Email marketing: 10 tips voor een succesvolle campagne
arrow_drop_up arrow_drop_down
9 oktober 2020 

Email marketing: 10 tips voor een succesvolle campagne

Is email marketing echt zo belangrijk, en werkt het ook echt? Wanneer je er op de juiste manier mee omgaat is het antwoord: JA!

Nu zijn er natuurlijk altijd bedrijven die totaal niet geloven in de kracht van email marketing, maar dat komt vaak omdat ze het niet voor elkaar krijgen resultaten te realiseren. In de praktijk is het echter vaak zo dat die bedrijven met een paar gouden email marketing tips, opeens wel de waarde ervan in zullen zien …en er op die manier ook royaal van kunnen profiteren.

Want email is namelijk een van de krachtigste marketingactiviteiten die je kan uitvoeren, maar het dient wel op de juiste manier te worden toegepast.

Uit studies blijkt dat email marketing zelfs nog meer (extra) verkopen genereert dan sociale media giganten zoals Facebook, Twitter of Instagram …en dat is precies de reden waarom je er gelijk mee aan de slag wilt gaan.

Je kan met email marketing van 1 uitgegeven euro, al snel tussen de 30 en 50 euro aan extra verkopen maken …de ROI is dus absoluut gunstig!

Wat mensen ook zeggen van email …het is nog steeds de beste en meest betrouwbare (recht door zee) manier om meer handel te drijven. En het is ook ideaal voor kleine bedrijven die zo meer kwalitatieve leads kunnen realiseren, verder kan je ook op een hoger level connectie maken met je (potentiële) klanten …die uiteindelijk ook sneller iets bij je zullen kopen. Het maakt niet veel uit in welke niche je dit doet …vrijwel altijd is email marketing een perfecte manier om meer verkopen te krijgen.

Hoewel je dus met email een sterke marketingstrategie in handen hebt, is het wel raadzaam een aantal essentiële stappen te nemen bij versturen van email naar je opgebouwde mailing list …zomaar een bericht eruit laten gaan met relatief weinig aandacht voor wat er in staat, zal hoogstwaarschijnlijk niet het gewenste resultaat opleveren.

Je zal boven de rest uit moeten steken, en er echt werk van moeten maken …zodat je bij elke email campagne de vruchten plukt van je inspanningen.

Verder moet je ook snappen dat jouw (potentiële) klanten gebombardeerd worden met email aanbiedingen op een reguliere basis …en om boven het gras uit te steken (en mensen dus niet standaard je mail weggooien), zal je er op een competitieve manier uit moeten springen.

Zorg er ook voor dat je niet alleen maar in de “verkoopmodus” een email gaat maken, maar bedenk ook echt hoe je een meerwaarde kan bieden voor je klanten (wat willen ze, waarmee kan jij ze helpen, welke interesses hebben ze allemaal en meer van dat soort dingen).

10 email marketing tips die je verkopen zullen boosten

Laten we eens gaan kijken naar 10 email marketing tips die je verkopen naar het volgende level kunnen boosten.

1. Leer je doelgroep kennen en begrijpen

Doelgroep email marketingVan alle email marketing tips die we je gaan geven, is deze eerste tip in de reeks feitelijk de belangrijkste …het begint namelijk allemaal met je (potentiële) klanten leren kennen en begrijpen wat ze nodig hebben.

Want de email die je verstuurt naar klanten moet relevant zijn en zoveel mogelijk aansluiten bij hun interesses. En daar kom je alleen maar achter, wanneer je jouw klanten kent …en ook meer verdiept in wat ze leuk vinden, nodig hebben of welke problemen ze willen oplossen met jouw product.

Verder zal je dan natuurlijk ook goed moeten communiceren dat jij die oplossing bent (en waarom jij bv. beter bent dan concurrenten).

En daarbij moet je ook bedenken dat niet elke nieuwbriefabonnee hetzelfde is …probeer dus te achterhalen wie er allemaal interesse tonen, en maak dan categorieën om op een later tijdstip gerichte mails te sturen. Want 1 kant en klare email voor al je nieuwsbriefabonnees is meestal geen winnende strategie (je kan er natuurlijk wel algemene mails uitsturen, maar probeer ook heel gericht naar categorieën potentiële klanten mails te sturen). Het kan je 15 tot 20 keer meer opleveren, wanneer email campagnes zo gericht mogelijk worden verstuurt.

