Amazon klantenservice Nederland bereiken - Wat kun je het beste doen?
Amazon klantenservice

Amazon klantenservice

Amazon is een zeer klantvriendelijk platform, en volgens de eigen bewoordingen van Jeff Bezos zijn klanten van de website niet de belangrijkste …maar zelfs de enige factor die belangrijk is. En dat zie je ook terug in de uitstekende Amazon klantenservice …waarbij je via de .com website natuurlijk in het Engels contact kan opnemen, en via de .nl website (Amazon Nederland) gewoon in het Nederlands vragen kan stellen.Amazon geeft zelf ook aan veel waarde te hechten aan het optimaliseren van hun Amazon klantenservice, waarbij ze er met hun klantenserviceteam alles aan doen om snel actie ondernemen bij mogelijke issues die zich kunnen voordoen op het Amazon platform. Het Amazon klantenserviceteam ondersteunt klanten in maar liefst 16 talen uit meer dan 130 verschillende locaties over de hele wereld. Iedere medewerker van de Amazon klantenservice is gefocust op het voorkomen en oplossen van problemen die klanten kunnen ervaren. Het is hiermee ook weer helemaal in lijn met wat Amazon probeert te bereiken, namelijk het meest klantgerichte bedrijf van de wereld te zijn. Verder ontwikkelen ze ook allerlei servicetechnologieën om klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Het is natuurlijk logisch dat Amazon alles in staat stelt hun klanten zoveel mogelijk op hun wenken te bedienen …want de immense aantallen mensen die dagelijks gebruik maken van het Amazon platform zijn verantwoordelijk voor de inkomsten die het Amazon platform maakt …en daarom zal Amazon (samen met de visie die ze hebben) er alles aan doen om het klanten zo makkelijk mogelijk te maken. En zijn er vragen is het team dus ook altijd beschikbaar, om oplossingen te vinden voor de issues die er kunnen spelen. Amazon is ook continue bezig met het innoveren van de eigen Amazon klantenservice en issues (of zelfs escalerende problemen) direct uit de weg te ruimen om ervoor te zorgen dat ze een klantenservice van ultieme wereldklasse bereiken.Er zijn natuurlijk oneindig veel verschillende vragen die je zou kunnen stellen aan de Amazon klantenservice bij mogelijke issues …maar meestal gaat het om bv. een van de volgende vragen:

• Ik heb dit of dat probleem met mijn bestelling, kunnen jullie dit oplossen?
• Ik wil mijn bestelling wijzigen of annuleren, kunnen jullie dit regelen voor me?
• Ik wil graag een item terugsturen, wat moet ik daarvoor doen?
• Waar is mijn bestelling momenteel?
• Er is een probleem met mijn account, kan dat issue worden opgelost?

Het is een greep uit de vragen die je zou kunnen stellen, maar ook niet veel meer dan een paar voorbeelden. Wellicht heb je hele specifieke issues die je opgelost wilt zien en je kan met die vragen ook gerust bij de Amazon klantenservice terecht …ze zullen je daar graag mee helpen! De Amazon klantenservice krijgt te maken met enorm veel verschillende vragen van verkopers en klanten …en zullen dus ook die van jouw prima kunnen beantwoorden en mogelijke issues die jij ervaart (bijna altijd) in no-time kunnen oplossen voor je en dat maakt de Amazon klantenservice dus zo goed!
Viviënne Crutzen
Door

Viviënne Crutzen

op 30 Jul 2022

Hier schiet je ook niks mee op. Ik ontdek dat een platenspeler die ik gekocht heb bij Amazon kapot is ik heb hem in april gekocht. Maar ik kan het item garantie niet vinden bij Amazon.

Reactie plaatsen