Verkopen op Amazon Fresh: 5 tips die je niet mag missen!
Verkopen op Amazon Fresh: 5 tips die je niet mag missen!
01 december 2020 

Verkopen op Amazon Fresh: 5 tips die je niet mag missen!

Er komen steeds meer externe verkopers bij op het Amazon platform, waarbij een veelgebruikte strategie is om er een private label op te gaan verkopen. Verder vind je natuurlijk ook een hoop verkopers die bestaande merkproducten verkopen, en op die manier hun geluk willen beproeven. Maar wat is Amazon Fresh eigenlijk precies, en zijn er ook verkopers die zich op deze markt storten op het Amazon platform?

Het zal je misschien verbazen, maar in de VS is Amazon Fresh al behoorlijk populair …en er zit een stijgende lijn in het aantal klanten dat bestellingen maakt via dit onderdeel van het Amazon emperium. Je ziet dat Amazon in steeds meer markten aanwezigheid wil creëren, en ze proberen verschillende dingen uit om te kijken of mensen er interesse in hebben …en op basis van de omzetcijfers is dat hier zeker het geval.

Maar ook in andere landen zie je het al een beetje komen, en zal het waarschijnlijk stukje bij beetje steeds meer gebruikt gaan worden door mensen die het handig vinden om via deze weg te bestellen.

We gaan je hieronder uitleggen wat het is, hoe het werkt en geven je ook een aantal tips mee indien je zelf besluit er iets mee te willen doen.

Wat is Amazon Fresh?Je ziet steeds vaker dat mensen online hun boodschappen bestellen, waarbij je kan denken aan de bezorgservice van de AH of andere supermarktketens. Het is een dienst die steeds meer supermarktketens leveren, omdat klanten zo gemakkelijk hun producten in een keer kunnen bestellen …zonder dat ze uren tijd hoeven te besteden om hun boodschappen te doen.

Ze worden allemaal verzameld, en netjes door een bezorger afgeleverd bij klanten thuis (of welke gewenste locatie dan ook).

En dat is Amazon Fresh ook precies …een online dienst waarbij mensen hun (verse) boodschappen snel een eenvoudig kunnen laten bezorgen. Het klinkt misschien een beetje ongebruikelijk om via een website die “normaal” gesproken heel veel andere producten verkoopt, en bekend staat voor o.a. dingen zoals elektronica, media en allerlei andere producten, je dagelijkse boodschappen te bestellen …maar Amazon is nu eenmaal een platform dat allerlei nieuwe markten aanboort en zich ook op deze heeft gestort.

Hoewel het al een tijdje bestaat en steeds populairder wordt, is Amazon Fresh nog niet in Nederland beschikbaar (op het moment van schrijven). Amazon Nederland gaat momenteel zelfs nog via bezorging vanuit Duitsland, waar zich het dichtstbijzijnde Amazon Fulfillment Centre bevindt.

Maar wellicht dat het in de toekomst ook hier een ding gaat worden.

In voornamelijk de VS zie je de groei aardig toenemen, en kunnen klanten die een Amazon Prime lidmaatschap hebben gebruik maken van Amazon Fresh. Voor een Amazon Prime lidmaatschap betalen klanten dan doorgaans zo’n 13 dollar per maand, of 119 dollar per jaar (met nog wat extra korting, omdat ze dan in 1 keer betalen voor een heel jaar).

En Amazon Fresh is gratis voor deze Amazon Prime klanten (inclusief bezorging), indien ze meer dan 35 dollar aan producten bestellen per bestelling. Wanneer klanten minder dan 35 dollar bestellen, komt er nog 10 dollar bij voor het bezorgen …en in bepaalde steden zoals New York is de drempel voor gratis verzending 50 dollar (het kan dus nog een beetje verschillen vanuit welke plaats er bestellingen worden geplaatst).

Momenteel kunnen alleen nieuwe en bestaande Amazon Prime leden gebruik maken van de Amazon Fresh dienst van Amazon. En de reden hierachter is waarschijnlijk omdat Amazon de groeiende vraag naar Amazon Fresh zo nog goed kan afhandelen …en waarschijnlijk zullen de protocollen hiervoor in de toekomst wel gaan veranderen en wellicht ook mensen zonder lidmaatschap gebruik kunnen maken van de boodschappendienst van Amazon (het is nog niet bekend of en wanneer dit gebeurt, maar we raden je aan het nieuws omtrent Amazon Fresh in de gaten te houden hierover).

