Amazon Brand Services - Dit is hoe jij het maximale uit je merk haalt
Amazon Brand Services

Amazon Brand Services

Er zijn op Amazon een heleboel externe verkopers, waarvan er ook een aantal eigen merkproducten verkopen op het platform. Wanneer jij een eigen merk verkoopt wil je er natuurlijk alles aan doen om zoveel mogelijk “exposure” hiervoor te krijgen, maar ook je merk te beschermen zodat anderen er niet zomaar met jouw producten van door kunnen gaan.

En je kan daarvoor Amazon Brand Services inschakelen, wat je kan doen door je aan te melden voor Amazon Brand Registry. Hiermee krijg je namelijk de beschikking over allerlei tools die helpen bij het opbouwen van je merk, deze te beschermen en waarmee je een betere gebruikerservaring kan creëren voor je Amazon klanten.

Wat kan je precies met Amazon Brand Services?

Er zitten een aantal voordelen verbonden aan het registreren van je merk via Amazon Brand Registry en raden het iedere merkeigenaar dan ook aan.

Laten we eens naar die voordelen kijken …

Brand Enhanced Content

Je weet natuurlijk dat content een zeer belangrijke rol speelt in het succes van je productvermeldingen. Het is bedoelt om klanten te voorzien van alle essentiële informatie van het product, maar ook jouw podium meer te vertellen over je merk en de producten die je verkoopt. Zo zal je namelijk een veel betere vertrouwensband opbouwen met je publiek, en dat zal resulteren in nieuwe en terugkerende klanten.

Met Brand Enhanced Content kan je een unieke “brand story” toevoegen aan je productvermelding, betere foto’s gebruiken en op verschillende plekken extra tekst plaatsen.

Het is naast goede teksten voor je productvermeldingen, natuurlijk ook enorm belangrijk van die extra mogelijkheden voor foto’s gebruik te maken. Met Amazon Brand Services kan je dus jouw foto’s nog beter maken, wat voor veel klanten een belangrijke en zelfs doorslaggevende factor kan zijn om je producten wel of niet te kopen.

Sponsored Brands

Je kan jouw “brand awareness” nog verder laten groeien door te adverteren met Sponsored Brands …met Amazon Brand Services kan je ook hier gebruik van maken, wat je in staat stelt advertenties te creëren met jouw merklogo, een zelfgekozen headline en tot wel 3 producten die je wilt laten zien in de advertentie op het Amazon platform.

Amazon Stores

Je kan gratis een multi-page Amazon Store maken op Amazon …om je producten nog beter te promoten aan je klanten.

Amazon Brand Analytics

Met Amazon Brand Analytics krijg je veel inzichten over de prestaties van je merk en de producten die erbij horen. Zo zal je bv. meer leren over jouw klanten en hun gedrag op Amazon, zoektermen en kan je aan de hand van datarapporten betere strategische beslissingen maken en sneller en slimmer te we werk gaan om alles uit je verkoopactiviteiten op Amazon te halen.

Je merk beschermen met accurate productvermeldingen

Je kan met Amazon Brand Services ook jouw merk beschermen, een veel beter je productvermeldingen beheren zodat klanten ook echt accurate informatie krijgen over de producten die je verkoopt.

Proactive brand protection

Het is een proactieve benadering waarbij Amazon verdachte inbraak op jouw merk of inaccurate content zal verwijderen. Zo blijft jouw merk beter beschermt op het Amazon platform …en hoe meer informatie jij ze kan verstrekken (wanneer je denkt dat er iets verdachts te melden valt) des te beter kan Amazon je hierbij ondersteunen.

Report violations

Je kan met krachtige Amazon tools zoeken naar verdachte schendingen van je merkproducten en daar ook makkelijk een melding van maken aan Amazon.

Een paar snelle feiten van Amazon Brand Services …

Om alle voordelen nog meer kracht bij te zetten, laten we je even zien wat Amazon met Amazon Brand Services voor elkaar weet te boksen.

Want Amazon Brand Services is namelijk heel:

• Proactief: er zijn ondertussen al meer dan 2,5 miljoen “bad actor” accounts gestopt, voordat ze ook maar een enkele verdachte productvermelding hebben kunnen realiseren op het Amazon platform. En meer dan 6 miljard verdachte productvermeldingen zijn geblokkeerd voordat ze hiermee de Amazon Marketplace hebben weten te betreden.

• Effectief: merkeigenaren zijn uiterst tevreden met Amazon Brand Services en geven aan na het aanmelden via Amazon Brand Registry (gemiddeld) 99 procent minder verdachte inbreuken op hun merk te krijgen.

• Toegewijd: het wereldwijde team van Amazon onderzoekers omtrent merken is 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar om te reageren op mogelijke inbreuk op jouw merkproducten.

Wil jij ook alles uit jouw merk halen?

Het zal je geen windeieren leggen je aan te melden voor Amazon Brand Registry en gebruik te maken van Amazon Brand Services. Want je uiteindelijke doel is om je merk zo goed mogelijke te promoten, beschermen en meer klanten te krijgen die bij je kopen …en daar is Amazon Brand Services dus uitermate geschikt voor, en we raden het je dan ook zeker aan te gebruiken!
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down