Mailblue: In deze 5 eenvoudige stappen zet jij jouw e-mail funnels op
arrow_drop_up arrow_drop_down
Mailblue: In deze 5 stappen zet jij jouw e-mail funnels op
11 februari 2021 

Mailblue: In deze 5 stappen zet jij jouw e-mail funnels op

Mailblue klinkt je misschien niet bekend in de oren, maar Mailblue is de ‘Nederlandse versie' van ActiveCampaign..

Het is voor de meeste ondernemers een lucratieve manier om hun inkomsten (en dus natuurlijk ook winsten) te boosten: we praten hier over e-mailmarketing. Wil jij er echt alles uithalen, is het zeker een aanrader hier snel mee te beginnen …want in tegenstelling tot wat veel mensen denken is e-mailmarketing een van de marketingmethodes die het meeste oplevert.

Mailblue gratis proefaccount

En wanneer je hieraan begint, zal je ook een e-mailmarketing strategie moeten hebben, e-mailsoftware dienen te gaan inzetten (zoals MailBlue of MailChimp platformen) + natuurlijk altijd blijven optimaliseren.

We gaan je in dit artikel laten zien wat de voordelen van een e-mailmarketing campagne zijn en het opzetten van krachtige e-mail funnels, wat de voordelen zijn van MailBlue (in vergelijking met MailChimp software) en hoe je het opbouwen van een strategie op de juiste manier kan benaderen.

Vergis je niet dat alle “grote jongens” dondersgoed weten hoe sterk e-mailmarketing is, en dat is dan ook de reden waarom ze het allemaal toepassen binnen hun bedrijf. Want sommige ondernemers denken nog wel eens dat het niks voor hun is om een e-mailmarketing campagne te starten, of dat het te weinig oplevert …welllicht zelfs te omslachtig is allemaal. In de praktijk blijkt echter dat het juist enorm rendabel is om je hierin te verdiepen en er gelijk mee aan de slag te gaan om je inkomsten te laten groeien.

Laten we gelijk beginnen met de voordelen van e-mail funnels, en vanaf daar verder uitleggen wat MailBlue is …en hoe je nog meer de aandacht van je potentiële klanten trekt om die binnen te halen!

Mailblue: 3 voordelen van een e-mail funnel creëren

Mailblue voordelenHet grootste deel van je klanten bestellen jouw product of dienst pas, op het moment dat ze er genoeg vanaf weten (en dat is ook logisch, want bij nieuwe producten hebben consumenten die informatie ook nodig …om een weloverwogen beslissing te nemen het product van je te kopen). En door het creëren van een e-mail funnel, waarvoor je dus bv. MailBlue kan gebruiken, zal je klanten meer vertrouwd maken met jouw product (lijn) en bedrijf wat uiteindelijk tot meer verkopen zal leiden op de langere termijn (hierbij is het natuurlijk wel extreem belangrijk dat jouw producten en diensten echt waardevol zijn en ook dat hier een aardige doelgroep voor is …waarbij je dan ook nog eens een competitief voordeel, of meerdere, wilt hebben op je concurrenten). Indien je dus goedlopende producten hebt of aan gedegen product sourcing doet, neem je jouw klanten dus vervolgens mee op reis, waarbij jouw e-maillijst met abonnees toeneemt en er ook steeds meer nieuwe klanten bijkomen …en wanneer dat goed verloopt, zullen die aantallen blijven stijgen.

Hier zijn enkele grote voordelen van het opbouwen van een e-mailtrechter.

Nieuwe leads binnenhalen

Het is 10 x moeilijker om een ​​nieuwe klant te krijgen dan te verkopen aan een bestaande. Wanneer je een e-mail funnel hebt, genereer je consequent en automatisch nieuwe leads en zal je dag in dag uit blijven verkopen. Op het moment dat je hiervoor namelijk een systeem op zijn plaats hebt, zal je daar de vruchten van blijven plukken en kan je het ook steeds verder uitbouwen. Het is daarbij natuurlijk ook belangrijk dat de e-mails die je verstuurt naar potentiële klanten, ook blijf optimaliseren.

