Helium 10 keywords: Vind de beste keywords in 5 stappen
Helium 10 keywords

Helium 10 keywords

Klaar om een nieuw product of een nieuwe advertentiecampagne te lanceren? Hopelijk heb je al onderzoek gedaan naar de beste zoekwoorden in Helium 10 Cerebro, ze georganiseerd in Helium 10 Frankenstein en ze vervolgens geoptimaliseerd in Helium 10 Scribbles. Nu is het tijd om hun effectiviteit te controleren tijdens een productlancering. En om met Helium 10 Keywords te checken daarop zal je Helium 10 Keyword Tracker nodig hebben. 

Tools zoals Cerebro en Magnet helpen je de beste zoekwoorden te vinden voor je Amazon productvermeldingen en gesponsorde advertenties. Maar soms verliest een zoekwoord dat een tijdje goed werkt, zijn effectiviteit, en worden andere woorden plotseling populairder, of test je nieuwe zoekwoorden bij een productlancering. Je kan met Helium 10 keywords vinden via Helium 10 Keyword Tracker om de effectiviteit ervan te valideren …en er dus ook de populariteit van meten. Of je nu de zoekwoorden van jouw eigen producten of die van jouw concurrenten bijhoudt, met deze tool kan je in de gaten houden welke zoekwoorden de kracht hebben (of nog steeds hebben) om de zichtbaarheid en verkoop van jouw product te vergroten. 

We laten je ze hieronder zien welke stappen je moet doorlopen … 

1. Meld je aan bij Keyword Tracker door op het zijbalkpictogram voor de tool te klikken. Op het dashboard, in de linkerbovenhoek, zie je hoeveel “keyword trackings” je beschikbaar hebt, samen met het aantal zoekwoorden waarmee je prestaties kan boosten op elk gewenst moment. 

Hoeveel zoekwoorden je tegelijkertijd kunt volgen, hangt af van het aboonement waarvoor je jezelf aanmeldt: met “A-la-carte” en “Platinum” abonnementen kan je 2.500 zoekwoorden tegelijk bijhouden. Met “Diamond” en “Elite” abonnementen kan je 5.000 tegelijk bijhouden. Alle van de plannen kunnen je 10% van de bijgehouden zoekwoorden laten boosten (250 voor A La Carte en Platinum, 500 voor Diamond en Elite). Normaal verzamelt Helium 10 Keyword Tracker elke zeven dagen Amazon-gegevens over zoekwoorden, maar wanneer je een trefwoord vaker wilt volgen, automatiseert de “Rocket Boost” het volgen van uren tot tien dagen. 

2. Wanneer je op de knop “+ Add New Product” in de rechterbovenhoek klikt, wordt het venster “Track Keywords” geopend. Daar kan je de ASIN of URL van het product en de gerelateerde lijst met zoekwoorden toevoegen die je wilt dat Helium 10 voor je bijhoudt . Je kan jouw zoekwoorden intypen, of ze knippen en plakken vanuit Cerebro , Magnet en / of Frankenstein. Je moet elke regel tot één zoekwoord beperken. 

3. In het venster “Track Keywords” kies je welke marktplaats jij wilt dat de tool volgt. Keyword Tracker werkt in tien landen, voor de Amerikaanse, Britse, Canadese, Mexicaanse, Duitse, Franse, Italiaanse, Spaanse, Chinese en Indiase markten. Je kan zoekwoorden in meerdere markten tegelijkertijd volgen, hoewel elke marktplaats / zoekwoordcombinatie telt als een van de bijgehouden zoekwoorden. 

4. Na het plakken in de ASIN of URL en de lijst met zoekwoorden, klik op de groene “Start Tracking” knop in de rechter benedenhoek van het venster. 

5. Aangezien het tot een uur kan duren voordat de tool alle gegevens van Amazon heeft verzameld , verschijnt er een venster wanneer je op de groene knop “Start Tracking” klikt om je te laten weten dat jouw verzoek wordt verwerkt.

Helium 10 kortingscode

Magnet is dus ook een krachtig hulpmiddel voor zoekwoordonderzoek. Hiermee kan je de optimale zoekwoorden vinden die jij aan de frontend en backend van jouw productvermeldingen kan invoegen. 

Je hoeft niet meerdere tools te gebruiken, voer gewoon zoekwoorden in op Magnet om een lijst met veelbelovende zoekwoorden te krijgen. 

Je kan snel bepalen welke zoekwoorden het beste om op te focussen en meer bezoekers naar jouw producten te trekken.

Je kan dus op verschillende manieren Helium 10 keywords vinden …met Helium 10 Magnet zoek je dus echt zoekwoorden die relevant kunnen zijn voor jouw productvermeldingen (merken). Terwijl je met Helium 10 Keyword Tracker eigenlijk veel meer zoekt op ASIN’s en via een alternatieve route feitelijk precies DIE woorden zal verzamelen die populair zijn voor die specifieke producten. 

Op die wijze kan je veel gerichter te werk gaan en dus ook (wanneer je alles goed uitvoert) meer conversies verwachten. Want alles valt en staat bij het gebruik van de juiste zoekwoorden die je ook daadwerkelijk verkopen opleveren via de Amazon Marketplace. Zorg er dus voor dat je hier even de tijd voor neemt en de juiste (Helium 10) tools gebruikt die je hierbij enorm van dienst kunnen zijn …heel veel succes!

Reactie plaatsen