Maar …hoe weet je welke email het beste aanslaat? Op welke manier maak je jouw email zo relevant mogelijk? En kan je ervoor zorgen dat email minder snel genegeerd wordt door je doelgroep?

Het antwoord op al die vragen is dus je mailing list “segmenteren”.

Je kan hiermee namelijk een bestaande mailing list, verdelen in kleinere groepen …zodat je helemaal kan toespitsen op wat je potentiële klanten nodig hebben. En het creëren van die subgroepen zal je zeker geen windeieren leggen. Wat je namelijk doet is nog meer aandacht besteden aan wat je potentiële klanten, op individueel niveau interessant zullen vinden. Het geeft je ook een veel beter overzicht en kan uiterst nauwkeurig te werk gaan. Zo ga je jouw producten of diensten ook echt promoten aan de mensen die ze hoogstwaarschijnlijk graag willen kopen van je …gezien je er een persoonlijke benadering op los laat.

Om een voorbeeld te geven: stel je verkoopt producten en diensten op het gebied van sporten (dit kan cardio, krachttraining, vechtsport, zwemmen maar bv. ook wielrennen zijn …je hebt voor iedereen wel iets in huis). Wanneer je nieuwsbriefabonnees nu laat inschrijven op een “random” nieuwsbrief …zal je verschillende dingen gaan promoten die voor een heleboel klanten misschien niet relevant genoeg zijn.

Het is dan taak om je bezoekers de zich aanmelden voor je nieuwsbrief te vragen waar hun interesse liggen. Zo kan een bezoeker aangeven dat hij of zij interesse heeft in krachttraining en vechtsport …omdat degene die zich aanmeldt 3 keer peer week aan krachttraining doet, en 2 keer aan vechtsport waarbij er op zoek wordt gegaan naar producten en diensten in jouw sport webshop.

Nu kan jij segmenteren en bij het versturen van een email marketing campagne rekening houden met de behoeftes van je klanten …en die producten en diensten aanbieden, welke ook echt een grote kans van slagen hebben te verkopen.

Wat je verder ook nog kan doen is segmenteren op leeftijd, geslacht, geografische locatie en “buyer” persona (ook wel avatar) om nog gerichter aan email marketing te doen en om producten en diensten uiterst verfijnd onder de aandacht van bepaalde subgroepen van je doelgroep te krijgen …het verhoogt zeker je aantal verkopen op de langere termijn.

We laten je hieronder ook even zien, wat de positieve resultaten zijn van mailing list segmentatie (volgens Lyris, Inc.):

• Increased Open Rates: 39%
• Greater Email Relevance: 34%
• Lower Opt-Out / Unsubscribe Rates: 28%
• Beter Deliverability: 24%
• Increased Sales Leads: 24%
• Greater Revenu: 24%
• Greater Customer Retention: 21%
• Greater No. Of transactions: 18%
• Greater Customer Aquisition: 15%
• Lower Spam Complaints: 15%
• Improved Word-of-Mouth: 14%
• Other: 4%

Laten we eens kijken naar meer manieren om je mailing list te segmenteren, en je ROI voor email campagnes te vergroten:

• Survey results: ontdek (met bv. vragenlijsten) wat klanten willen
• Sending frequency: zorg dat je regelmatig en op de juiste momenten stuurt
• Purchase Cycle: wanneer heeft je klant (terugkerende) producten nodig?
• Past Purchases: welke aankopen heeft je klant eerder gedaan?
• Email activity: hoe worden je mails behandeld door klanten?

Email marketing hoeft niet gecompliceerd te zijn, zolang je maar op het “interesse” level van je klanten een connectie weet te maken met ze …en vervolgens relevante en waardevolle content zal aanbieden, is de kans groot dat je succes met email marketing zal behalen. En het segmenteren van je mailing list zorg er nog beter voor dat je verkopen zullen toenemen. Laten we nu naar de andere 9 tips voor email marketing gaan kijken om te ontdekken hoe je nog verder kan optimaliseren.