Transformeer nieuwe abonnees in klanten

Een van de grootste voordelen van je e-mail funnel, is dat deze op de automatische piloot verkopen genereert …en dat wil natuurlijk iedere verkoper voor elkaar zien te krijgen. Je zou het een beetje kunnen vergelijken met iemand (een verkoper of zelfs verkoopteam) dat dag en nacht voor je werkt, en je dus helpt bij het laten groeien van jouw online business. Verder gebeurt het ook nog op een manier dat klanten echt geïnteresseerd zijn in je producten en vaak ook NOG meer van je willen weten (ze hebben zich immers ingeschreven voor jouw e-maillijst en hebben dus al interesse in het onderwerp, jou en de producten die erbij verkocht worden …en dat zorgt er dus voor dat klanten ook eerder geneigd zijn iets bij je te kopen op het moment dat jij ze goede producten en diensten te bieden hebt).

Mailblue uitproberen

Mailblue ActiveCampaign

Het veranderen van klanten in fans

Wanneer je jouw klanten consequent bedient, zelfs na de aankoop, worden ze enthousiaste fans die niet aarzelen om het woord over jouw producten of diensten te verspreiden. Met een e-mail funnel kan je jouw klanten verrassen en ze dus ook omtoveren tot de beste advocaten voor jouw online business. En dat helpt je op de langere termijn nog veel meer nieuwe klanten binnen te halen. En voor dat soort e-mailsequenties kan je prima MailBlue gebruiken, omdat je daarmee veel mogelijkheden hebt …maar daar gaan we zo nog even verder op in.Mailblue Vs Mailchimp

En je moet het ook zo zien …nieuwe klanten gaan natuurlijk eerst vanuit een behoefte of verlangen op zoek naar een product of dienst die daaraan voldoet. Nadat ze er een aantal hebben gevonden, gebruiken ze een aantal factoren om te bepalen of jij wel de geschikte verkoper bent van wat ze zoeken. Je snapt hem natuurlijk al, want een van de grootste factoren is dat ze kijken wat anderen van jouw producten en diensten vinden.

Ga jij dus met een programma zoals MailBlue klanten die iets bij je gekocht hebben e-mails nasturen (bv. wat ze ervan vinden en of met de vraag of ze een review willen achterlaten bij je …hierbij kan je bv. zelfs een 15 procent korting weggeven voor hun volgende aankoopt, voor wanneer je denkt dat het de reviews een flinke boost zal geven) ben je slim bezig om die positieve klantervaringen binnen te harken.

Het is een sterke tactiek om aan je merk te bouwen, en zorgt er ook voor dat de toestroom van nieuwe klanten zal accelereren en blijven groeien. Zorg er dus voor dat je niet alleen maar wat “random” mails stuurt, maar een systeem hanteert waarbij je klanten gedurende de aanloop van en het uiteindelijke aankoopproces …maar ook dus alles wat erna komt, mails blijft sturen (weliswaar niet te kort maar ook zeker niet te lang achter elkaar) …zodat je een loyale klantenbestand zal opbouwen, nieuwe producten aan ze kan pitchen en zelfs herhaalaankopen zal laten doen wanneer het om producten gaat die regelmatig opnieuw bestelt moeten worden.

Waarom zou je MailBlue gebruiken?

Mailblue gebruikenOm te beginnen ligt het er natuurlijk helemaal aan hoe jij de boel wilt aanvliegen, ben jij iemand die alleen maar zo “af en toe” een informatieve mail wilt sturen naar je leden? Of wil jij er echt een omzet-genererend kanaal van maken en veel meer gaan verdienen aan de mailtjes die je middels jouw e-mail funnel verstuurt?

Het zal voor veel (beginnende) ondernemers even uitpuzzelen zijn hoe je het beste aan e-mailmarketing kan gaan doen. Maar wil je er echt werk van maken, kan je het beste MailBlue gebruiken …omdat je daar voor minder, veel meer mee kan doen. Je zal merken dat alles heel makkelijk gaat en hebt gelijk al voor een 9 euro per maand enorm wat mogelijkheden die je kan inzetten. Ze helpen je meer te verdienen en ook meer interactie te creëren met je klanten.

