Hoe breng je e-commerce producten op de markt?
Hoe breng je e-commerce producten op de markt?
02 februari 2023 

Hoe breng je e-commerce producten op de markt?

Niet zoveel ervaring met e-commerce producten op de markt brengen? Maak je geen zorgen ...wij staan voor je klaar.

In dit artikel laten we je niet alleen eenvoudige, maar vooral effectieve trucs zien om je online aanwezigheid te vergroten en meer leads voor groei te genereren.

Maar delen we ook geweldige manieren om het publiek betrokken te houden bij je merk. 

Wanneer deze strategieën goed worden uitgevoerd, kunnen ze voor je e-commerce bedrijf precies zijn wat nodig is om buitengewoon succes te boeken met digitale marketing.


Waar begin je met het op de markt brengen van e-commerce producten?

Het opzetten van een online winkel kan uitdagend zijn, maar je hoeft het niet alleen te doen. Met de juiste strategieën is de marketing van je e-commerce business een fluitje van een cent.  

Sociale media, SEO en andere mediaplatforms bieden veel prikkelende mogelijkheden ...dus maak je vertrouwd met elk van hen. 

Want "sky is the limit" als het gaat om het promoten van producten en de aandacht van je klanten prikkelen ...laten we erin duiken!

Verschillende promotiemogelijkheden om je producten op de markt te brengen

Verschillende promotiemogelijkheden om je producten op de markt te brengen

E-commerce bedrijven zullen hun best moeten doen op te vallen, gezien het enorme aanbod van producten. Maar dat kun je aanpakken met enkele creatieve promotiestrategieën zoals onderstaande! 

Bekijk ze voor ideeën om je e-commerce product op de markt te brengen.

Search Engine Optimization (SEO)

Wil je je product naar buiten brengen, maar weet je niet hoe? SEO is het antwoord. Met een paar gerichte trefwoorden kun je ervoor zorgen dat zoekmachines meer organisch verkeer naar je e-commerce website leiden ...en zo gemakkelijk potentiële klanten voor je winnen.

Sociale mediamarketing

Zoek je nog meer blootstelling van producten en diensten? Kies voor sociale media. Een geweldige manier voor je bedrijf, hoe klein of groot die ook is, ...om een publiek te bereiken. Alles wat je nodig hebt zijn enkele slimme campagnes op platforms zoals Facebook, Instagram en Twitter. En met TikTok dat tegenwoordig ook steeds populairder wordt, kun je helemaal het onderste uit de kan halen.

Pay-per-click advertenties

Heb je weleens door het web gescrold, op zoek naar iets specifieks, en een gesponsord bericht gezien dat gewoon perfect past bij waar je naar speurt? 

Dat is pay-per-click advertising. En dit krachtige hulpmiddel helpt je merk om geïnteresseerde shoppers direct te bereiken door advertenties te plaatsen op zoekmachines en andere sites. 

Meer verkeer naar je website, samen met mogelijk groeiende klantenaantallen via relevante berichten die op hun interesses zijn afgestemd ...de kracht van PPC is onmiskenbaar.

Contentmarketing

Zit je te denken aan een langere termijn strategie? Contentmarketing is een geweldige manier om het meeste uit je e-commerce bedrijf te halen. Van het maken van blogberichten en video's tot het ontwerpen van landingspagina's met "call-to-action" knoppen. 

Je kunt een klantenbestand significant uitbreiden door deze verschillende strategieën in te zetten! 

Dus ...neem het heft in handen en start vandaag nog met handgeschreven informatie die klanten winnen.

3. Vind samen met je team de beste strategie

Voor de groei van je bedrijf in de e-commerce markt is meer nodig dan een geweldig product of dienst ...je moet een effectieve marketingstrategie ontwikkelen. Er zijn veel mogelijkheden ...van het inzetten van sociale media, adverteren op Google en contentmarketing tot lokale vermeldingen. 

Neem wat tijd met je team en brainstorm over ideeën, zodat elke inspanning maximaal rendement zal opleveren!

4. Vraag klanten ook naar terugkoppeling na hun aankopen

Je klanten tevreden houden is nodig voor succes in de e-commerce wereld. Zorg er dus voor dat je nagaat hoe ze hun ervaringen beleven met enquêtes, beoordelingen en contacten ...via de klantenservice kunnen ze ook precies duidelijk maken wat er nodig is om hen terug te laten komen. 

