5 tips om in de Amazon Buy Box te belanden!
plazatalk logo 1
Blog
Podcast
Ondernemen Op Slippers podcast
Podcast hoogtepunten
Cursussen
Verkopen op Amazon
Verkopen via bol.com
Bouw jouw eigen merk
Inkopen in China
Mindset Mastery
Sourcing Secrets
Amazon Gameplan
Events
Events & Masterclasses
Amazon Kickstart Event
China Kickstart Event
Compliance Kickstart Event
Amazon Masters Event
On demand: Masterclass Product Sourcing
€0.00
Gratis Boek
Gratis Bioscoop
3 gratis Ebooks
Ebook schokkende Amazon feiten
Masterclass - Verkopen op Amazon
Experts
Experts
Partner deals
Login
Gratis boek
plazatalk logo 1
Blog
Podcast
Ondernemen Op Slippers podcast
Podcast hoogtepunten
Cursussen
Verkopen op Amazon
Verkopen via bol.com
Bouw jouw eigen merk
Inkopen in China
Mindset Mastery
Sourcing Secrets
Amazon Gameplan
Events
Events & Masterclasses
Amazon Kickstart Event
China Kickstart Event
Compliance Kickstart Event
Amazon Masters Event
On demand: Masterclass Product Sourcing
€0.00
Gratis Boek
Gratis Bioscoop
3 gratis Ebooks
Ebook schokkende Amazon feiten
Masterclass - Verkopen op Amazon
Experts
Experts
Partner deals
Login
Gratis boek
Sharing would be great!
Sharing would be great!
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Follow us to receive the latest news!
Follow us to receive the latest news!
<:optin-form-placeholder>
In dit artikel
Inhoudsopgave
  • Komt jouw product wel in aanmerking voor de Amazon Buy Box?
  • Volg deze 5 tips om in de Amazon Buy Box terecht te komen
  • Conclusie
5 tips om in de Amazon Buy Box te belanden!
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Reageren
0
Times shared
Bas Urlings
10 januari 2023 
in Amazon Blog

5 tips om in de Amazon Buy Box te belanden!

Delen
0
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Reageren
Delen
Delen
Delen
Reageren

Wil je meer verkopen op Amazon en de concurrentie aankunnen? Dan is het belangrijk dat je in de Buy Box terecht komt. De Buy Box is een winkelwagentje waarmee klanten hun bestelling afronden. Als jij erin zit, betekent dit dat je veel meer productverkoop genereert dan wanneer je erbuiten staat. Maar hoe beland je in de Buy Box? In dit artikel geven we je onder andere 5 tips om hierin te slagen!

Komt jouw product wel in aanmerking voor de Amazon Buy Box?

Komt jouw product wel in aanmerking voor de Amazon Buy Box?

Het hebben van de Amazon Buy Box is een belangrijk onderdeel voor elke verkoper die op Amazon actief is. De Buy Box vertegenwoordigt het kopje in de rechterbovenhoek van een productdetail pagina waar klanten hun product kunnen selecteren. Als jouw product in aanmerking komt voor de Amazon Buy Box, zal dit je meer verkoop en betere resultaten opleveren.

Je kunt erachter komen of jouw product in aanmerking komt voor de Amazon Buy Box door een beoordeling van je product te doen. Je moet het verkooprecord, de recensies en het prijsniveau analyseren om erachter te komen of jouw product aan alle criteria voldoet die Amazon hanteert. Als je product aan deze criteria voldoet, heb je een goede kans om de Buy Box te verkrijgen.

Je moet ook rekening houden met de concurrentie op Amazon. Als jouw concurrentie betere resultaten oplevert dan jouw product, dan is de kans dat je de Buy Box verkrijgt veel kleiner. In dit geval zul je moeten proberen je concurrentie te overtreffen met betere prijzen of betere recensies om in aanmerking te komen voor de Buy Box.

Als je er eenmaal in bent geslaagd om de Amazon Buy Box te verkrijgen, is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat je er ook blijft. Je moet ervoor zorgen dat je product altijd voldoet aan de criteria van Amazon, dat je ervoor zorgt dat je recensies en feedback positief blijven en dat je een goed concurrentievoordeel behoudt. Als je dit doet, zul je in staat zijn om een voorsprong op Amazon te behouden.

Volg deze 5 tips om in de Amazon Buy Box terecht te komen

Amazon's Buy Box is een belangrijk onderdeel van de Amazon-ervaring voor kopers. Het geeft klanten toegang tot hun beste opties om te kopen waarvoor ze op zoek zijn; de producten die verschijnen in de buy box doen het meestal goed in termen van verkopen.

Het krijgen van je product in de Buy Box kan een geweldige manier zijn om je verkoopcijfers op te schroeven en je merk beter in beeld te brengen bij Amazon-klanten. Hier zijn 5 tips om je te helpen de buy box binnen te halen:

1. Zorg voor consistente prijzen

Een van de belangrijkste factoren waar Amazon naar kijkt is de prijs. Als je een consistente prijs houdt, laat je Amazon weten dat je concurrerend bent en maak je kans om in de Buy Box te staan tegen andere verkopers.

2. Verhoog je voorraadniveaus

Door je voorraadniveaus te verhogen, laat je Amazon weten dat je klaar bent om de vraag naar het product te beantwoorden. Als er meer aanbiedingen beschikbaar zijn, maak je meer kans om in de buy box te staan.

3. Zorg voor een goede verkoopgeschiedenis

Amazon houdt ervan als je een goede verkoopgeschiedenis hebt. Als je regelmatig producten op tijd verzendt en feedback van kopers behandelt, laat je Amazon weten dat je een betrouwbare verkoper bent.

