Plazatalk - Waarom je moet verkopen via bol.com?
Waarom je vandaag nog moet beginnen met verkopen via bol.com
28 september 2018 
in

Waarom je vandaag nog moet beginnen met verkopen via bol.com

Bol.com biedt een groot bereik, meer gemak en tijdsbesparing

Waarom zou je vandaag nog moeten beginnen met verkopen via bol.com? Het antwoord is heel simpel. Verkopen via externe verkoopkanalen is echt van nu. Je hebt geen eigen webshop meer nodig! Met je eigen webshop loop je vaak tegen te veel obstakels aan. Enkele voorbeelden: je gaat ervan uit dat klanten je vinden, je hebt niet genoeg geld en focus voor marketing, je hebt geen tijd voor de net wat extra’s. Daarom wordt verkopen via externe verkoopkanalen steeds populairder. Een extern verkoopkanaal houdt in dat je verkoopt via een derde partij. Enkele voorbeelden hiervan zijn Wehkamp, AliExpress en bol.com. Bol.com heeft een bereik van meer dan 8 miljoen klanten en 1,5 miljoen dagelijkse bezoekers. Je kunt dus eenvoudig op deze platformen een account aanmaken en van dit bereik gebruik maken. Daarnaast geldt ‘no cure, no pay’. Makkelijk toch?

 

Gratis marketing

Door je aan te melden als verkoper bij bol.com zorgt bol.com ervoor dat jouw product wordt weergegeven op haar website en kan ervoor zorgen dat je producten worden verstuurd. Dit bespaart je een hoop tijd en geld! Ook zorgt bol.com voor de gehele marketing. Je herkent vast en zeker wel de talloze reclames en Facebook posts;) Hierdoor word je dus sneller gevonden en hoef je niet méér geld te spenderen aan bijv. google adwords en social media.

Naamsbekendheid

Er zijn nu circa 20.000 ondernemers waarvan ruim 2.000 Belgische bedrijven die je al voor zijn met het verkopen via bol.com. Hier zitten zelfs ook grote namen bij zoals: WE, Lucardi, Beter Bed en Zeeman. Laat je niet afschrikken, het is ook voor jou als starter perfect geschikt! Dit laat zien dat het wel degelijk zin heeft om op bol.com je producten aan te bieden.

Je kunt meeliften op de naamsbekendheid van bol.com, want consumenten hebben vaak meer vertrouwen in bekende webshops zoals bol.com dan een andere webshop. Dit maakt jouw kans voor het verkopen van jouw producten en meer omzet hebben groter.

 

Meer verzendt gemak

Je kunt je verkoopkansen vergroten én meer tijd over houden voor jezelf door te kiezen voor logistiek via bol.com. Als je gebruikmaakt van Logistiek via bol.com, verzorgen zij je gehele logistiek voor je bol.com bestellingen. Zo hou je meer tijd over om te ondernemen. Er staat zelfs op de planning dat niet enkel je logistiek voor bol.com bestellingen verricht kunnen worden middels logistiek via bol.com, maar zelfs dat bol.com dit ook voor je andere kanalen kan faciliteren zoals bestellingen voor je eigen webshop.

 

Voor een vast en variabel tarief regelt bol.com de logistieke afhandeling.

  • Altijd de snelste bezorging
  • Hoge leverkwaliteit
  • 24/7 klantenservice
  • Verwerken, verpakken en verzenden van producten
  • Retourafhandeling
  • Meer tijd dankzij het uitbesteden van je logistiek

 

Beloond worden

Als verkoper krijg je ook een cijfer. De klanten kunnen een beoordelingsformulier op bol.com invullen. Mocht dit cijfer lager zijn dan gemiddelde van een 5 dan word je verwijderd van het platform. Dit klinkt heel extreem, maar hierdoor worden andere verkopers geen slachtoffer van negatieve klantervaringen.

Daar staat tegenover dat je als goede verkoper op bol.com je een “Gouden Label” kan krijgen, genaamd ‘Select Label’. Hierdoor val je extra op tussen de andere verkopers en hebben consumenten sneller meer vertrouwen in jou als verkoper wat je omzet weer ten goede kan komen.

We laten voorbeelden van opbrengsten zien van onze shops op bol.com.  Hier zie je een factuur van de maand december. De maand december is een topmaand voor e-commerce.

 

Onderstaande factuur is van een reguliere maand, namelijk april.

Dit is een normale factuur van bol.com

Over de schrijver
Hallo! Wat leuk dat je de blog hebt gelezen (of van plan bent om te lezen :). Mijn naam is Dilara en ik werk als Social Media Manager bij Plazatalk. Ik ben verantwoordelijk voor alle social media kanalen en schrijf daarnaast ook blogs. Ik ben er van overtuigd dat Plazatalk hét platform is om meer kennis op te doen van e-commerce. Heb je tips/suggesties/onderwerpen waar ik over kan schrijven? Reageer dan vooral onder de blogs. Veel leesplezier! Groetjes, Dilara

Door

Ugur

op 3 October 2018

Interessant artikel

Door

Richard

op 21 October 2018

Leuk artikel. Alleen de zinssnede dat je dus geen eigen webshop meer nodig hebt die deel ik niet helemaal. Je zou zonder webshop kunnen als je enkel en alleen via bol.com verkoopt. Maar als daar andere kanalen bij komen, hoe ga je dan je voorraad up-to-date houden? Dat kan m.i. alleen door het hebben van een eigen webshop die leidend is voor alle kanalen en alwaar de voorraad centraal wordt bij gehouden.

Reactie plaatsen

We maken gebruik van cookies