Een andere optie is bv. MailChimp die je in de simpelste vorm gratis kan gebruiken, echter heb je dan wel een “karige” versie die niet geschikt is voor echte professionele e-mailacties.

Laten we eens kijken naar de voordelen die MailBlue heeft in vergelijking met de op dit moment grootste concurrent MailChimp.

Het aantal contacten van je e-maillijst

Een belangrijk onderdeel van je e-maillijst is het aantal contacten die daarop staan, logischerwijs wil je die zoveel mogelijk laten groeien. Ga je echter met een programma zoals MailBlue of MailChimp werken, zal je het totale aantal contacten dat je verzamelt ook segmenteren om er nog meer uit te halen. Je doet dat namelijk om bepaalde groepen binnen je leden nog gerichter te benaderen, en dus ook beter van dienst te kunnen zijn. Stel je hebt een webshop met verschillende sportartikelen en supplementen …dan kan het bv. zijn dat je groepen hebt die aan krachttraining, fitness, powerliften, voetbal, tennis en ga zo maar door doen. Iemand die voornamelijk veel aan krachttraining doet zal interesse hebben in gewichten, krachtstations en eiwitten en minder op zoek zijn naar een tennisracket. Het is een extreem voorbeeld, want je kan op nog veel meer dingen verfijnen …maar je wilt dus doelgericht te werk gaan zodat je mailtjes voor jou en voor de klant effectiever worden.Mailblue contactenlijst

In MailBlue kan je een totale lijst aan contacten hebben, en deze onderverdelen (segmenteren) in andere lijsten. En wanneer je dat doet, zal het e-mailadres van dat contact 1 keer tellen. Ga je datzelfde principe echter ook in MailChimp toepassen, zie je datzelfde e-mailadres opeens meerdere keren tellen in de verschillende lijsten waar die in terechtkomt. Het voordeel van MailBlue is dat je zo veel meer contacten kan segmenteren zonder extra kosten, terwijl je bij MailChimp sneller door je maximale aantal contacten heen bent en zal moeten opschalen naar een duurder (betaalt) abonnement.

En zo is MailBlue dus al vrij snel in het voordeel op dit aspect …immers, zeker wanneer je op een gegeven moment steeds meer contacten op je lijst krijgt en dus ook uitgebreider zal segmenteren, merk je dat het dan opeens heel hard kan gaan en je dus bij andere (in vergelijking met MailBlue software) meer moet betalen voor feitelijk dezelfde contacten.

En hoe zit het dan met segmenteren zelf?

Mailblue emailmarketingEn dan spring je eigenlijk gelijk in op het volgende punt, want wanneer jij slechts aan 1 lijst e-mails stuurt kan je (momenteel) wellicht prima voor een gratis oplossing kiezen. Het is echter wel zo dat wanneer jij er echt werk van wilt maken en inkomsten wilt opschalen …je hier meestal meer lijsten voor nodig hebt zodat je goed kan toespitsen op je klanten en wensen + eisen. In de praktijk zal dit voor elke online ondernemer anders zijn, maar zal je echt wel op zijn minst een paar verschillende lijsten nodig hebben (sommige hebben er zelfs heel veel om zo goed mogelijk een grotere doelgroep te bedienen op een persoonlijke en specifieke wijze, zodat ook de inkomsten zullen groeien).

Voorheen kon je in MailChimp ongelimiteerd lijsten aanmaken, maar vandaag de dag kan dat alleen wanneer je een heel duur pakket afneemt. En dat zorgt ervoor dat je niet meer echt kan toespitsen op alle groepen die jij waarschijnlijk wilt aanmaken …want voor klanten die iets bij je kopen kan je bv. een lijst “verkopen” maken, voor mensen die interesse hebben in wat je te vertellen hebt in bv. de nieuwsbrieven die je stuurt kan je een lijst “informatie”” creëren en voor leuke e-mailacties die je in petto hebt kan je een lijst “deals” opbouwen.