Maar wat kunnen klanten dan allemaal kopen op Amazon Fresh?

In feite alles wat er ook in een gewone supermarkt wordt verkocht waarbij je kan denken aan groente, fruit, ingeblikte voedingsmiddelen, snacks, snoepwaren, vlees (rauw) …Amazon Fresh heeft het allemaal!

Je kan er zelfs andere producten kopen zoals die voor het huishouden waarbij je kan denken aan wasmiddelen, schoonmaakproducten, baterijen, toiletpapier, elektrische tandenborstels en meer van dat soort producten.

Vergelijk het dus maar met een normale (grote) supermarkt.

Er zijn eigenlijk 2 verschillende supermarkt ideeën van Amazon , namelijk Amazon Fresh en Amazon Pantry die in grote lijnen veel op elkaar lijken. Ze zijn respectievelijk in 2007 en 2014 van de grond gekomen. En die laatste is in feite meer bedoelt om een groter publiek te kunnen bedienen, waarbij Amazon natuurlijk graag hun enorme Amazon Prime klantenbestand wil stimuleren via Amazon Pantry te kopen en waarbij die ook flink wat geld kunnen besparen.Amazon Fresh vs Amazon Pantry

Hoewel Amazon Fresh en Amazon Pantry veel op elkaar lijken zitten er wel een paar grote verschillen tussen beide dochterwebsites van Amazon.

Op Amazon Pantry kan je namelijk ook bijna alles kopen wat je op Amazon Fresh kan kopen, maar bv. geen verse producten zoals vlees, zuivel of verse groente en fruit die in de koelkast bewaard moeten worden.

Je kan er wel een hoop beauty en persoonlijke verzorgingsproducten op vinden, en er is dan ook keuze genoeg aan reguliere boodschappen die je er kan doen.

Het voordeel is dat Amazon scherpe prijzen kan bieden voor de producten die ze verkopen, en ook mensen die slechts 1 verpakking bestellen van het een of ander toch genoeg voordeel kunnen bieden.

Op de eerste plaats begint het allemaal bij goedkeuring om boodschappen te verkopen op Amazon, het is namelijk een van de “restricted categories” en je kan er zonder goedkeuring van Amazon dan ook niet in verkopen. Verder kan het ook zijn dat je voor producten afzonderlijk nog goedkeuring moet verkrijgen, zoals organische producten (wanneer je die hebt of in je productvermelding gebruikt). Amazon kijkt of alles in overeenstemming is met de “USDA regulations” die er gelden zodat producten voldoen aan alle strenge eisen die er gelden voor het verkopen van (verse) boodschappen.

En het is ook logisch dat Amazon hier heel strikt mee is, ze willen (en moeten) klanten namelijk de beste ervaring bieden …en daarbij natuurlijk veilige producten verkopen op hun platform.

Je zal op zijn minst een Professional Seller Account nodig hebben op Amazon, omdat je producten wilt vrijspelen die normaal een restricted category zijn.

Verder zal Amazon je vragen een product invoice te doen of een QMS (Quality Management System) om er zeker van te zijn dat je producten veilig te verkopen zijn aan klanten op Amazon. Je “Amazon Account Health” is ook een belangrijke factor wanneer je op Amazon Fresh wilt gaan verkopen.

Hieronder even wat snelle feiten over de statistieken:

• Order defect rate (ODR): • Pre-fulfillment cancel rate or Cancellation rate (CR): • Late Shipment Rate (LSR):

Je zal aan die eisen moeten voldoen, gezien deze een belangrijke rol spelen bij de goedkeuring van Amazon om je op Amazon Fresh te laten verkopen. Het kan ongeveer een week of iets langer duren voor Amazon, om te bepalen of er een goedkeuring plaats zal vinden en je kan beginnen met verkopen op Amazon Fresh …maar in de meeste gevallen zal het niet eens zo lang duren en er sneller een goedkeuring (of afkeuring) plaatsvinden.

Amazon heeft nog verdergaande regels dan alleen maar goedkeuring voor het verkopen in een van hun categorieën waarvoor dit vereist is.

Je moet namelijk de garantie afleveren dat je producten vers en veilig zijn met de juiste verpakkingsmaterialen, duidelijk zijn met je houdbaarheidsdatum en ook je productpagina’s op een bepaalde manier aanmaken. Hieronder laten we je de specifieke regels hiervan zien.