2. Stuur op reguliere en consistente wijze email naar nieuwsbriefabonnees

Laten we even eerlijk zijn, het laatste wat je wilt is een “spammer” genoemd worden door je potentiële klanten of bij een veel breder publiek die naam ontwikkelen. Helemaal wanneer je op een legitieme manier aan email marketing wilt doen. Echter, het is totaal niet logisch om te denken dat je klanten aan het spammen bent …terwijl ze zelf vrijwillig hebben deelgenomen aan je nieuwsbrief. Schroom dus niet om op reguliere basis mails te sturen naar je mailing list, want het zal praktisch altijd leiden tot meer verkopen (zolang je natuurlijk alle tips uit dit artikel meeneemt).

Verder blijkt uit studies dat de meeste mensen hun email dagelijks checken. Ga je dus op reguliere basis een email sturen naar je mailing list …dan ben je op de juiste manier bezig (ze kijken namelijk vaak in hun mailbox, waarom zou je hier niet gebruik van willen maken door bv. elke week een mail eruit te sturen …en dit niet slechts elke paar maanden te doen). Email automation is hier een goede hulp, zie de video hieronder voor een voorbeeld:

Email marketing software

Zo ga je een voorsprong creëren op elke concurrent die dat niet doet …jij laat je gezicht zien en komt elke keer weer opdagen!

Verder is het slim om te weten wat de echte definitie van “spamming” is, namelijk: het versturen van email naar mensen waarmee je geen connectie hebt, niks van je producten of diensten willen weten en die ook geen toestemming hebben gegeven ze mails te sturen.

Je doet niet aan spam, wanneer jij mensen op jouw bestaande mailing list een mail stuurt met dingen die ze graag willen zien.

Ga je een mailing list opbouwen en onderhouden, welke bestaat uit loyale nieuwsbriefabonnees die je mails openen en lezen …dan staat niets je in de weg dagelijkse of wekelijkse mails te sturen naar de abonnees van je mailing list …en het realiseren van meer verkopen!

3. Probeer je email kort te houden

Veel email marketing tips die je online zal vinden, gaan over hoe jij ervoor kan zorgen dat je nieuwsbriefabonnees jouw mailtjes vaker openen. Slechts weinig gaan over hoe je de aandacht van jouw mailing list kan vangen …nadat een email is geopend. Je wilt op een kort maar krachtige manier de boodschap overbrengen, en dat nieuwsbriefabonnees hier vervolgens naar gaan handelen. Maak je email aantrekkelijk voor nieuwsbriefabonnees, wees nauwkeurig en kortbondig …zodat de boodschap helder is.

Je email simpel houden zal tot meer positieve reacties leiden. Het idee daarachter is dat jij je nieuwsbriefabonnees op de hoogte stelt van jouw aanbod …het is niet moeilijk een goede aanbieding te verkopen, en daarom kan een stimulerende en prikkelende mail al snel leiden tot meer conversies (zonder dat je enorme verkooppraatjes hoeft te houden).

Wanneer ze jouw aanbieding interessant genoeg vinden, zullen ze naar je website gaan om meer over jouw producten en diensten te leren en wellicht gelijk te kopen. Maak je vlotte, korte en “recht door zee” mails …dan is het voor nieuwsbriefabonnees ook veel makkelijker actie te ondernemen hierop.

Verder moet je ook weten dat steeds meer mensen mail op hun telefoon bekijken. Waardoor ook jouw mail hoogstwaarschijnlijk vanaf een mobiel apparaat wordt bekeken. Je zal hierbij ook moeten bedenken dat veel mensen altijd bezig zijn en dus weinig tijd om handen hebben …ze hebben het vaak druk, waardoor de mail gelezen wordt terwijl ze aan andere taken werken of die tussendoor bekijken tijdens bv. een lunchpauze. En om die reden wil je kort en bondig zijn, maar toch de boodschap compleet overbrengen.