Ga je echter meteen vanaf de start voor MailBlue, betaal je slechts 9 euro per maand en kan je ongelimiteerd lijsten aanmaken. Je zal merken dat het een groot verschil zal maken en helemaal wanneer jouw e-mail campagnes een beetje goed lopen …want dan is het aantal lijsten dat je kan aanmaken heel belangrijk om er nog meer mee te kunnen verdienen.

Het automatiseren van je e-mail funnel

Je zal merken dat bij het versturen van meer en meer mailtjes, automatiseren echt een must zal worden. Het kan natuurlijk ook allemaal met de hand gedaan worden, maar dan heb je daar wel een dagtaak aan. Zo ga je hoogstwaarschijnlijk al vrij snel mails sturen, op het moment dat je nieuwe leden op je e-maillijst krijgt. Want je zal ze willen verwelkomen, informatie geven, waarde bieden, vragen beantwoorden en later ook producten + diensten willen aanbieden die hun leven beter zullen maken.Mailblue email funnel bouwen

En wanneer je dan naar MailBlue kijkt, ziet het er allemaal (in vergelijking met MailChimp software) heel goed uit …het is namelijk visueler en dat zorgt ervoor dat je er heel intuïtief door heen kan varen. Zo wordt het ook voor beginnende ondernemers makkelijker om er doorheen te browsen en gelijk belangrijk dingen te vinden die essentieel zijn voor je prestaties.

Verder kan je ook heel eenvoudig zien waar potentiële klanten zich in het geautomatiseerde proces bevinden. Om een voorbeeld te geven: stel, je klant klikt op een link vanuit jouw e-mail …dan kan je (wanneer die klant het product niet koopt) een specifieke e-mail sturen om ze te stimuleren er nog eens over na te denken of zelfs te stimuleren het product te kopen. Het kan natuurlijk verschillende redenen hebben, want het kan ook zijn dat een klant toch geen interesse heeft in dat product …maar ook daar kan je op inspelen. Wanneer een potentiële klant echter niet klikt vanuit diezelfde e-mail, kan je ze een andere e-mail sturen met een alternatieve benadering.

En dat maakt het heel krachtig, omdat je zo klanten volgt door hun hele aankoopproces …waarbij je ze kan bijstaan in elke fase.

Nog een voordeel van MailBlue …

We hebben het dan over de formulieren die je kan gebruiken per lijst, want bij MailChimp kan je er maar 1 per lijst maken. En dat is het grote voordeel van MailBlue …want daarmee kan je onbeperkt formulieren aanmaken per lijst. Je denkt nu misschien “1 formulier per lijst is toch ook genoeg?” en wellicht heb je gelijk voor jouw persoonlijke situatie …echter zal je daar pas ECHT achter komen in de praktijk en wanneer jij dingen gaat testen.

Het kan namelijk heel goed zijn dat je een hoop verschillende pagina's op je website / webshop hebt, en er ook verschillende manieren wordt gereageerd op content door verscheidene doelgroepen of groepen in die doelgroepen. Wat veel ondernemers namelijk snel doorhebben, is dat potentiële klanten allemaal anders zijn en dus ook op verschillende manieren acties ondernemen op de content en formulierkeuze die is gemaakt. Je doet er dus verstandig aan die dingen goed uit te pluizen en meerdere formulieren (opt-ins) te maken, voor verschillende secties van je website. Want het kan in je voordeel werken en uiteindelijk leiden tot nog meer inschrijvingen. En dan heb je natuurlijk met MailBlue de mogelijkheid dat ook echt effectief te doen.

In feite kan je dus ook een soort van A / B testen uitvoeren, om te zien hoe mensen erop reageren. Want door het een tijdje te meten en dan te switchen, merk je welk formulier het meeste effect heeft en nieuwe leden voor je e-maillijst binnenhaalt …en je doel is om zoveel mogelijk mensen op die e-maillijst te krijgen, zodat je ze allemaal op een gepersonaliseerde manier van dienst kan zijn.