Amazon Fresh richtlijnen

Amazon Fresh Terms of ServiceOnderstaande dingen zijn belangrijk wanneer je echt serieus van plan bent te gaan verkopen op Amazon Fresh. En om te beginnen kijken we even naar de verpakking van producten op Amazon Fresh.

Amazon Fresh vereisten voor verpakkingen
Vanzelfsprekend moeten alle producten (en zeker voedingsmiddelen) op een correcte manier worden verpakt om te verkocht te mogen worden op het Amazon platform. We hebben het net al even genoemd, maar producten moeten veilig zijn en Amazon hanteert natuurlijk diezelfde richtlijnen. En Amazon heeft in Duitsland bv. al een regeling getroffen, waarbij het verantwoordelijk is voor de producten die externe verkopers op hun platform verkopen …wat er nog eens bovenop komt (het in natuurlijk een vanzelfsprekendheid, maar met dit soort uitspraken worden eisen wellicht nog strikter).

En producten moeten dus op zo’n manier verpakt of geseald worden dat het product beschermd en vers blijft …en ook niet beschadigd kan raken.

De verpakking moet de kwaliteit en veiligheid van het product waarborgen!

Verder moet er duidelijk het nettogewicht, de houbaarheidsdatum en belangrijke informatie op staan (zoals bv. welke mensen het product beter niet kunnen nemen i.v.m allergieën).

En daarbij moet er ook een naam en adres op staan van het bedrijf dat de producten heeft verpakt.

Houdbaarheid van je producten in Amazon Fulfillment Centers
Voor een grote hoeveelheid boodschappen die op Amazon Fresh worden verkocht, geldt een houdbaarheidsdatum of “best by” datum. Op die manier zijn producten veilig voor consumptie en blijven ze lekker. Amazon heeft hier best wel strenge richtlijnen voor, wanneer het gaat om de opslag van dit soort producten in haar eigen Amazon Fulfillment Centers, en geven aan dat de houdbaarheidsdatum langer moet zijn dan 90 dagen. Verder eisen ze ook dat producten die op een gegeven moment nog een houdbaarheidsduur van 50 dagen hebben dat deze producten moeten worden verwijderd, en Amazon zal dit zelf ook doen en alle units verwijderen indien dit nodig is.

Er zijn ook nog regels omtrent smeltbare producten, welke namelijk geaccepteerd worden in de Amazon Fulfillment Centers tussen oktober en april …producten moeten overigens een minimale temperatuur van 10 graden en maximale temperatuur van 37,78 graden kunnen overleven. Wanneer producten dit soort temperaturen niet aankunnen, zal Amazon opnieuw de producten van hun planken verwijderen.

Amazon Fresh vereisten voor productvermeldingen
Verder zal je ook nog aan een aantal vereisten moeten voldoen omtrent je productvermelding. Op 1 van je foto’s zal namelijk de ingrediëntenlijst en voedingswaarde moeten staan. Je productfoto’s voor Amazon Fresh moeten minimaal 300 DPI zijn en je mag ook geen andere producten vermelden op de foto’s, naast de producten die je verkoopt (zoals bv. bakmeel met een broodbackmachine).

Verpakking en verzending van Amazon Fresh producten
En het laatste wat we hieronder bespreken, draait om de vereisten die Amazon stelt aan producten die naar een van hun Amazon Fulfillment Centers wordt gestuurd. Elke verzending zal de volgende informatie dienen te bevatten:

• Volledige naam en adres van degene die de producten verstuurd (of eigenaar)
• Volledige naam van de degene naar wie het wordt gestuurd
• Naam van land, staat of regio waar de producten oorspronkelijk vandaan komen (waar ze bv. gezaaid en geoogst zijn)
• Wat er in de verzending zit
• Het zijn slechts een paar dingen, maar het kan ook weer per locatie waar je gaat verkopen via Amazon Fresh verschillen

En daarbij moet je ook weten dat “US Customs” (douane) ook strenger toekijkt op landbouwproducten, en kunnen ze ook bepaalde tarieven of toeslagen bereken over producten die concurreren met bedrijven in Amerika. Het zijn een aantal aspecten waar je rekening mee zal moeten houden, wil je echt op Amazon Fresh gaan verkopen en er kunnen per district ook weer andere (extra) regels gelden.