Je kan dat op verschillende manieren doen:

• Wees duidelijk in je boodschap en haal er in je email ook niet teveel andere irrelevante zaken bij die niet veel toevoegen op dat moment …zo blijft de boodschap kort, helder en kunnen nieuwsbriefabonnees ook sneller actie ondernemen

• Wil je iets meer informatie kwijt in de email, zet die dan in bulletpoints …zo kunnen nieuwsbriefabonnees sneller door je email scannen en kijken of het ze aanstaat

• Bij voorkeur gebruik je 1 CTA (call-to-action), in plaats van een hele rits. Uit vrij recent onderzoek blijkt namelijk dat klanten beter reageren op een enkele CTA (bv. in de vorm van een aantrekkelijke button) …dan wanneer er meer in je email vermeldt staan. Wanneer er teveel CTA’s zijn maakt dat de keuze (soms) wat lastiger voor je nieuwsbriefabonnees, waardoor de kans toeneemt op het verlaten of zelfs weggooien van je email …zonder dat je nieuwsbriefabonnee actie onderneemt en iets bij je koopt

Maak dus een email met de belangrijkste informatie die je kort en bondig overbrengt (niet te lang, maar ook niet te kort …waarbij je hakkelig overkomt, maak er wel een mooi verhaaltje van). En wees ook zo consistent mogelijk! Zo haal je klanten makkelijker over …waardoor er ook nieuwe abonnees bij zullen komen en de bestaande zullen blijven.

4. Maak je email iedere keer persoonlijk

Email personalisatieEmail marketing werkt op zijn best wanneer je elke keer een unieke ervaring biedt aan je (potentiële) klanten. Ga je email personaliseren zal er namelijk bij de ontvanger een gevoel van exclusiviteit ontstaan …hij of zij zal zich hierdoor extra speciaal voelen bij het lezen van de email. Waardoor de kans op conversies vanuit die email zullen toenemen. Uit onderzoek blijkt dat email met een persoonlijke titel erboven zo’n 25 tot 30% meer kans hebben geopend te worden door de ontvanger …in vergelijking met een standaard titel (onderwerp) van een ontvangen email.

Heb je dus (op zijn minst) de voornaam van een ontvanger (en die heb je normaal gesproken altijd wel van jouw nieuwsbriefabonnees) …dan is het logisch deze in de titel te zetten, maar ook in de body van je content (inhoudt van de mail zelf). Je kan verder ook nog relevante vragen stellen in de e-mail, waardoor deze een nog persoonlijker gevoel geeft bij de ontvanger.

Jij kan zelfs nog een stapje verder gaan door er jouw eigen persoonlijke details in te zetten, zoals je naam met een foto …het idee is om “outside the box” te denken.

Wanneer je een bedrijf hebt is het ook belangrijk die persoonlijke “touch” aan je mails te geven omdat ze een directe impact hebben op het aantal conversies die je maakt.

5. Haal alles uit de titel van je email

De lijst met tips zou niet compleet zijn, wanneer we ook niet gaan praten over het onderwerp van je email (ofwel de titel). Het is de openingszin van je email …en verder ook zaak helder en transparant erin te vermelden wat nieuwsbriefabonnees in je email zelf kunnen verwachten. Wees recht door zee met de titel van je email, het zal namelijk alleen maar in je voordeel werken.

Je doel is namelijk niet alleen maar dat mensen de email openen (dat kan op twee manieren namelijk met “clickbait” achtige taferelen of een eerlijke pakkende titel waar je email echt over gaat). Het ultieme doel is natuurlijk wel dat klanten je email openen, maar nog veel meer dat ze in de mail krijgen wat er in de titel staat …en je zo op die manier vertrouwen en een langdurige relatie opbouwt met je doelgroep (waardoor ze je mails elke keer weer opnieuw zullen openen).

De “open rate” van je emails hangt echter wel compleet af van de titel, want openen mensen je email helemaal niet …dan maakt het ook niet uit wat erin staat (ze lezen hem immers toch niet). Op de juiste manier tijd en aandacht besteden aan je titels is dus van cruciaal belang. Investeer hier dus zeker in!

