Amazon CPC - Waarom is de Cost Per Click zo belangrijk?
Amazon CPC

Amazon CPC

Amazon CPC

Amazon CPC staat voor “Cost Per Click” en speelt een belangrijk rol bij het runnen van advertenties op het Amazon platform. Maar hoe werkt het precies?

Hoe werkt Amazon CPC (Cost Per Click)?

Je kan op Amazon via verschillende advertenties jouw producten promoten, en je doet dat door middel van Amazon PPC (Pay Per Click). Er zijn 3 verschillende soorten advertenties waarbij je te maken krijgt met Amazon CPC namelijk Amazon Sponsored Products, Amazon Sponsored Brands en Product Display Ads en laten je hieronder even meer zien over hoe die advertenties werken. • Amazon Sponsored Products: stelt verkopers in staat met advertenties op basis van zoekwoorden producten te promoten • Sponsored Brands: hiermee kunnen merken worden gepromoot met een headline, merklogo en tot 3 producten in de advertentie en klanten worden doorverwezen naar een Amazon Brand Store of een willekeurig gekozen landingspagina op het Amazon platform • Product Display Ads: advertenties die klanten doorverwijzen naar productpagina’s, en dit soort advertenties zijn alleen beschikbaar voor vendors

Wat zijn de kosten van Amazon CPC?

De Amazon CPC kosten die je kwijt bent zijn afhankelijk van alle biedingen die worden gedaan door verkopers van hetzelfde product. Stel je wilt een advertentie draaien voor damessokken en bent bereid hier 20 cent per klik voor te betalen …maar een andere verkoper van damessokken stelt een bod in van 23 cent en weer een andere stelt 19 cent in, degene met het hoogste bod wint op die manier normaal gesproken de bieding en zal dus met voorrang vertoornt worden met zijn of haar advertentie boven de rest van de verkopers. En de kosten zijn natuurlijk ook afhankelijk van wat je verkoopt, populariteit van de items die je verkoopt en hoeveel concurrentie er is op die producten. Gemiddeld variëren de Amazon CPC kosten tussen de 0,02 dollarcent en 3 dollar …het kan dus heel goedkoop zijn, maar ook een stukje duurder worden wanneer je voor elke klik die een klant maakt op je advertentie 3 dollar moet neertellen aan het Amazon Platform. Je zal dan ook zeker een aantal andere dingen moeten optimaliseren …zoals je productpagina’s. Op die manier zal je namelijk zoveel mogelijk uit de kliks halen die er worden gedaan en meer conversies maken (zodat je niet alleen voor de kliks zal betalen, maar ook geld verdient aan die kliks). Verder moet je natuurlijk ook kijken naar je winstmarges, en doorbereken hoeveel jij bereid bent uit te geven per Amazon CPC …zodat je altijd winstgevend blijft met je producten en het wenselijke winstpercentage uit jouw verkopen kan blijven halen.

Amazon CPC optimaliseren voor jouw bedrijf?

Het kan zeker in de beginfase van verkopen op Amazon, en starten met adverteren op het Amazon platform, even uitpuzzelen zijn hoe je precies het beste Amazon advertenties kan maken en hoe jij bepaalt wat jouw maximale Amazon CPC is voor bepaalde producten. Je kan hiervoor het beste een Amazon Cursus volgen of een Amazon Expert inschakelen om je hierbij te helpen. Wil je meer informatie over Amazon CPC, neem dan gerust contact met ons op …en we staan je graag te woord!
Reactie plaatsen