Amazon Turkije: Feiten, tips, statistieken & verkopen op Amazon.com.tr
Verkopen op Amazon Turkije

Amazon Turkije: Feiten, tips, statistieken & verkopen op Amazon.com.tr

Jeff Bezos is steeds verder aan het uitbreiden met nieuwe Amazon markplaatsen over de hele wereld, en aan dat lijstje mag natuurlijk Amazon Turkije niet ontbreken …laten we kijken wat Amazon.tr te bieden heeft voor consumenten + daarop actieve verkopers.

Het uitbreiden met Amazon Turkije is een slimme zet voor Amazon, maar biedt ook kansen voor verkopers die nu via deze desbetreffende Marketplace hun producten kunnen aanbieden.

Amazon kan ook het Midden-Oosten en Azië binnenkomen doordat Amazon Turkije daar na een strategische positie inneemt.

Het profiteert er ook van om grote winsten te maken uit dit land, en het gevolg ervan is ook dat kleine bedrijven in Turkije enorm kunnen floreren (door hun producten nu grootschaliger te kunnen profileren via Amazon Turkije).

Tevens zal het voor consumenten uitkomst bieden gezien die nu ook de mogelijkheid krijgen om voordeliger producten te kopen, kunnen kiezen uit vele verkopende partijen en profiteren van de beste service.

In augustus 2016 betrad Amazon de Turkse online marktplaats.

Amazon Turkije is ook aangesloten bij de Europese dochteronderneming van Amazon en er zijn 15 sets producten aangeboden aan gebruikers in dit land.

Amazon-functionaris Sam Nichols zei in een verklaring:

“We willen dat ons bedrijf in Turkije groeit en bloeit, en we hopen de komende jaren de items te kunnen kiezen en verzenden die onze gebruikers nodig hebben”.

Hij zei dat ze van plan zijn een breed scala aan Turkse en internationale merkartikelen en -producten aan te bieden.

Terwijl ze mensen die in Turkije wonen proberen te bedienen met lage prijzen en betrouwbare kwaliteit.

Deze 15 productgroepen voor Turkije omvatten tevens boeken en elektronica.

Naast huishoudelijke apparaten, sportartikelen, bergbeklimmen, babyspullen en spelletjes zijn er nog meer dingen waaruit gekozen kan worden (en het aanbod blijft groeien).

Amazon bedient ook ongeveer 80 miljoen mensen in Turkije, waarmee Amazon Turkije een grote impuls geeft aan de Turkse economie.

Maar waarom is Amazon Turkije nu echt zo interessant voor de internetgigant?

Dankzij Istanbul staat Turkije nu bekend een Europees land te zijn.

Hoewel het grootste deel van Turkije in Azië ligt en formeel wordt beschermd, heeft het ook geprofiteerd van de voordelen om ook een Europees land te zijn.

En ook vanwege de ideale ligging van Turkije en het ontbreken van enkele beperkingen vanwege zijn aanwezigheid in Europa.

Al deze redenen zorgden ervoor dat Amazon Turkije koos heeft gekozen een strategische “hub” te zijn voor haar aanwezigheid in Azië, met name Centraal-Azië.

Het ontwikkelingsproces van Amazon Turkije is nog in volle gang en elke keer zien we een toename van de diversiteit aan goederen en diensten.

Om te beginnen willen ze dus met de geografische ligging van Turkije in het land zelf verkopen, maar ook dat uiteindelijk omringende landen warmdraaien en via het platform zullen bestellen (handel gaan drijven).

Met het toenemende gebruik van internet in het dagelijks leven heeft online winkelen ook in Turkije grote vooruitgang geboekt.

Dus wanneer je van plan bent om naar Turkije te emigreren, is het beter om de e-commerce giganten in dit land te leren kennen, vooral dat Amazon een van de belangrijkste is in dit land.

Toen Amazon zijn Turkse dochteronderneming lanceerde, bediende het Turkse consumenten in vijftien branches en industrieën.

Nu heeft het andere takken gelanceerd, zoals de verkoop van een verscheidenheid aan boeken, elektronische producten en apparatuur.

Naast diverse praktische hulpmiddelen, en babyverzorgingsartikelen, speeltoestellen etc. en is dus flink groeiende.

Elk van deze producten is zeer divers, volgens de wensen van de verkopers.

Het is misschien interessant om iets algemeens te weten over Amazon Turkije.

En dat wil zeggen, Amazon in Turkije is de eerste en enige Europese online marktplaats die buiten de Europese Unie is gevestigd.

Amazon heeft ook geweigerd om sommige producten aan te bieden vanwege interne en externe beperkingen in Turkije.

Het heeft echter een rijke categorie producten en algemene vereisten opgeleverd, de categorieën van Amazon Turkije zijn de volgende:

• baby- en moederartikelen;
• elektronische apparatuur;
• heren- en dameskleding;
• kinderkleding;
• diverse boeken;
• boeken en briefpapier;
• kantoor- en industriële producten;
• game producten;
• diverse cadeau producten.

Natuurlijk heeft Amazon in Turkije de categorieën en diversificatie van producten vergroot, zodra we meer diverse en praktische categorieën van Amazon Turkije zullen zien zal het aanbod steeds specifieker worden.

Via deze website wordt echter voorzien in algemene dagelijkse en individuele behoeften, waardoor het voor iedereen mogelijk is om tegen een redelijke prijs te kopen.

Alpagut Cilingir, Sales Service Manager van Amazon Turkije, heeft er ook wat over te zeggen.

Namelijk dat alle service op Amazon Turkije een interface kan creëren tussen kleine en grote bedrijven.

Naast het belang van het creëren van meer slagkracht en het ontwikkelen van lokale en regionale bedrijven.