Hieronder laten we je een aantal tips zien voor de titel (onderwerp) van je email:

• Maak connectie met je nieuwsbriefabonnees op een emotioneel level, zodat ze ook echt plezier beleven aan het lezen van je mails. Zorg ervoor dat je titels ook natuurlijk zijn, waardoor de ontvangers ook echt het gevoel hebben dat ze van een mens komen en niet van een robot.

• Wees bij elke titel kortbondig en “to the point” …lange titels zijn niet pakkend en mensen skippen ze eerder. Uit onderzoek blijkt dat het ideale aantal tussen de 5 en 10 woorden ligt voor de titel van je email (met 21% successcore) …titels die langer zijn worden een stuk minder vaak geopend.

• In situaties waarbij humor onderdeel uitmaakt van je marketingstrategie, is het ook slim op die manier je titels te maken. Een persoonlijke grappige mail wordt vaker gedeeld en ontvangt doorgaans ook meer likes. Zorg er wel voor dat je niet teveel overdrijft, omdat je dan wellicht weer onprofessioneel over komt. Verder kan je ook vragen en nummers gebruiken in je titels …die doen het namelijk meestal uiterst goed. Je kan hierbij denken aan “Ontdek 10 overheerlijk simpele lunchgerechten!” of “Wil jij ook gladde benen in 5 minuten?” …het zijn duidelijk titels en wekken gelijk de interesse van je lezers.

Wil je nog een stapje verder gaan om het beste uit je email marketing te halen, kan je ook nog aan de volgende dingen denken:

• Vraag aan je nieuwsbriefabonnees of ze bij hun voornaam of “nickname” genoemd willen worden. Er zijn maar weinig bedrijven die dat doen, maar het kan net dat kleine zetje extra zijn voor een nieuwsbriefabonnee de email te openen en lezen. Wil Claudia bv. liever Clautje genoemd worden …dan gebruik je die naam in de email.

• Let ook op dat je geen spelfouten maakt met namen …het kan nieuwsbriefabonnees een verkeerde indruk geven, hetzelfde geldt overigens ook voor initialen.

• Gebruik de naam van je nieuwsbriefabonnee niet meer dan 2 keer in de complete email die je stuurt. Het is overbodig dit te doen en komt onnatuurlijk over. De les hierin is dus: overdrijf niet met personaliseren want dan gooi je meestal jouw eigen ruiten in.

Een van de belangrijkste redenen waarom mails direct in de prullenbak worden gegooid, is omdat ze niet gepersonaliseerd zijn. Je doet er dus slim aan tijd een aandacht te besteden je email zoveel mogelijk te personaliseren (zonder te overdrijven). Om er samen met een pakkende titel voor te zorgen dat je meer verkopen zal genereren. Je hebt nu de helft van onze fantastische tips gelezen, maar blijf lezen en wordt een email marketing expert.

6. Doe A/B testen voor je email

Het is waarschijnlijk een van de beste tips die we je kunnen geven …en dat is namelijk je email aan de tand te voelen. Met een A/B test verdeel je de groep waar je de email naartoe stuurt in twee en stuur je ook verschillende mails …om vervolgens te kijken welke email het beter doet. Zo haal je het “gokelement” uit je email marketing en kan je gerichter een email maken die ook echt aanslaat.Email marketing a/b test

De 3 voornaamste voordelen hiervan zijn:

1. Je “open rates” zullen toenemen bij een geschikte titel
2. CTR (Click Trough Rate) zal een boost krijgen bij het testen van content
3. Ontdek wat je klanten echt interesseert

Welke elementen ga je allemaal meenemen in je A/B test? Je kan in feite alles splittesten in een email wat ook op een landingspagina getest kan worden.

Hierbij kan je denken aan het openen ervan of de CTA testen om het gedrag van bezoekers te ontdekken en hierop (eventuele) aanpassingen te verrichten.

Echter zijn er een paar aspecten die je altijd zou moeten testen namelijk de titel van je email, dag van de week waarop je die email verstuurt en het tijdstip. Je kan ook de naam van wie mails afkomstig zijn gebruiken, om te kijken of dit iets uitmaakt. Wellicht heb je zelf nog een paar elementen die het testen waard zijn.

