Wat is Amazons private label? De ultieme gids voor Amazon verkopers
Wat is Amazons private label? De ultieme gids voor Amazon verkopers
22 november 2022 

Wat is Amazons private label? De ultieme gids voor Amazon verkopers

Amazon private label is een goede manier geworden voor online handelaren om hun bedrijf te beginnen. Als je een label of merk bezit, geeft dat je een identiteit die je kan helpen veel te verkopen.

Daarom helpen huismerken om generieke goederen te verkopen.

Een generiek artikel heeft waarschijnlijk veel concurrentie. Wanneer dit gebeurt, is het moeilijker om de Buy Box te krijgen en te bewijzen dat je een goede verkoper bent. Dat is waar een huismerk je een voordeel geeft door je producten een ander uiterlijk te geven en ze waardevoller te laten lijken dan die van andere verkopers.

Als je op het platform wilt verkopen, heb je vast wel gehoord over Amazon.com Private Label en hoe het miljoenen verkopers heeft geholpen hun omzet te laten groeien.

Maar het is belangrijk om te weten dat private labeling op de oude manier niet meer zo populair is als vroeger, want naarmate de markt drukker wordt, neemt ook de concurrentie toe.

In deze blogpost worden enkele van de belangrijkste dingen besproken die je moet leren over huismerkverkoop en hoe je het in 2023 voor je kunt laten werken.

Hoe werkt het huismerk van FBA?

Dus, wat is Amazon private label? Private labeling is een heel eenvoudig concept. Je koopt je goederen van een producent, maar brengt ze op de markt en labelt ze met jouw merk. Amazon Basics is een goed voorbeeld van een bloeiend huismerk. De marktplaats maakt de goederen niet; het koopt ze gewoon van andere bedrijven. Vervolgens verkoopt de online gigant ze onder het Amazon Basics label.

Volgens de Manufacturers Association is een op de vier verkochte artikelen in de VS een winkelmerk of een huismerkproduct.

Met zoveel groei geeft dit type verkoopmodel Fulfilled by Amazon (FBA) handelaren een geweldige kans om een vertrouwd merk op te bouwen. Je hoeft je geen zorgen te maken over de productie, en Amazon.com zorgt voor de klantenservice en de logistiek. Je hoeft alleen maar geweldige generieke goederen en een betrouwbare leverancier te vinden.

Is het de moeite waard om een private label op Amazon te maken?

Deze strategie is geen eenvoudige of snelle manier om geld te verdienen. Dus waarom zouden handelaren al die moeite doen?

Er zijn minder concurrenten

Als je een private label handelaar bent, hoef je niet te concurreren met andere winkels die hetzelfde merk verkopen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat andere verkopers jouw klanten stelen en jouw productvermelding ondermijnen.

Er zijn geen merkbeperkingen

Er zijn enkele beperkingen op de verkoop van goederen van andere merken op het platform. Maar als je je eigen merk maakt, hoef je je daar natuurlijk geen zorgen over te maken.

A+ Content Enhanced Brand Content

Ook bekend als Amazon A+Content, is alleen beschikbaar voor bedrijven die deelnemen aan Brand Registry. Met behulp van deze functie kun je foto's en video's aan de listings toevoegen om ze interessanter te maken. Zo'n premium content optie verbetert de klantervaring, wat leidt tot meer conversies en verkeer.

Nadelen van private label

Branding

Tegelijkertijd zijn er enkele uitdagingen verbonden aan een private label op Amazon.com. Voordat je je merk kunt opzetten, moet je eerst langs een paar hindernissen.

Als je dit kunt laten werken, is het een geweldige manier om dingen te verkopen.

Duurder om te beginnen

Beginnen met een huismerk kost veel geld. Leveranciers willen grote bestellingen, dus om concurrerend te blijven moet je ervoor zorgen dat elk artikel zo weinig mogelijk kost. Meestal is een huismerk een langetermijninvestering die vooraf een paar duizend dollar kost.

Hoger risico

Er zijn risico's verbonden aan het uitgeven van veel geld aan goederen en branding. Omdat je niet kiest voor een bekend merk, is er altijd een kans dat je huismerkproduct het niet goed doet. In deze situaties zul je waarschijnlijk meer geld verliezen dan wanneer je gewoon een gewone handelaar zou worden.

Hoe plaats je nieuwe Amazon FBA Private Label Artikelen?

Je Amazon profiel is ingesteld, je artikelen zijn gelabeld en je bent klaar om te verzenden. Nu moet je je item te koop aanbieden op Amazon.com. Om verkeer binnen te halen en verkopen te realiseren, moet je je producten correct vermelden. Je productvermelding zal beter zichtbaar zijn op het platform als je trefwoorden en media kunt gebruiken om hem gedetailleerder en rijker te maken. Dus hoe maak je een listing die verkoopt? Bekijk onze gids hieronder voor een meer gedetailleerde uitleg over het optimaliseren van de listings.

Er zijn vier hoofdonderdelen aan je productlijsten:

Producttitel

Probeer je titel eenvoudig te houden en er belangrijke informatie over je artikelen in op te nemen. Als je bijvoorbeeld een huismerk op Amazon verkoopt, moet je je merknaam opnemen. De titel heeft 200 tekens, en een uitleg van 100 tot 150 tekens is een goede plek om te beginnen.

Foto's en video's

Klanten kunnen een artikel niet bekijken voordat ze het op het platform kopen. Als handelaar is het jouw taak om de klant te vertellen wat de goederen zijn. Klanten kunnen zien hoe je product eruit ziet in video's en foto's van hoge kwaliteit. We stellen voor dat je minstens vijf foto's toevoegt die je artikel vanuit elke hoek laten zien. Het platform suggereert foto's met minstens 1280 pixels op de langere zijde. Je zou in productvideo's ook kunnen vertellen over de kenmerken en voordelen van het product.