4. Maak gebruik van promotieprogramma's

Als je Amazon-promotieprogramma's zoals adverteerprogramma's of Amazon Prime-kortingen gebruikt, laat je Amazon weten dat je investeert in het verhogen van de verkoop.

5. Maak gebruik van Fulfillment by Amazon

Als je producten door Amazon worden verzonden, weet Amazon dat het voldoet aan hun hoge service- en leveringsstandaarden. Dit verhoogt de kans dat je product in de Buy Box wordt getoond.

Als je deze tips opvolgt, ben je al een stap dichter bij het krijgen van je product in de Buy Box. Vergeet niet dat Amazon een complex systeem heeft voor het bepalen van wat er in de buy box verschijnt, dus wees geduldig en blijf doorgaan met deze tips om je kansen te vergroten.

Conclusie

Volg deze 5 tips om in de Amazon Buy Box terecht te komen

Het krijgen van je product in de Amazon Buy Box is een uitdaging, maar niet onmogelijk. Door consistente prijzen te hanteren, voldoende voorraadniveaus aan te houden en gebruik te maken van promotieprogramma's zoals adverteerprogramma's of Fulfillment by Amazon is er een goede kans dat jouw product wordt getoond in de buy box. Als je hard werkt om ervoor te zorgen dat je aan alle criteria voldoet die door Amazon gehanteerd worden, dan ben je op weg naar meer verkoopsucces!

Delen
0
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Reageren
Delen
Over de schrijver
Bas Urlings
Hallo, Ik ben bas. Ondernemer op Slippers is de beste samenvatting van mij! Ik reis samen met mijn familie de wereld rond terwijl de business doordraait!Eigenaar van DisQounts International BV. Toonaangevend in FMCG (Fast moving Consumer Goods) en winnaar van het snelst groeiende crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! En natuurlijk Plazatalk, een platform waarin wij (startende) ondernemers helpen succesvol te verkopen via Marketplaces zoals bol.com en Amazon! Ik probeer over interessante onderwerpen blogs te schrijven. Mocht je leuke / interessante onderwerpen weten waarover we kunnen schrijven, laat dan een reactie achter onder deze blog. Veel leesplezier!
Anderen bekeken ook
Verkopen op Amazon: zo word jij de beste in 2023!
Verkopen op Amazon: zo word jij de beste in 2023!
07 januari 2023
Reactie plaatsen
  • Plazatalk.nl
  • Kraijenhoffstraat 137A
  • 1018RG Amsterdam
  • vragen@plazatalk.nl
  • KvK nummer: 69480265
  • BTW nummer: NL857888663B01

Volg ons op de socials

Cursussen & Meer

  • Verkopen op Bol.com
  • Verkopen op Amazon
  • Inkopen in China
  • Whitelabel Merk Starten
  • Amazon termen, definities en afkortingen
  • Plazatalk kennisbank
  • Gast auteur worden?
  • Affiliate worden?
  • Bioscoop
  • Amazon marketplaces
  • Procedure voor klachten
  • Contact

Begrippen & Afkortingen

A

A/B test

A+ content

ACoS

Affiliate marketing

Alibaba Freight

Amazon Advertising

Amazon Andon Cord

Amazon Brand Analytics

Amazon Brand Registry

Amazon Brand Services

Amazon Brand Store

Amazon Business Analytics

Amazon Buy Box

Amazon dashboard

Amazon Early Reviewer Program

Amazon European Fulfilment Network (EFN)

Amazon Global Selling

Amazon keywords

Amazon Retail Analytics (ARA)

Amazon Vine

ASIN

B

Best Seller Rank (BSR)

Bill of Lading (BoL)

Browse Nodes

Browse Tree Guide (BTG)

BSKU code

BTW

C

China Export logo

CIF Incoterm - Cost Insurance Freight

Click Through Rate (CTR)

CNF Incoterm - Cost and Freight

Compounding interest

Cost of Goods Sold (CoGS)

Cost Per Click (CPC)

Coupon deal

CPT Incoterm - Carriage Paid To

D

DAP Incoterm - Delivery At Place

DAT Incoterm - Delivery At Terminal

DDP Incoterm - Delivered Duty Paid

Dropshipping

E

EAN code

EffectConnect

EORI nummer

Ex works Incoterm

F

Facebook Shop

FAS Incoterm - Free Alongside Ship

FBA calculator

FBA fee

FCA Incoterm - Free Carrier

FCL - Full Container Load

Fiverr

FOB Incoterm - Freight On Board

Fulfilment By Merchant - Amazon FBM

Fulfilment Centre

Fulfilment Network Stock Keeping Unit (FNSKU)

G

Gated category

Grijze import

Guanxi

H

HS code

I

Incoterms

Invoerrechten Alibaba

Invoerrechten berekenen

K

Klantloyaliteit

Klanttevredenheid

Kwaliteitscontrole in China

L

LCL - Less than Container Load

M

Marketplace

Minimum Order Quantity

N

Niche webshop

O

ODM - Original Design Manufacturing

OEM - Original Equipment Manufacturing

Orderchamp

OSS regeling - One Stop Shop

P

Passief inkomen

Pay Per Click (PPC)

Product listing

Product sourcing

Productoptimalisatie

R

Restricted categories Amazon

S

Seller Tools

Social selling

Sponsored Ads

Stock Keeping Unit (SKU)

U

Unified Account

UPC code

V

Video marketing

Viral marketing

Virtueel team

#

1688

3PL - Third Party Logistics

4 hour workweek

4 urige werkweek

Edit article Dashboard Settings Website Design Article cached on Thu. 2 Feb 20:37
Renew cache
We maken gebruik van cookies
Plazatalk gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. privacy policy
Alleen Functioneel
Accepteer alle
Cookie instellingen
privacy policy
Voorkeuren opslaan