7. Zorg dat je een goede landingspagina hebt

We hebben tot nu toe alleen zaken behandeld die direct met de email zelf te maken hebben. Maar deze tip gaat nog een stapje verder. Zoals je weet spelen A/B testen een belangrijke rol om het “gokken” uit je email marketing te halen …hier zal je namelijk niks aan hebben en het levert ook niet de gewenste resultaten op, wat je wel wilt is gericht zaken doen. Echter zal het testen niet beperkt moeten blijven tot je email …en zal je een landingspagina moeten faciliteren om nog een stapje verder te gaan.

In de meeste gevallen zullen je nieuwsbriefabonnees vanuit de email doorklikken naar bv. je homepage, productpagina of landingspagina.

Je zal hogere conversieratio’s en ROI realiseren wanneer er een toegewezen landingspagina wordt gebruikt. Een landingspagina is namelijk veel gerichter, gedetailleerder en op de specifieke potentiële klant gericht …en daardoor bijna altijd een flink stuk effectiever.

Zorg ervoor dat je landingspagina de volgende essentiële elementen bevat:

1. Een sterke titel die bezoekers verder wil laten lezen.
2. Een subtitel die de titel ondersteunt.
3. Een kopafbeelding of video die de landingspagina in 1 minuut uitlegt.
4. Social proof zoals testimonials, klantlogo’s of reviews.
5. CTA (Call To Action) die bezoekers omzet in klanten.

Zorg er natuurlijk ook voor dat de boodschap in je email perfect aansluit bij je landingspagina (en lok niet je klanten met iets in de email, terwijl je op de landingspagina iets heel anders hebt staan) …anders ga je nooit de doelen bereiken die jij voor ogen hebt. Een landingspagina zal relevant en specifiek moeten zijn waarbij er dus ook niet veel ruimte is voor een heleboel andere aanbiedingen. Het is ook verstandig geen navigatie te plaatsen op de landingspagina, zo blijft de focus meer bij de aanbieding die jij verkoopt …en scrollen mensen de hele pagina door naar beneden om vervolgens bij 1 of meerdere CTA’s van de aanbieding uit te komen.

8. Gebruik veel witruimtes

Je (potentiële) klanten zijn net zoals andere mensen altijd bezig met iets …de meesten hebben het ook druk. Zelfs wanneer ze de tijd vinden om je email te bekijken, ben je zeker niet de enige die hun aandacht probeert te vangen.

Nieuwsbriefabonnees die je email openen geven daarmee aan interesse te hebben wat jij ze vertelt en te bieden hebt …ze geven je de aandacht, waarna jij alles uit die mail zal moeten proberen te halen door die “scanable” te maken.

Het is daarom belangrijk ook veel witruimtes te gebruiken …in andere worden, zorg ervoor dat je paragraven kort blijven, sub-kopjes worden gebruikt en bulletpoints maakt indien dit nodig is.

Zo vang je namelijk nog meer de aandacht van je (potentiële) klanten en het verhoogt de kans op conversies.

Er zullen ook mails zijn waarbij je meer te vertellen hebt, maar gebruik dan een korte intro van de complete tekst en plaats een “lees meer” link …zodat mensen de rest op je website kunnen lezen.

Wanneer je klanten de tekst makkelijk kunnen lezen en direct begrijpen, is de kans op hogere conversieratio’s een stuk groter.

9. Laat je email waardevol zijn

Wanneer je email geen (of weinig) waarde biedt voor de lezer ervan, zal deze binnen no-time worden genegeerd en is de kans ook groot dat nieuwe mails die je stuurt nu ook worden geskipt. Het zorgt er dus voor dat je “open rates” afnemen, laat staan dat je klanten überhaupt converteren. Je zal daarom alle content die je verstuurt van een hoge kwaliteit en natuurlijk uiterst waardevol moeten laten zijn …niet een keer maar altijd! Consistentie in het leveren van een meerwaarde is de sleutel naar hogere “open rates”, meer verkopen en lagere percentages van uitschrijvingen op je nieuwsbrief (of promotie email).

