Wil jij een toffe webshop bouwen met iDeal? Top idee! Het winkelmandje is dé basis van elke webwinkel. Het moet makkelijk te gebruiken zijn, zonder geheime kosten, en een simpele navigatie hebben. Klanten moeten producten kunnen toevoegen, verwijderen en aanpassen voordat ze checken. Én ze willen natuurlijk de totale kosten per item en verzendkosten kunnen checken, zodat ze een weloverwogen keuze kunnen maken. Maak jouw webshop een veilige haven voor je klanten!
Je wilt natuurlijk dat klanten veilig en vertrouwd kunnen winkelen in jouw webshop. En daarbij zijn veilige betaalmethoden onmisbaar. Een webshop maken met iDeal biedt je klanten een bekende en betrouwbare betaalmethode die hun persoonlijke gegevens veilig houdt. Maar je kan daarnaast ook nog eens verschillende betaalmogelijkheden aanbieden, zoals creditcards, bankoverschrijvingen en digitale portemonnees. Zo maak je het je klanten nog makkelijker om bij jou te bestellen.
Een webshop maken met iDeal: wat heb je nodig?
Voordat je een webshop kan maken met iDeal heb je eerst een platform nodig voor je website. Daar kan jij een domeinnaam kopen. Nu je dit hebt geregeld kan het echte werk beginnen!
Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden zijn niet wettelijk verplicht voor een webshop, maar zeker wel aan te raden! Bij geschillen kunnen ze je rots in de branding zijn. Bij het laten opstellen van algemene voorwaarden hangt natuurlijk een prijskaartje aan. Liever wat besparen? Dan kan je ook kiezen voor voorwaarden met een webshop keurmerk.
Payment service provider
Maak jouw bedrijf klaar voor het digitale tijdperk met een PSP! Een payment service provider (PSP) is een financiële instelling of verwerker van derden die elektronische betalingen voor handelaren faciliteert. Zij helpen je bij het accepteren van creditcard- en debetbetalingen van klanten, bieden extra beveiliging tegen fraude en integreren klantgegevens in een gebruiksvriendelijke verwerkingsgateway.
Wanneer een klant iets wilt kopen, voert hij zijn betalingsgegevens in het beveiligde systeem in. Vervolgens wordt de transactie verwerkt en wordt het gecontroleerd op goedkeuring door de kaartuitgever. Pas dan wordt het geld overgemaakt van klant naar merchant account! Veiligheid en zekerheid boven alles.
Bedrijven hebben veel te winnen bij het inschakelen van een betalingsdienstaanbieder. Niet alleen kunnen ze betalingen accepteren van klanten over de hele wereld, maar de financiële gegevens van hun klanten worden veilig bewaard! PSP's bieden ook extra voordelen zoals bescherming tegen fraude, nuttige klantenondersteuning en promotietools, zodat ondernemers het maximale uit hun geld halen.
Voorraadbeheer
Ongeacht de grootte van je webwinkel, succesvol voorraadbeheer is essentieel. Om ervoor te zorgen dat klanten kunnen krijgen wat ze willen wanneer ze het nodig hebben en je geen geld verspilt aan te grote voorraden van artikelen die niet verkopen, zijn hier enkele handige tips om je voorraad te helpen beheren:
1. Om ervoor te zorgen dat je voldoende van de juiste producten in jouw schappen hebt liggen, kun je proberen de vraag van klanten en seizoensgebonden trends te inventariseren voordat je een voorraadniveau vaststelt. Denk na over wat klanten op bepaalde momenten in het jaar kopen en hoeveel het zou kosten om die artikelen aan te vullen. Op deze manier kun je de voorraad van jouw winkel beter beheren!
2. Houd de voorraad nauwkeurig bij. Accurate voorraadadministratie is essentieel voor een effectief voorraadbeheer. Houd bij welke producten je in voorraad hebt, hoeveel voorraad er beschikbaar is en wanneer een product opnieuw moet worden aangevuld. Dit zal je helpen de exacte hoeveelheid goederen te bepalen die je bij elke voorraad moet bestellen.
3. Maak van voorraadbeheer een makkie! Met de vele softwareprogramma's die er zijn, kun je snel en gemakkelijk de voorraad van jouw winkel beheren. Gemakkelijk productinformatie invoeren en bijwerken, geïndividualiseerde niveaus instellen voor elk artikel in voorraad, en de verkoopactiviteiten bijhouden met handige rapporten. Alles op één plaats!
4. Barcodes zijn de perfecte manier om al jouw magazijnartikelen bij te houden en ervoor te zorgen dat niemand tussen wal en schip valt. Bovendien krijg je zo bliksemsnelle verkoopgegevens en wordt herbevoorrading een fluitje van een cent!
5. Voeg de kracht van business intelligence tools toe aan jouw online winkel en gebruik analyses om waardevolle inzichten te verkrijgen over klantentrends, voorraadniveaus en productselectie. Dit alles om jou te helpen de juiste beslissingen te nemen.
Met de juiste tips, kun je een effectief voorraadbeheersysteem maken voor je webwinkel. Je bent altijd op de hoogte van je voorraadniveau en je hoeft geen nee te verkopen aan je klanten. Met een goed beheerd voorraad beheersysteem kan je jouw winst maximaliseren. Op deze manier wordt voorraadbeheer een eitje!
Hoe kan je betalingen met iDeal regelen?
Een gratis webshop maken met iDeal kan via Mollie. Houd er rekening mee dat dit niet volledig kosteloos is. Je moet wel betalen voor de diensten van Mollie. Je kan dan denken aan transactiekosten. Om een groot bedrag zal het niet gaan, maar er zijn wel kosten aan verbonden.
Met WooCommerce kan je gemakkelijk een webshop maken met iDeal. Als allereerst registreer je je Mollie account. In je Mollieaccount krijg je dan de mogelijkheid om een website profiel aan te maken. Kies vervolgens voor de betaalwijzen die jij wilt gebruiken. In WooCommerce kan je de Mollie payment plug in installeren. Je bent bijna klaar, alleen nog de API Key vanuit je Mollie account kopieren en plakken naar WooCommerce. Laat die betalingen maar komen!
Andere betaalmethodes
Mollie biedt naast iDeal ook andere betaalmethodes aan. Hierbij kan je denken aan Mastercard, PayPal en Visa. Het voordeel hiervan is dat je alles bij een partij kan onderbrengen. Daarnaast geef je je klanten de mogelijkheid om voor andere betaalopties te kiezen. Kies jij voor een webshop maken met iDeal?