Amazon Fresh fees
Naast dat je op Amazon een “Individual” of “Professional” Seller account nodig hebt om te verkopen (waar je respectievelijk per verkocht item 99 dollarcent voor betaald, of een vast bedrag van 39,99 dollar per maand voor neerlegt), zal je ook altijd met Amazon Referral Fees te maken krijgen …waarvan de hoogte kan verschillen per categorie. Je betaalt dus altijd over de producten die je verkoopt, een extra percentage aan het Amazon platform.

En dat geldt ook voor boodschappen die je wilt verkopen op Amazon, voorheen was deze fee 15% over de hele categorie. Maar Amazon heeft dat nu verandert door er onder de 15 dollar per item 8% van te maken (we raden je aan voordat je gaat verkopen op Amazon Fresh, eerst even de meest actuele Amazon Referral Fees te checken zodat je precies weet hoeveel het je uiteindelijk kost). Ze doen dit om verkopers te stimuleren meer boodschappen te verkopen, en te voorkomen dat ze naar andere platformen gaan om dit te doen. Op bv. Walmart geldt nog steeds 15% over de hele categorie.

Je weet nu al wat meer over Amazon Fresh en hoe strikt Amazon met dit onderdeel van hun website omgaat. Het is belangrijk goed op de hoogte te zijn van deze dingen, maar ook te kijken of het wel interessant genoeg is voor jou om producten op deze dochterwebsite van Amazon te verkopen. Er moet dan ook een goede doorberekening gemaakt worden, voordat iemand besluit hierop te gaan verkopen om voldoende winst te kunnen maken.

Laten we nu eens kijken naar een paar extra tips voor verkopen op Amazon Fresh die je kunnen helpen meer uit je verkoopactiviteiten te halen.

1. Gebruik foto’s die je producten er lekker uit laten zien

Het is natuurlijk altijd belangrijk om goede productfoto’s te gebruiken, voor de producten die je verkoopt op Amazon. Je wilt dat klanten bijna dezelfde ervaring krijgen, in vergelijking met het kopen in een echte fysieke winkel.Amazon Fresh productfoto's

Wanneer je in een winkel staat kan je producten aanraken, voelen, ruiken, erin knijpen, ronddraaien en ga zo maar door …en zeker voor boodschappen of verse producten is het ook belangrijk perfecte productfoto’s te gebruiken.

Voor verpakte producten wil je er gewoon voor zorgen dat die er goed uitzien en van hoge kwaliteit zijn …de regels op Amazon Fresh zijn dat je foto’s in ieder geval minimaal 300 DPI moeten zijn. En verder moet er ook minimaal 1 foto zijn waarop de voedingswaarde ervan (zoveel koolhydraten, vetten, eiwitten, suikers, zout en andere voedingstoffen die erin zitten), en ook een ingrediëntenlijst met daarbij ook bv. belangrijke dingen zoals “sporen van noten” of iets vergelijkbaars …ze zijn bedoelt om mensen met bepaalde allergieën hiervan op de hoogte te stellen en dus ook belangrijk om duidelijk op een van je foto’s te laten zien aan klanten die de producten willen kopen.

Verder kan je natuurlijk ook kijken hoe je de foto’s er lekker uit kan laten zien. Zo zie je af en toe foto’s van laten we zeggen een bepaalde appelsoort, en die dan met een prachtige glans en knalrode kleur op Amazon staan. En die zien er natuurlijk heel aantrekkelijk uit voor je klanten …je zal dan ook altijd moeten proberen producten er lekker uit te laten zien.

2. Meerdere varianten van 1 product aanbieden

Amazon Fresh product variatiesJe kan natuurlijk prima 1 specifiek product verkopen op Amazon Fresh, en dat kan ook prima voor je werken. Toch zal je meestal meerdere varianten willen verkopen en consumenten wat meer opties willen geven. Immers kan de een dit lekker vinden en de volgende klant weer iets anders. We raden je dan ook aan van elke productlijn meerdere variaties op Amazon Fresh te plaatsen …het zal ertoe leiden dat je meer verkopen maakt.

Er zullen namelijk altijd klanten zijn die heel specifiek opzoek zijn naar een bepaald product …en dat is ook niet meer dan logisch, omdat ze er de voorkeur aan geven. Zo heb je bv. veel verschillende appelsoorten …de ene is vrij zuur, een andere soort weer lekker zoet en ook qua “bite” hebben ze weer een verschillende hardheid.