Je kan er een email uitsturen en verwachting maken dat er meer verkopen door binnenstromen …enkel en alleen wanneer je de importantie van waardevolle content weet en deze ook toepast.

Niet iedereen die op jouw mailing list staat zal ook converteren naar een klant …slechts een (relatief klein) percentage zal uiteindelijk op de CTA button klikken en daadwerkelijk je product of dienst afnemen.

Probeer dus een gezonde mix te creëren van kwalitatieve content, promoties en aanbiedingen die een klant wel interessant vindt …de juiste balans hierin kan een wereld van verschil maken op het aantal verkopen voor de langere termijn.

Echter, wanneer potentiële klanten een verzoek doen voor specifieke informatie omtrent je producten en diensten …zullen ze ook de juiste informatie hiervoor dienen te ontvangen van jou. En hierbij zal promotionele content dus veel meer in je voordeel werken dan tegen je. Uiteindelijk is de content die je naar potentiële klanten via een mail stuurt, afhankelijk van wat je klanten zoeken. Je zal dus goed moeten begrijpen wat ze leuk en niet leuk vinden.

Kortom …je kan geen concessies doen, wanneer het op email marketing aankomt. Want op die manier zal je pas echt het vertrouwen winnen van je maling list en deze blijven groeien. En datzelfde vertrouwen zorgt er ook voor dat klanten uiteindelijk meer kopen!

10. Blijf voortborduren op succesvolle mails

Succesvolle mailingWanneer je een email marketing campagne maakt en deze succesvol is, bestaat er een grote kans dat dit succes opnieuw kan worden behaald voor nieuwe nieuwsbriefabonnees of voor mensen die in eerste instantie nog geen aankoop hebben gedaan via je nieuwsbrief. Op die manier kan je dus verkopen blijven boosten …en je doelgroep steeds beter begrijpen. Zorg dus dat je succesvolle email marketing campagnes creëert en die vervolgens opnieuw gebruikt (met wellicht nog een paar kleine aanpassingen om te finetunen).

Je kan een succesvolle email tevens opnieuw versturen, naar nieuwsbriefabonnees die de email in eerste instantie nog niet hebben geopend …en pas deze nog een klein beetje aan om te testen of hij nu wel aanslaat onder die specifieke groep nieuwsbriefabonnees (pas bv. de titel aan, of gebruik een andere call to action …experimenteer met wat andere elementen). Probeer zoveel mogelijk uit een succesvolle email marketing campagne te halen …nadat die al bewezen is succesvol te zijn.

Start vandaag met je eigen email marketing!

We hebben je 10 email marketing tips gegeven die van grote waarde kunnen zijn bij het behalen van succes. Ze lijken op het eerste gezicht misschien simpel, maar pas de tips een voor een toe en je zal merken dat er in positieve zin dingen zullen veranderen. Ga stap voor stap te werk met je email marketing campagne, want succes zal niet opeen uit de lucht komen vallen …soms duurt het iets langer voordat een email echt rendement zal opleveren. Let hierbij op alle kleine details van je email campagne …ze maken namelijk allemaal een belangrijk onderdeel uit van het grotere plaatje.

Heb je nog andere vragen over email marketing campagnes?
Laat het ons dan weten, we staan je graag te woord!

Over de schrijver
Hallo, Ik ben bas. Ondernemer op Slippers is de beste samenvatting van mij! Ik reis samen met mijn familie de wereld rond terwijl de business doordraait! Eigenaar van DisQounts International BV. Toonaangevend in FMCG (Fast moving Consumer Goods) en winnaar van het snelst groeiende crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! En natuurlijk Plazatalk, een platform waarin wij (startende) ondernemers helpen succesvol te verkopen via Marketplaces zoals bol.com en Amazon! Ik probeer over interessante onderwerpen blogs te schrijven. Mocht je leuke / interessante onderwerpen weten waarover we kunnen schrijven, laat dan een reactie achter onder deze blog. Veel leesplezier!
Reactie plaatsen

We maken gebruik van cookies