MailBlue heeft dus genoeg voordelen, maar zijn er dan ook nog nadelen?

Je zou geneigd zijn “nee” te zeggen door de vele mogelijkheden die er zijn, maar dat is nu juist ook een heel klein minpuntje. Want ondanks dat alles heel visueel is en (over het algemeen) vrij makkelijk te vinden is …zijn er soms ook functies waar je even naar moet zoeken.

Het is overigens echt geen struikelblok, want je kan altijd een expert inhuren (wanneer jij heel veel leden op je e-maillijst hebt staan …en toch al iemand zal moeten inhuren om al die werkzaamheden te doen) …of anders gewoon even de MailBlue klantenservice benaderen. Want het voordeel is dat het gewoon om een Nederlandse aftakking van het Amerikaanse ActiveCampaign gaat en je dus gewoon met een Nederlands supportteam te maken krijgt.

Verder hebben ze ook nog een Facebook groep, waarin je meestal razendsnel antwoord krijgt op vragen die jij hebt …en zo is een oplossing dus snel gevonden, waardoor je op volle toeren kan doorstomen.

In 5 stappen je e-mail funnels opzetten in Mailblue

Mailblue 5 stappen voor het opzetten van een email funnelBij succesvolle e-mailmarketing draait alles om relevant zijn. Hoe relevanter je bent in je aanpak, hoe beter je abonnees zullen reageren. Door een e-mail funnel in te stellen, kan je voor elke fase relevante inhoud maken en delen.

Hiermee kan je jouw publiek niet alleen een meer verfijnde gebruikerservaring geven. Maar je kan ook waarde leveren die ervoor zorgt dat ze het einde van de klantreis bereiken en dus hoogstwaarschijnlijk zullen kopen.

Een goede e-mailtrechter bestaat uit 5 fasen, die elk belangrijk zijn voor succes en waar programma´s zoals MailBlue je dus perfect bij kunnen helpen.

Fase 1. Bewustwording

De bekendheid van jouw merk vergroten is waar het allemaal begint. Want totdat en tenzij mensen jouw merk en de principes van jouw bedrijf kennen, zullen ze zich niet op hun gemak voelen om naar de volgende fase te gaan.

En aangezien dit aan de bovenkant van je e-mail funnel gebeurt, moet je voorkomen dat je te veel rechtstreeks over jouw product praat. In plaats van hen te dwingen actie te ondernemen, zal het je klanten alleen maar overweldigen.

Besef dus goed dat een (TE) agressieve verkoopmethode niet echt zal gaan werken, je zal er mensen eerder door laten afhaken en naar de concurrent zien gaan. Je wilt uiteindelijk dat klanten een soort “natuurlijke” interesse hebben of krijgen, waardoor ze zelf naar je willen luisteren en meer van jouw producten en diensten willen weten.

Meestal is deze fase perfect om je potentiële klanten te informeren over jouw branche en om echte, bruikbare waarde te leveren die ze nu kunnen gebruiken. Zelfs wanneer je aan deze “koude” klanten e-mails stuurt, zal je moeten snappen dat het enorm belangrijk is om waarde te leveren en dit onderdeel van het proces dus niet moet negeren. In MailBlue kan je dit helemaal finetunen, en door dit gelijk goed toe te passen …zal je er op de langere termijn alleen nog maar meer de vruchten van plukken.

Het idee is om jouw expertise onder de aandacht te brengen, zodat je bedrijf eruit springt en jij de opinieleider bent van de branche waar je actief in bent. Wat op zijn beurt weer helpt bij het opbouwen van een sterke relatie met jouw nieuwe potentiële klanten.

Je doel moet zijn om de bekendheid van jouw merk te vergroten en hen een reden te geven om je te vertrouwen. Hoe effectiever je “bewustmakingsmails” zijn, hoe groter de kans dat ze doorgaan naar de volgende stap van de trechter.

