meer aan Amazon reviews dan alleen het lezen ervan - ze kunnen ook worden gebruikt als een krachtig hulpmiddel om de klanttevredenheid en -loyaliteit te vergroten. In dit artikel delen we enkele tips en trucs over hoe je Amazon reviews in je voordeel kunt gebruiken, zodat je elke keer weer voor tevreden klanten kunt zorgen!


Het "Amazon Vine" en "Early Reviewer" programma

Het

Amazon Vine en het Early Reviewer-programma kunnen je helpen om Amazon reviews te verkrijgen die betrouwbaar zijn voor jouw klanten. Dit programma maakt gebruik van de Amazon Services API, waardoor het verzenden van producten aan geselecteerde recensenten mogelijk wordt gemaakt. 

Voor Amazon Vine en Early Reviewer-programma's worden recensenten geselecteerd op basis van hun geschiedenis met recensies en hun vermogen om constructieve feedback te geven over de producten die jij als verkoper aanbiedt op het platform. 

Het Amazon Vine- en Early Reviewer-programma helpt je dus productreviews te verkrijgen die betrouwbaar en relevant zijn voor jouw klanten. Teven maakt dit het makkelijker voor je om te begrijpen wat je klanten denken over jouw producten. Daarnaast versterkt het de reputatie van je bedrijf als leverancier van betrouwbare producten, wat kan bijdragen aan meer verkoop en merkwaarde.

En herinner je klanten om ze achter te laten ...

Om een positieve recensie te krijgen, moet je de juiste oplossing bieden. Als je alleen maar producten verkoopt die klantgericht zijn en de verwachtingen van je kopers overtreffen, is het waarschijnlijker dat je positieve beoordelingen krijgt. Ook het verstrekken van goede klantenservice en een betrouwbaar retourbeleid, kan helpen bij het opbouwen van vertrouwen in jouw merk en het aanmoedigen van klanten om goede recensies te geven.

Het verzenden van e-mails naar je klanten voor het achterlaten van hun feedback kan ook helpen bij het verkrijgen van meer positieve recensies. Amazon maakt het mogelijk om een bericht te verzenden die klanten eraan herinnert hun mening over de gekochte producten te delen. Je kan ook betrokken blijven en reageren op recensies, positief of negatief. Dit laatste kan helpen bij het herstellen van een slechte beoordeling of het versterken van een positieve recensie. Als je de klant goed helpt en voldoet aan hun verwachtingen, dan is de kans groter dat je een positieve recensie krijgt. Door middel van het verzamelen en delen van positieve feedback kun je de online reputatie van je bedrijf verbeteren. Dit kan leiden tot meer bezoekers en hogere verkoopcijfers.

Doe ook aan branding!

Het maken van een "brand" op Amazon is een effectieve manier om je merk een unieke aanwezigheid te geven en je te onderscheiden van de concurrentie. Het dient ook als een belangrijk hulpmiddel om klanten te helpen producten te vinden en te kopen die met je merk te maken hebben. Door informatieve inhoud, productafbeeldingen, recensies, promoties en meer te bieden, kun je het winkelend publiek veranderen in trouwe klanten die blijven terugkomen om je producten te kopen.

Een "Amazon Brand Store" kan hierbij helpen en is niet alleen nuttig voor het stimuleren van de verkoop, maar ook geweldig om klanten gemakkelijk toegang te geven tot alle informatie die ze nodig hebben over je merk. Je kunt je producten zo aantrekkelijk mogelijk presenteren door speciale productbeschrijvingen, gedetailleerde afbeeldingen of video's van elk artikel, klantbeoordelingen en andere relevante informatie zoals productspecificaties toe te voegen. Dit zal ervoor zorgen dat klanten een beter begrip krijgen van je producten, wat hen weer zal helpen de beste beslissing te nemen bij het kopen.

Je kunt ook profiteren van promoties en kortingen om de verkoop te verhogen door speciale aanbiedingen, weggeefacties of couponcodes aan te bieden, exclusief voor klanten die bij jouw "Brand Store" winkelen. Door de tijd te nemen om een effectieve Amazon Brand Store te ontwikkelen, kun je ervoor zorgen dat klanten steeds weer terugkomen - waardoor je bedrijf een gestage inkomstenstroom krijgt. Begin dus vandaag nog, en ervaar alle voordelen die een professioneel ontworpen Amazon Brand Store kan bieden!

Amazon promoties "boosten" klantbeoordelingen

Amazon promoties

Door promoties te maken voor je Amazon producten kun je je ook onderscheiden van de concurrentie. Waarom zou je je product niet nog aantrekkelijker laten lijken met een speciale aanbieding? Je kunt kortingen of zelfs bundeldeals gebruiken om klanten te verleiden. Als alternatief kun je iets maken als "twee voor de prijs van één" of gratis verzending aanbieden bij bestellingen boven een bepaald bedrag. Niet alleen zullen dit soort aanbiedingen je klanten geld besparen, maar ze zullen ook veel eerder positieve Amazon reviews achterlaten als ze het gevoel hebben dat ze een geweldige deal hebben gekregen! Doe er dus je voordeel mee en maak promoties waardoor klanten terugkomen. Niemand mist immers graag een geweldige deal.

Het maken van promoties voor je Amazon producten kan in het begin overweldigend zijn, maar je kunt gemakkelijk de basis leren en beginnen met het optimaal benutten van je verkoopstrategie. Met een beetje oefening en een goede promotiestrategie zul je al snel zowel de klanttevredenheid als de verkoop stimuleren!

Werp jezelf in de bekende kijker voor meer recensies ...

Alles hangt met elkaar samen ...en je zal dus je uiterste best moeten doen om je meer in de spotlight te bewegen. Het leveren van kwaliteitsproducten, uitstekende service, leuke deals en bijvoorbeeld het meedoen aan programma's zal leiden tot meer verkopen. Succes!


Over de schrijver
Mijn naam is Bas urlings, Ik sta ook wel "bekend" als "Ondernemer op Slippers", ik reisde namelijk 2 jaar lang rond de wereld terwijl mijn E-commerce business door draaide en zelfs uitgroeide tot het snelstgroeiende Crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! In 2018 won ik de Crossborder Award en een Gazelle Award als bekroning op deze snelle groei. De belangrijkste groei maakte we op Marketplaces en met name Amazon zo heb ik inmiddels meer dan 14 Miljoen omgezet via Marketplaces en leer ik nu andere ondernemers om succesvol te verkopen op Amazon en Bol.com!
Reactie plaatsen