En niet iedereen vindt dezelfde appelsoort even lekker …ga je nu alleen jouw specifieke soort verkopen (omdat je die bv. laat verbouwen door iemand), loop je waarschijnlijk een heleboel verkopen mis aan verkopers die bv. 20 verschillende appelsoorten verkopen. We praten hier over 1 voorbeeld, maar op Amazon Fresh willen mensen net zoals in een normale supermarkt gewoon veel keuzes hebben …en dat is dus over het algemeen wat je jouw klanten wilt bieden.

3. Geef klanten de optie van stapelkorting te genieten

Wat is uiteindelijk je doel van verkopen op Amazon Fresh? Je wilt waarschijnlijk dat mensen veel van je producten kopen. In veel gevallen zullen de winstmarges heel anders liggen in verhouding tot de verkoopprijs. En je krijgt ook te maken met het feit dat voorraden sneller moeten doorlopen. Want anders kan je te maken krijgen met de strenge voorwaarden die Amazon stelt voor haar Amazon Fulfillment Center en loop je de kans dat je producten worden verwijderd.

Het beste wat je daarom kan doen, is je klanten te laten genieten van stapelkortingen. Op de eerste plaats stimuleer je klanten zo meer items van 1 product te kopen tegen een lagere prijs. En dat is een perfecte verkooptechniek, want klanten willen nou eenmaal graag meer korting krijgen op de producten die ze kopen …ook bij de dagelijkse boodschappen.

Want denk er maar eens over na …wanneer jij zelf in de winkel staat. En je ziet dat er een product in de aanbieding is (bv. 3 voor 10 euro, terwijl een product los, 3,95 euro is) …de kans is groot dat je er 3 in je winkelmandje stopt en handenwrijvend de winkel uitloopt omdat je daar een mooi slaatje uit hebt weten te slaan …iedereen doet het en het is niks om voor je te schamen.

Sterker nog het is heel slim …en je klanten op Amazon zullen niet veel anders denken, plus ze kunnen de producten ook nog eens laten bezorgen!

4. Zorg voor een goed voorraadbeheerAmazon Fresh voorraadbeheer

Het is normaal gesproken al heel belangrijk om je productvoorraden goed in de gaten te houden vanwege het simpele feit dat ze anders maar op de planken blijven liggen in een van de Amazon Fulfillment Centers. En wat je juist wilt is dat je producten populair zijn en snel verkopen, zodat je bij kan bestellen en met nieuwe productideeën verder kan gaan met opschalen van je Amazon business.

Maar bij Amazon Fresh komt daar nog de houdbaarheidsfactor bij die je echt scherp in de gaten zal moeten houden. Want het zou eeuwig zonde zijn, wanneer je producten niet meer verkocht kunnen worden omdat de houdbaarheidsdatum verstreken is en ze dus verwijderd worden. We raden je dan ook aan altijd goed de vinger aan de pols te houden van je producten. Zo voorkom je dit soort praktijken.

5. Ga na of Amazon Fresh echt interessant genoeg is voor je

Om te beginnen kan je dus momenteel in Nederland niet verkopen op Amazon Fresh. Het is eigenlijk iets dat momenteel veel tractie doormaakt in de VS. Wellicht komt het in de toekomst ook hier (waarschijnlijk wel) en dan zou je erover na kunnen denken om via dit platform je boodschappen te verkopen …of er natuurlijk ook nu al over nadenken hoe je het straks gaat aanpakken, wanneer het moment daar is.

Indien het interessant is voor je zou je dus kunnen kijken of verkopen in de VS, of andere landen waar Amazon Fresh zich momenteel manifesteert, een match is voor je en ermee aan de slag gaan.

Wellicht kan je specifieke producten gaan verkopen die heel Nederlands zijn, en die je niet veel in de VS tegenkomt. En misschien is er wel heel veel vraag naar, het komt namelijk vaak genoeg voor dat die producten door grote groepen mensen lekker worden gevonden (en wat is dan een betere plaats om ernaar te zoeken dan Amazon Fresh of Amazon Pantry). Mensen gebruiken namelijk de makkelijkste weg naar het zoeken van dit soort producten …en die makkelijk weg is (eerlijk is eerlijk) ook heel vaak het Amazon platform.

Het is iets om over na te denken, maar we raden je ook aan dit goed te doen.