Fase 2. OverwegingMailblue tips voor emailmarketing

Wanneer je erin bent geslaagd de aandacht van jouw doelgroep te trekken met verleidelijke bewustmakingsgerichte e-mails, is het tijd om je klanten inhoud te sturen die ze ertoe aanzet om zaken met je te doen.

Indien jij goed werk verricht bij het creëren van waardevolle bewustmakingscontent, zou dit jouw potentiële klanten meer geïntrigeerd of geïnteresseerd moeten maken in wat jij te bieden hebt.

In de afwegingsfase vragen ze doorgaans om meer informatie over jouw product / dienst. Dit is het moment om jouw inhoud specifieker te maken en je potentiële klanten te geven wat ze willen weten en leren.

Je kan de volgende soorten inhoud met hen delen om ze te helpen jouw aanbod nog beter te begrijpen:

• Blogartikelen
• Case studies
• Veel gestelde vragen
• Whitepapers
• Webinars
• Instructievideo's
• En ga zo maar door …

Je kan ervoor kiezen om dit soort ondersteunend materiaal rechtstreeks in de e-mail op te nemen of ze jouw website te laten bezoeken voor een meer boeiende leerervaring.

Om het meeste te halen uit de aanvullende informatie en bronnen die je deelt, moet je ervoor zorgen dat je:

• Goed laat zien wat het voor hen oplevert en hoe jouw product / dienst ze echt ten goede kan komen.

• Concentreert en praat over de belangrijkste pijnpunten, en hoe jouw product of dienst dat gaat oplossen.

• Vertelt wat de lezer wil horen, en niet wat je ze wilt vertellen – zonder te veel te verkopen.

Fase 3. Conversie

En deze stap is de reden waarom je in de eerste plaats een e-mail funnel hebt. In de vorige twee stappen heb je een toneel ontwikkelt en heb je de prospect (potentiële klant) goed geïnformeerd over jezelf, bedrijf, producten, diensten en andere gerelateerde zaken die relevant zijn.

Nu zal je leads moeten omzetten in verkopen, en dat kan je doen door alle voordelen goed te verwoorden en jouw aanbod ZO aantrekkelijk te maken dat een klant er (bijna) niet meer omheen kan en zeer veel interesse heeft voor jouw fantastische producten en diensten. In dit stadium geef je jouw potentiële klanten niet alleen een reden om jouw product te kopen, maar laat je ze ook weten dat de aanbieding die jij ze doet niet voor altijd beschikbaar zal zijn …en het dus snel kan veranderen in de nabije toekomst.

Je doet dit het beste door die urgentie heel concreet te maken, zodat potentiële klanten zich eigenlijk genoodzaakt voelen (om er nog een slaatje uit te slaan) direct gebruikt te maken van jouw aanbieding. Of het nu met een korting of een bonus is …je kan zelfs een actie houden met een klok erbij (die je laat aftellen, waarna de aanbieding afgelopen is) of de voorraad erbij zetten die steeds minder wordt, zorg ervoor dat ze actie willen ondernemen …door jouw deal nog aantrekkelijker te maken.

Je kan de kans op een conversie vergroten door het jouw potentiële klanten gemakkelijk te maken om tot een koopbeslissing te komen. Hier zijn een paar dingen die je kan toepassen:

• Identificeer de veelvoorkomende belemmeringen of vragen die ze kunnen hebben voordat ze iets kopen. En verwijder ze via jouw inhoud.

• Laat het niet alleen bij linkjes in jouw e-mails. Omdat je nu “Call To Action” CTA buttons rechtstreeks in jouw e-mails kan toevoegen …in MailBlue kan je hier ook hele strakke en aantrekkelijke designs aan geven, zodat je klanten eerder geneigd zijn erop te klikken en overgaan tot hun bestelling.

• Stem de algehele look & feel van jouw website en de inhoud ervan af op je e-mailinhoud om ze een naadloze ervaring te geven.