Plus elke dag bij te dragen aan haar welvaart op het gebied van Internet Marketing in Turkije.

Wat heeft Amazon vandaag in Turkije bereikt?

Op dit moment is de Amazon Marketplace in Turkije erin geslaagd om diensten te verlenen aan zo’n tachtig miljoen mensen. En dat draag enorm bij aan de economische groei van Turkije (die is in een paar jaar tijd drastisch toegenomen). Volgens gegevens verkregen door de Turkse Technology Association genaamd TÜBISAD.

In 2017 werd de Turkse online retailmarkt gewaardeerd op ongeveer 37% hogere winst en dat is aanzienlijk meer. Het wordt geschat op 42 miljard Turkse lira, ofwel ruim 6,7 miljard dollar. Het lijkt er ook op dat Amazon.com.tr zal blijven groeien en beter zal presteren dan zijn Europese tegenhangers.

Het doel van de Amazon Turkije website is ook om handelaren en bedrijven in hun online marktplaats te vergroten en uit te breiden. Turkije is een van de beste opties voor de gigantische Amazon-winkel. Amazon Turkije heeft nieuwe bedrijven aan de Amazon-markt kunnen toevoegen, wat een belangrijke rol speelt in de regionale welvaart.

Toen de grote Amazon-winkel in Turkije arriveerde, was het zeer welkom met geweldige kortingen en spannende deals. Vooral tijdens de openingsperiode van deze website zorgde dat voor veel bijzondere verkopen. Maar het duurde niet lang voordat de vreugde dat Amazon Turkije binnenkwam de kopers verbitterde.

In het begin waren er problemen die het functioneren van Amazon Turkije belemmerden. Dit waren zaken zoals onmiddellijke prijswijzigingen of annulering van bestellingen die volledig werden verwerkt na het voltooien van de aankoop. Ook waren er problemen met het Amazon-systeemalgoritme in Turkije.

Tevens zijn ook bijzondere en reguliere tarieven tijdens de verwerking onjuist vastgelegd. Al deze redenen waarmee het websitesysteem werd geconfronteerd, hebben veel kopers ongerust gemaakt. Meldingen van dergelijke klachten zijn ook toegenomen in Amazon Turkije.

Amazon was in de begintijd niet in staat om deze problemen op te lossen. Maar natuurlijk werden deze gevallen in korte tijd binnen de site gecorrigeerd. En dat is vanzelfsprekend ook zoals het hoort.

Amazon levert nu goederen in Turkije op twee manieren, standaard en directe levering. Bij standaardlevering in Istanbul, Ankara, İzmir en Bursa worden de goederen binnen 2-3 dagen bij de klant afgeleverd. Net zoals voor andere steden vindt standaard levering plaats binnen 3-5 werkdagen.

Voor landelijke gebieden kan een standaardlevering drie tot zeven werkdagen duren. Waarbij de standaard bezorgkosten 4,90 Turkse Lira zijn, maar deze worden niet in rekening gebracht in het geval van bestellingen van meer dan 100 Turkse lira. En bestellingen boven de 50 Turkse Lira worden echter ook vrijgesteld van portokosten.

Het gaat om het pakket met betrekking tot de opening van de Amazon-website in Turkije tegen eind 2018. Onmiddellijke of expreslevering naar de steden Istanbul, Ankara, Izmir en Bursa gaan binnen één werkdag. Voor andere steden vindt onmiddellijke levering plaats binnen twee werkdagen. Waar er directe verzendingen zijn in het weekend en op feestdagen, en onmiddellijke levering tegen 7,90 Turkse Lira.

Tot nu toe was het door het verschil tussen de wisselkoers en de Turkse belastingwetten goedkoper voor Turkse klanten om in het buitenland bij Amazon te kopen.

Maar nu met de aanwezigheid van Amazon in Turkije, is dit verschil in prijs en economische efficiëntie duidelijker.

Het doel van Amazon is om de leider te worden op het gebied van e-commerce in Turkije. Die een redelijk prijsvoordeel heeft en de beste prijs biedt in vergelijking met zijn concurrenten. Dus deze toegenomen concurrentie in e-commerce in Turkije leidde tot andere concurrenten.

Met meer winstgevende bedrijven en lagere prijzen die worden geboden aan klanten in Turkije.

De transformatie van Amazon tot een gigantische wereldwijde e-commercesite heeft ongetwijfeld te maken met klanttevredenheid, en dit is waar het bedrijf veel belang aan hecht.

Op deze manier betaalt Amazon onmiddellijk de relevante kosten, zonder vertraging en zonder de klant bij enig proces te betrekken.

Dit is in het geval dat er een gebrek is in de levering van de goederen of in de goederen zelf en ook het retourneren van goederen en terugbetalen van geld is niet het enige voordeel van Amazon. Ze willen e-commercestandaarden ontwikkelen om de klanttevredenheid te garanderen. En ook de status van de vraag van klanten in Turkije naar het vereiste product van Europese of Amerikaanse markten en buitenlandse Amazon-websites.

Omdat het bedrijf klaar staat om het gewenste product aan zijn klanten te leveren tegen de laagste verzendkosten of douanerechten.

Amazon Turkije voert hiermee op dezelfde manier hun strategie door en dat spreek ook Turkse klanten aan …waardoor steeds meer verkopers hun slag kunnen slaan op de Amazon Turkije Marketplace.

Wil je producten verkopen op Amazon Turkije, maar ben je niet zeker van de populariteit van items? Kies dan voor een handige tool zoals Jungle Scout en vindt die winnende producten om te verkopen via Amazon Turkije. Zo worden je inspanningen ook echt succesvol via Amazon Turkije.

Check of er voor jou kansen liggen, en begin dan je eigen avontuur in Turkije!

Reactie plaatsen