Amazon Brand Store - Haal het meeste uit je merkregistratie
Amazon brand store

Amazon Brand Store

Amazon rolt continue nieuwe onderdelen uit om verkopers te helpen hun business op te schalen, en een van die dingen is de Amazon Brand Store. En op die manier opent Amazon de deur naar meer e-commerce mogelijkheden voor externe verkopers op haar platform die voorheen alleen voor groothandelaren beschikbaar waren zoals A+ content. Het faciliteren van dit soort functionaliteiten via de Amazon Brand Store maakt het ook voor kleinere verkopers mogelijk hun producten nog beter te etaleren voor een grotere doelgroep. Op die manier wil Amazon de afstand tussen vendors en externe verkopers verkleinen, door meer functionaliteiten te bieden aan de kleinere verkopers op hun platform. En het wordt nog makkelijker gemaakt met bv. de online store builder, welke voor vendors en verkopers beschikbaar is op het Amazon platform. We laten je hieronder wat basisdingen zien van Amazon Brand Stores.

Wat is een Amazon Brand Store?

Een Amazon Brand Store stelt verkopers in staat een gratis “online storefront” te maken voor hun eigen merk. In slechts enkele klikken kan een verkoper zo met lay-outs experimenteren om de klantervaring nog verder te optimaliseren. Voorheen was dit alleen voor Amazon 1p vendors beschikbaar, maar nu is het dus ook beschikbaar voor Amazon 3p verkopers die geregistreerd staan via Amazon Brand Registry. En je hoeft geen Amazon advertenties te draaien, om een Amazon Brand Store te maken voor je merk.

Waarom zou je een Amazon Brand Store maken?

Je zal niet overleven op Amazon, wanneer je er niet alles uit haalt om groei te realiseren en je Amazon business naar het volgende level te boosten. Om je producten echt goed onder de aandacht te krijgen op een overladen Amazon Marketplace zal je verschillende nieuwe mogelijkheden moeten aanboren zoals adverteren (gratis en betaald) en je strategieën zo af en toe dienen te herzien om ze winstgevender te maken. Het grote pluspunt is dat Amazon veel te bieden heeft, om bv. even iets te noemen is een investering van 15 miljard in zo’n 225 tools en diensten om kleine en middelgrootte bedrijven te helpen hun verkopen effectiever te laten verlopen …daar een goed voorbeeld van! En je doet er dan ook verstandig aan hier slim gebruik van te maken. En wat zijn de specifieke voordelen van een Amazon Brand Store dan? • Meer opties om je merkafbeeldingen te verbeteren, waarmee je een emotionele connectie opbouwt met je klanten • Mogelijkheid om content te updaten bij seizoensgebonden en promotionele campagnes • Toename in terugkerende klanten en een boost van de “overall” klantenervaring • Effectievere Amazon advertenties, omdat je die nu kan linken aan je Amazon Brand Store, wat volgens Amazon tot een boost van 22 procent in je RoAS kan leiden • Vindbaarheid van je Amazon Brand Store wordt geoptimaliseerd met behulp van merklogo’s en kleine banners op productpagina’s • Je kan makkelijker extern verkeer naar je Amazon Brand Store boosten en daarvan profiteren • Potentie om hoger te scoren in de organische zoekresultaten van Amazon • Een betere gebruikerservaring op mobiel en desktop We raden je dan ook zeker aan jezelf meer te verdiepen in deze materie, en indien het op jouw van toepassing is een Amazon Brand Store aan te maken.
Reactie plaatsen