Fase 4. Loyaliteit

Mailblue abonnementHet binnenhalen van de verkoop is de meest lastige in een reeks van aspecten, en wanneer je dus een eerste verkoop maakt is dat vaak een heel tof moment. En wil je dat klanten opnieuw bij je kopen, zal je aan de klantloyaliteit moeten werken. Veder moet je ook weten dat het binnenhalen van nieuwe klanten, veel lastiger is dan bestaande klanten opnieuw bij je laten kopen (immers zijn ze al bekend met je merk, expertise en persona …de kans is dus groot dat ze je ook vertrouwen en weten wat ze krijgen op het moment dat ze nieuwe bestellingen plaatsen bij je en dat is een sterk wapen).

Je richten op bestaande klanten en hoe ze het beste uit bv. hun aankopen kunnen halen is dus extreem belangrijk. Blijf ze in dit stadium ondersteunende inhoud sturen, zodat ze weten dat ze bij het juiste bedrijf hebben geïnvesteerd.

Vanaf het sturen van eenvoudige tips tot een complete videocursus over het gebruik van jouw product / dienst, er zijn veel verschillende soorten inhoud die je kan inzetten. Zolang het hen maar helpt loyaal te worden aan jouw merk.

En je doel is dus ervoor te zorgen dat klanten opnieuw bij je kopen …en hiervoor zal je dus de nodige acties moeten nemen om dit te realiseren.

Je wilt ook dat klanten gelukkig zijn en zich goed voelen, op het moment dat ze zaken met jou gaan doen …dat is prioritiet nummer 1!

Fase 5. Belangenbehartiging

Wanneer jouw e-mailabonnees transformeren naar conversies, betekent dit zeker dat jouw e-mailcampagne heeft gewerkt. Indien je jouw klanten er echter toe kan bewegen het “woord” over jouw producten / diensten te verspreiden, toont dit aan dat jouw e-mailcampagne ECHT succesvol is. Want op het moment dat je je klant de juiste en handige informatie geeft over jouw product en ook daarna waarde blijft bieden, is de kans groot dat ze een “advocaat” voor jouw onderneming worden.

En die sociale invloed geeft jouw merk meer bonuspunten, waardoor je opvalt in de ogen van jouw klanten. Wanneer jouw tevreden klanten positieve recensies over een product of dienst delen of ze aanbevelen aan hun vrienden / familie / collega's, laat dat zien dat je invloed op hen werkt. En hebben ze dus ook een sterke + positieve kijk op jouw geweldige merk.

Om de kans te vergroten dat jouw klanten echt merkadvocaten worden, kan je het volgende doen:

• Je klanten bijhouden die graag en steeds opnieuw iets kopen
• Geef jouw klanten van tijd tot tijd extraatjes of bonussen
• Of een reden om ook andere producten bij je te kopen
• Vraag klantenrecensies en beloon ze voor hun feedback
• Ze consistente waarde blijven bieden via bv. een nieuwsbrief

Start vandaag nog met je Mailblue e-mail funnels!Mailblue gratis proefaccount

Je weet nu waarom een e-mailmarketing campagne eigenlijk onmisbaar is in elke online business. En ook hoe je zo'n e-mail funnel zal moeten opzetten + je hebt een goed beeld van de winstgevende voordelen ervan. MailBlue kan je hierbij zeker ondersteunen en helpt je nog meer uit je e-mails te halen om er een beter (winstgevender) verdienmodel van te maken …succes!

Over de schrijver
Hallo, Ik ben bas. Ondernemer op Slippers is de beste samenvatting van mij! Ik reis samen met mijn familie de wereld rond terwijl de business doordraait! Eigenaar van DisQounts International BV. Toonaangevend in FMCG (Fast moving Consumer Goods) en winnaar van het snelst groeiende crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! En natuurlijk Plazatalk, een platform waarin wij (startende) ondernemers helpen succesvol te verkopen via Marketplaces zoals bol.com en Amazon! Ik probeer over interessante onderwerpen blogs te schrijven. Mocht je leuke / interessante onderwerpen weten waarover we kunnen schrijven, laat dan een reactie achter onder deze blog. Veel leesplezier!
Reactie plaatsen

We maken gebruik van cookies