E-commerce strategieën van de echte experts!
E-commerce strategieën van de echte experts!
22 november 2018 
in

E-commerce strategieën van de echte experts!

online verkopen strategieënWil je van dé e-commerce experts leren wat de juiste, beste, nieuwste e-commerce strategieën zijn? Lees dan mee!

De digitale wereld groeit heel hard. Klanten verwachten steeds meer, het is niet genoeg om enkel een goed product te hebben. Er zijn wel verschillende punten waarin je je kunt onderscheiden in de ogen van de klant!

 

Bas Urlings

Bas Urlings Foto

‘’Wat is je passie? Wat drijft je?
Waarom ben je hier op de aarde?’’
Bas Urlings – Eigenaar DisQounts, 24DealStore.nl & Plazatalk.nl

TAKE AWAY #1
‘’40% van het totale e-commerce volume speelt zich in 2020 af in marketplaces’’.

TAKE AWAY #2
‘’Ik heb veel verschillende producten verkocht en verschillende webshops gehad. Maar de kracht ligt in een eigen brand. Het bouwen van een eigen brand is essentieel bij het ontwikkelen van een duurzaam merk.’’

DE MARKETPLACE LANCEER FORMULE VAN BAS URLINGS

  1. Zorg voor 1000 fans
  2. Haal daar 100 kopers + reviews uit
  3. Zet 1 influencer in voor de lancering

‘’Probeer ook lol te hebben tijdens het ondernemen en durf van het pad af te wijken. JUST GO!’’
Bas Urlings

Tonny Loorbach Foto

Tonny Loorbach

‘’Wat is de valkuil als je voor jezelf begint?
Alles willen, alleen blijven creëren, verkeerde doelgroep, geen focus.’’
Tonny Loorbach – Eigenaar IMU BV & Huddle BV

TAKE AWAY #1
‘’Het geld zit niet in de taken op je to do list. Maar in de relatie die je met je to do list hebt. Wat ga jij met die to do list doen, zodat je bedrijf groeit?’’

TAKE AWAY #2
‘’Hoe kun je je business gaan opschalen? Kijk eerst naar wat jou het meest oplevert. Wat geeft jou energie? Wat levert jou de meeste winst op? Waarmee trek je jouw ideale klant aan?’’ Geheim van Tonny Loorbach: Durf specifiek te zijn

TAKE AWAY #3
‘’Ondernemen is investeren en uitbesteden. Wat je zelf niet kan, moet je uit handen geven. Durf Koning Uitbestedingen te worden.’’
‘’Ontwikkel een systeem als je gaat uitbesteden. Mensen moeten weten binnen welk kader ze moeten blijven. Maar pas wel op: je wilt een hart in je zaak en niet alleen extra handen. Werk dus aan je cultuur.’’
‘’Bedenk wat je nodig hebt aan mensen en middelen om je droom waar te maken’’.
– Tonny Loorbach

Amber van Leeuwen

Amber van Leeuwen foto

‘’Hoe maak je klanten van Instagramvolgers? Door écht te zijn.’’
Amber van Leeuwen – Eigenaar The Social Good Girl

TAKE AWAY #1
‘’Wees geen Donald Trump door te zenden, zenden, zenden. Op Instagram gaat het om relaties opbouwen en vertrouwen winnen.’’

HOE MAAK JE VAN VOLGERS KLANTEN?
Stappen om klanten te maken van je Insta-volgers:

  1. Identify – wie is je ideale volger/klant
  2. Connect – vind je ideale volger/klant
  3. Engage – ga interactie aan met hem/haar
  4. Collaborate – werk samen met relevante partners zodat je je product/dienst sneller kunt verkopen
  5. Zorg ervoor dat je volgers in je ‘inner circle’ komen te staan en je grootste fans worden

TAKE AWAY #2
‘’Door jezelf kwetsbaar op te stellen kun je resultaten behalen. En dat geldt niet alleen voor vrouwen, maar ook voor mannen en bedrijven.’’

TAKE AWAY #3
Zorg dat je winkeletalage (je instagram account) op orde is: de eerste 9 posts van je account moeten jouw verhaal vertellen.
Amber van Leeuwen

 

Martijn van Tongeren foto

Martijn van Tongeren

‘Hoe bouw je met een funnel aan een relatie met je toekomstige klant?
Martijn van Tongeren – Eigenaar IMU BV | Marketing funnel Magie

TAKE AWAY #1
‘’ Kijk allereerst naar waar je lead in gelooft. Waar wordt hij of zij blij van? Of waar loopt hij of zij tegenaan?’’

TAKE AWAY #2
‘’ Lever vervolgens eerst waarde, waarde en nog eens waarde. Zo bouw je aan een relatie en vergroot je de kans dat mensen uiteindelijk klant van je worden.’’

TAKE AWAY #3
‘’Maak in je mail gebruik van storytelling, zodat je een emotie triggert. Houd daarbij in gedachte dat je maximaal 1 doel of call to action hebt per mail, anders ontstaat er keuzestress bij je lead.’’

TAKE AWAY #4
Je hebt verschillende funnels:

  1. Upsell funnels: biedt vlak na aankoop direct een speciale kans aan
  2. Downsell funnels: na een groot aanbod biedt je mensen een product aan dat laagdrempeliger is

‘’Implementeer één tip tegelijk, zodat je die beheerst. Daarbij geldt: de aanhouder wint.’’
– Martijn van Tongeren

Over de schrijver
Hallo! Wat leuk dat je de blog hebt gelezen (of van plan bent om te lezen :). Mijn naam is Dilara en ik werk als Social Media Manager bij Plazatalk. Ik ben verantwoordelijk voor alle social media kanalen en schrijf daarnaast ook blogs. Ik ben er van overtuigd dat Plazatalk hét platform is om meer kennis op te doen van e-commerce. Heb je tips/suggesties/onderwerpen waar ik over kan schrijven? Reageer dan vooral onder de blogs. Veel leesplezier! Groetjes, Dilara
Reactie plaatsen

We maken gebruik van cookies