Of dat nu productkwaliteit, prijsstructuur of betere promoties zijn ...deze informatie zal je helpen het winkelend publiek te geven wat ze nodig hebben, zodat iedereen tevreden blijft. 

Met andere woorden: klanttevredenheid = marketinggoudmijn!

5. Tips voor het verbeteren van de gebruikerservaring op je website

Wanneer je je producten aan de man of vrouw wilt brengen, is investeren in gebruikerservaring essentieel. Door een website of pagina te maken met een prettige en gemakkelijk te navigeren interface, zorg je ervoor dat er meer klanten door de deur komen!

Neem daarin onderstaande mee: 

  • Zorg ervoor dat je website eenvoudig te navigeren is. Je moet de belangrijkste informatie opvallend en gemakkelijk toegankelijk maken, zodat gebruikers niet verdwalen op je website.
  • Je website moet clean en visueel aantrekkelijk zijn. Gebruikers moeten kunnen zien wat je producten en diensten bieden, dus maak gebruik van afbeeldingen, video's en andere visuele elementen om de content op te vrolijken.
  • Maak je website mobielvriendelijk. Veel mensen browsen en winkelen op hun mobiele apparaten, dus zorg ervoor dat je website goed werkt met alle mobiele browsers en aantrekkelijk is voor mobiele gebruikers.
  • Vergroot de betrouwbaarheid van je website. Maak gebruik van reviews en verwijzingen om klanten te laten zien dat je een betrouwbare bron bent voor producten en diensten.
  • Geef gebruikers controle over hun ervaring. Bied klanten opties om te kunnen zoeken, filteren en sorteren zodat ze snel en gemakkelijk producten of diensten kunnen vinden die aan hun behoeften voldoen.

Door deze tips te volgen, kun je de online gebruikerservaring verbeteren en meer klanten aantrekken. Want uiteindelijk wil je dat mensen terugkomen op je website om opnieuw producten te kopen. 

Wanneer je dat doel bereikt, zal je e-commerce bedrijf meteen een hogere omzet en winst maken. 

6. Verdiep je in de klant

Wil je verkopen opvoeren? Strategisch nadenken over consumentengedrag en verkooptechnieken zoals personalisatie en storytelling kunnen je helpen om je slag te slaan. 

Neem de tijd om te begrijpen hoe klanten op verschillende momenten tijdens hun klantreis denken, en stel dan een effectieve marketingstrategie op voor een maximaal rendement. 

Eenmaal toegepast, zullen deze uitgangspunten je in een mum van tijd positioneren als een meesterverkoper!

7. Kies winnende producten bij het op de markt brengen ervan

Kies winnende producten bij het op de markt brengen ervan

Ben je klaar om winnende product te vinden? Verdiep je erin!

Onze website staat vol met nuttige verwijzingen en hulpmiddelen. Verder hebben Amazon, eBay en andere grote winkels veel informatie over het online verkopen van producten ...maar veel tips voor succesvolle e-commerce strategieën zal je bij ons meer in detail vinden.

Voor de echt serieuze ondernemers hebben we cursussen die diep ingaan op details die je niet snel ergens anders vindt. 

Zo ben je binnen de kortste keren een expert in de wereld van e-commerce succes ...en gaat je bedrijf nog meer bloeien!

Welke e-commerce producten breng jij op de markt?

Klaar om je e-commerce "game" te verbeteren? Inzicht in consumentengedrag en alle belangrijke kneepjes van het vak zijn absoluut de sleutel. 

Van verkoopstrategieën, ontwerp, gebruikerservaring en klantenbetrokkenheid ...wij hebben je de opzet gegeven! 

Met ons in je ooghoek kun je de winst maximaliseren voor nog meer succes! 

Dus waarom nog langer wachten ...begin vandaag nog met jezelf te overtreffen en houd onze kennis en ervaring bij de hand, laten we nu samen die grote stappen zetten! 


Over de schrijver
Mijn naam is Bas urlings, Ik sta ook wel "bekend" als "Ondernemer op Slippers", ik reisde namelijk 2 jaar lang rond de wereld terwijl mijn E-commerce business door draaide en zelfs uitgroeide tot het snelstgroeiende Crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! In 2018 won ik de Crossborder Award en een Gazelle Award als bekroning op deze snelle groei. De belangrijkste groei maakte we op Marketplaces en met name Amazon zo heb ik inmiddels meer dan 14 Miljoen omgezet via Marketplaces en leer ik nu andere ondernemers om succesvol te verkopen op Amazon en Bol.com!
Reactie plaatsen