Prijs van het product

Op de marktplaats zul je niet de enige zijn die generieke goederen verkoopt. De prijs moet concurrerend zijn als je wilt opvallen. Je moet er ook voor zorgen dat je geld gaat verdienen. Je zou kunnen beginnen met een lage marge en de prijzen langzaam verhogen naarmate je merk populairder wordt

Over het product

Een klant heeft het recht om alles te weten over je product. Die informatie moet dus in de beschrijving van het product staan. De meeste mensen die de productbeschrijving lezen denken erover om het te kopen, dus dit is je kans om verkeer om te zetten in verkopen. We stellen bijvoorbeeld voor om de details in opsommingstekens te zetten, zodat ze kort en gemakkelijk te lezen zijn. Vergeet niet de trefwoorden in de beschrijving van je product op te nemen.

Wees ook creatief met je Amazon listing en zorg dat die opvalt door relevante zoektermen en visuele inhoud op te nemen.

Private Label: Tips en trucs voor Amazon

Private Label

Als je je onderzoek hebt gedaan en besloten hebt om een bedrijf te beginnen, wil je misschien deze belangrijke Amazon huismerk vereisten bekijken om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt:

1. Kies een niche die goed betaalt

Het controleren van Amazons lijst met bestsellers is de beste manier om te beginnen. Je krijgt dan een idee van wat mensen kopen of zoeken. Het is goede informatie. Vermijd het verkopen van dingen die te populair zijn, en kijk naar wat je concurrenten doen.

Een goede tip is om je te richten op dingen die recenter zijn.

Verschillende markten en grote winkels voeren de goederen nog niet. Verken subcategorieën en afdelingen om nieuwe artikelen te vinden.

2. Kies de juiste leverancier

Kies niet de goedkoopste producent, ook al kun je het goed met hem vinden. Niet altijd is het goedkoopste artikel het beste.

Meestal hebben fabrikanten die bereid zijn te onderhandelen betere vaardigheden om te communiceren en dingen voor elkaar te krijgen. Je kunt dus beter een leverancier kiezen wiens diensten beter zijn. Merk op dat je altijd "nee" kunt zeggen bij het onderhandelen over de deal.

Als je eenmaal een fabrikant hebt gekozen, betaal dan met de methode van je voorkeur. De meeste fabrikanten accepteren betalingen via Alibaba's Trade Assurance of PayPal, wat beide veilige en beveiligde manieren zijn om te betalen.

Vergeet niet je fabrikant op dit punt te vertellen dat je met private-label goederen wilt werken. Het kan zo eenvoudig zijn om een drukkerij etiketten voor je te laten maken en die op de verpakking van het product te plakken, zodat het een huismerk blijft. Praat erover met je fabrikant om uit te zoeken wat de beste opties zijn.

3. Besteed geld aan een goed logo en ontwerp

"Een beeld zegt meer dan duizend woorden," zegt een oud gezegde. Dus, geld uitgeven aan een goede huisstijl en ontwerp zal je helpen een soepele online aanwezigheid op de Amazon marktplaats te hebben en de ervaring voor je klanten te verbeteren. Je kunt Amazon A+ Content proberen om je te helpen dit doel te bereiken.

4. Bekijk de markt

Als iets je opvalt, kun je het testen door een Instagram-account te maken en je producten te laten zien. Door dit te doen, zul je je doelgroep sneller kunnen betrekken.

Je zou het ook kunnen gebruiken om feedback van klanten te verzamelen via directe berichten of enquêtes, waarmee je je marketingstrategie kunt verbeteren.

5. Stel een concurrerende prijs vast

Het beste prijsbereik voor een huismerkproduct ligt tussen de $10 en $50. Een dat verkoopt voor minder dan $10-15 zal je een zeer kleine winst opleveren. Klanten die meer dan $50 willen uitgeven kopen meestal bekende merken, dus alles boven de $50 zal te langzaam bewegen voor huismerken.

6. Gebruik Amazon's Fulfillment by Amazon (FBA)

Het gebruik van Amazon FBA is een veilige gok. Deze fulfillment optie, die door het platform wordt ondersteund, geeft je de gemoedsrust die je nodig hebt bij het afhandelen van de bestellingen van je klanten en vergroot hun vertrouwen in je bedrijf.

Een bedrijf runnen met een huismerk is geen gemakkelijke klus. Als je wilt dat je merk groeit, moet je altijd op de uitkijk staan en met nieuwe ideeën komen. Het is een goed idee om al vroeg PPC-campagnes te proberen om je bedrijf op gang te krijgen. Marketing van je huismerk is nodig om organisch verkeer te krijgen en een klantenbestand op te bouwen voor de toekomst.

Conclusie

Nogmaals, private label is geen korte termijn manier om geld te verdienen. Maar als je alles goed doet, kun je je eigen baas zijn en een e-commerce imperium opbouwen.

Over de schrijver
Hallo, Ik ben bas. Ondernemer op Slippers is de beste samenvatting van mij! Ik reis samen met mijn familie de wereld rond terwijl de business doordraait!Eigenaar van DisQounts International BV. Toonaangevend in FMCG (Fast moving Consumer Goods) en winnaar van het snelst groeiende crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! En natuurlijk Plazatalk, een platform waarin wij (startende) ondernemers helpen succesvol te verkopen via Marketplaces zoals bol.com en Amazon! Ik probeer over interessante onderwerpen blogs te schrijven. Mocht je leuke / interessante onderwerpen weten waarover we kunnen schrijven, laat dan een reactie achter onder deze blog. Veel leesplezier!
Reactie plaatsen