Amazon Fresh is niet voor iedereen …meestal zijn het partijen die al in de markt zitten en vaak ook een groot en breed scala aan producten kunnen aanbieden voor hun klanten en het zijn ook vaak merkfabrikanten die op Amazon Fresh zullen verkopen.

Op dit moment kan ook niet elke externe verkoper, verkopen op Amazon Fresh en is het alleen via uitnodiging mogelijk je hiervoor aan te melden.

Echter kunnen bepaalde merken die bv. verse producten verkopen, wel verkopen op Amazon Fresh zolang die natuurlijk voldoen aan alle voorwaarden.

Wellicht verandert er omtrent Amazon Fresh nog veel in de toekomst …het is een groeiend onderdeel van Amazon, en met groei zal het platform wellicht ook weer meer externe verkopers toe laten op Amazon Fresh.

In welke landen is er momenteel Amazon Fresh?

Amazon Fresh vind je momenteel in een aantal Amerikaanse staten maar ook in enkele andere landen (steden) van de wereld zoals Seattle (WA) area, Los Angeles, San Francisco, San Diego CA, New York City, Philadelphia, PA Baltimore, MD, Boston, MA, Dallas, TX, Chicago, IL, Denver, CO, Tokyo, Berlin, en central/eastern London, Houston, TX, Minneapolis, MN, Phoenix, AZ, Atlanta, GA, Miami, FL, Washington D.C., Las Vegas, NV …zoals je ziet zijn er ook dus nog een heleboel plaatsen in Amerika waar niet gebruik kan worden gemaakt van Amazon Fresh, en het slechts in enkele andere delen van de wereld beschikbaar is voor internationale klanten.

Amazon probeert er natuurlijk alles aan te doen om ook in deze markt uiteindelijke een prominentere rol te gaan spelen, maar het is natuurlijk wel iets waaraan gebouwd zal moeten worden. Er spelen een heleboel extra factoren een rol bij Amazon Fresh, en het heeft dus tijd nodig om te rijpen.

Of het ook echt naar Nederland komt …en hoe lang dat nog gaat duren, is iets wat niemand op dit moment kan vertellen. Het lijkt erop dat Amazon eerst de boel goed op orde wil krijgen, voor het meer boodschappen over de hele wereld wil gaan verkopen. Er zijn natuurlijk zoveel andere winkels en partijen die iedereen over de hele wereld voorzien in hun dagelijkse boodschappen. En wil Amazon hier verder in groeien moet er dus nog een hoop gebeuren.

Toch zie je in Amerika al een behoorlijke groei, en bestellen veel mensen al via de bezorgdienst van Amazon Fresh hun dagelijkse boodschappen. En wellicht is het simpelweg een kwestie van tijd voordat ze dit ook (eerst in bepaalde steden en plaatsen) in Europa, Azië of andere delen van de wereld gaan doen.

Is Amazon Fresh iets voor jou?

Waarschijnlijk is het voor de meeste verkopers interessanter om private label producten te verkopen op Amazon. Het is doorgaans waar veel beginnende verkopers hun avonturen mee beginnen. En op die manier hun productlijn opschalen om nog winstgevender te worden op de Amazon Marketplace.

En wat dat betreft dus niet echt bezig zijn met het verkopen op het Amazon Fresh onderdeel. Maar wellicht zie je een kans dit wel succesvol te doen …we raden je bij het starten met verkopen op Amazon Fresh aan te kijken of dit überhaupt mogelijk is (gezien de strenge regels, maar ook het feit dat je er momenteel niet zomaar op kan verkopen).

Je hebt in ieder geval wat meer kennis opgedaan over wat Amazon Fresh is, hoe het werkt en wat voor voorwaarden Amazon stelt aan verkopers die op deze dochterwebsite hun producten willen verkopen.

Over de schrijver
Hallo, Ik ben bas. Ondernemer op Slippers is de beste samenvatting van mij! Ik reis samen met mijn familie de wereld rond terwijl de business doordraait!Eigenaar van DisQounts International BV. Toonaangevend in FMCG (Fast moving Consumer Goods) en winnaar van het snelst groeiende crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! En natuurlijk Plazatalk, een platform waarin wij (startende) ondernemers helpen succesvol te verkopen via Marketplaces zoals bol.com en Amazon! Ik probeer over interessante onderwerpen blogs te schrijven. Mocht je leuke / interessante onderwerpen weten waarover we kunnen schrijven, laat dan een reactie achter onder deze blog. Veel leesplezier!
Reactie plaatsen