Hoe je in 2022 online geld kunt verdienen met het verkopen van cosmetica
Hoe je in 2022 online geld kunt verdienen met het verkopen van cosmetica
16 november 2022 

Hoe je in 2022 online geld kunt verdienen met het verkopen van cosmetica

Schoonheidsproducten zijn altijd in de mode. Consumenten zullen nog steeds cosmetica en persoonlijke verzorgingsproducten kopen, ongeacht het seizoen of de stand van de economie.

Om je dit te laten zien is 21% van de consumenten van plan om in 2022 meer beauty-gerelateerde artikelen te kopen dan in het voorgaande jaar, terwijl nog eens 21% van plan is om dezelfde hoeveelheid te blijven kopen.

De populariteit van de schoonheidscategorie onder Amazon-verkopers kan hier grotendeels aan worden toegeschreven. Maar hoe kun je een bedrijf beginnen met de verkoop van cosmetica en persoonlijke verzorgingsproducten op Amazon?

Lees verder om meer te ontdekken over:

  • Waarom cosmetica te koop aanbieden op Amazon?
  • Is het lucratief om cosmetica op Amazon te verkopen?
  • Hoe verkrijg je toestemming om schoonheidsproducten op Amazon te verkopen?
  • Aan welke criteria moet je voldoen om schoonheidsproducten op Amazon te verkopen?
  • Hoe verdien je geld met de verkoop van cosmetica op Amazon

Waarom cosmetica te koop aanbieden op Amazon?

Waarom cosmetica te koop aanbieden op Amazon

Met 23% van de Amazon-verkopers die hun artikelen onder de hoofdcategorie "schoonheid en persoonlijke verzorging" plaatsen, is dit marktsegment een van de populairste onder verkopers.

Zoals we al zeiden, zullen klanten vrijwel zeker artikelen in deze sector blijven kopen. Sommige artikelen in deze categorie, zoals artikelen voor persoonlijke hygiëne, tandverzorging en haarverzorging, zijn misschien geen eerste levensbehoeften, maar vele zijn dat wel.

Is het lucratief om cosmetica te verkopen op Amazon?

In het kort: ja! Amazon is een lucratieve plek om schoonheidsproducten te verkopen. Verkopers zouden niet bestaan als dat niet zo was. Maar hoe lucratief precies?

21% van de cosmeticaverkopers behaalt nettowinstmarges tussen 26% en 50%. En tussen 22% en 25% van de verkopers maakt winst.

Zoals je ziet, kan de verkoop van schoonheidsproducten op Amazon zeer lucratief zijn. Verkopers moeten anticiperen op sterke winstmarges, omdat er altijd behoefte zal zijn aan een assortiment goederen op dit gebied.

Welke artikelen passen binnen de schoonheidscategorie?

Dit zijn de belangrijkste subcategorieën van Amazons categorie "schoonheid en persoonlijke verzorging". Als je specifieker wilt zijn, kun je je natuurlijk verder verdiepen in elke subcategorie.

  • Make-up
  • Verzorging van de huid
  • Haarverzorging
  • Geur
  • Nagel-, hand- en voetverzorging
  • Accessoires en gereedschap
  • Trimmen en scheren
  • Zorg voor jezelf
  • Spa en salonbenodigdheden

Stel dat een klant op "haarverzorging" klikt, dan verschijnen er verschillende subcategorieën. Dit is slechts om te illustreren hoeveel verschillende productopties er in dit brede gebied bestaan.

De verkoop van cosmetica gaat verder dan alleen de verkoop van huid- en haarverzorgingsartikelen. Borstels, kammen, scharen, scheerapparaten, föhns, krultangen en andere artikelen vallen hier ook onder.

Hoe krijg ik toestemming om schoonheidsproducten op Amazon te verkopen?

Hoe krijg ik toestemming om in de schoonheidscategorie te verkopen is een van de meest voorkomende vragen die nieuwe verkopers hebben. Omdat de schoonheidscategorie een paar jaar geleden "beperkt" was en toestemming van Amazon vereiste, zou het antwoord op deze vraag wat lastiger zijn geweest.

De categorie schoonheid en persoonlijke verzorging is nu open voor alle Amazon-verkopers, ongeacht de verkopersstatus.

Ondanks het feit dat Amazon op hun pagina Overzicht van categorieën assistentie heel duidelijk maakt dat "zelfs als het verkopen in een categorie geen goedkeuring van Amazon vereist, het verkopen van bepaalde goederen goedkeuring kan vereisen,".

Dit betekent dat zelfs als je groen licht krijgt om producten te verkopen in de schoonheidszone, dit niet garandeert dat je elk merk in die categorie mag aanbieden.

Zorg ervoor dat je toestemming hebt om dat bepaalde product of merk op te nemen voordat je inventaris koopt als je dingen doorverkoopt via detailhandelsarbitrage of groothandel.

Als er een merk is dat je wilt verkopen maar niet mag, moet je een erkende distributeur vinden, 10 of meer eenheden kopen en dan Amazon de factuur sturen voor toestemming. Als Amazon de verstrekte documentatie accepteert, word je gedeblokkeerd.

Kwaliteit en deskundige schoonheid op Amazon

Tijdens het onderzoek naar een product kun je de "Premium" en "Professional" schoonheidscategorieën tegenkomen; toch moet je alle artikelen die binnen deze categorieën horen vermijden. Amazon kiest de artikelen voor de categorieën Premium en Professional, die alleen verkrijgbaar zijn bij de beste cosmeticabedrijven.

Deze twee categorieën hebben beperkingen op wie eronder kan verkopen, en Amazon neemt momenteel geen aanvragen aan voor Premium en Professional beauty, dus zul je geen goederen kunnen vermelden die eronder passen.

Aan welke criteria moet je voldoen om schoonheidsproducten op Amazon te verkopen?

Zorg ervoor dat je de compliance checklist van Amazon voor de verkoop van cosmetische artikelen volgt voordat je schoonheidsproducten te koop aanbiedt op de website, vooral als je een nieuw huismerk hebt.

Volgens Amazon kenmerkt het volgende cosmetica:

Cosmetica zijn stoffen die vaak op het lichaam worden aangebracht door wrijven, gieten, besprenkelen of spuiten om het uiterlijk te reinigen, te verbeteren of anderszins te veranderen. De categorie cosmetica omvat artikelen als huidcrèmes, deodorants, nagellak, lippenstift, nagellakremover, tijdelijke tatoeages, oog- en gezichtsmake-up, shampoo, haarkleur en haarverf.

Om ervoor te zorgen dat je artikelen voldoen aan de voorschriften van Amazon, vul je de checklist in. De lijst omvat:

  • Verpakkingsspecificaties
  • Vereisten voor etikettering en productpagina

Cosmetica die niet zijn toegestaan

Een lijst van niet toegestane cosmetica is ook beschikbaar op Amazon. Omdat zij niet voldoen aan de voorwaarden van de bovengenoemde checklist, zijn de volgende producten verboden (dit is geen volledige lijst van verboden goederen):

  • Contactlenzen voor esthetische en corrigerende doeleinden
  • Latisse
  • Obagi Nu-Derm Sunfader
  • Obagi Nu-Derm Clear
  • Obagi RX System Nightcream 
  • Obagi RX Systeem Nachtcrème 
  • Producten die meer dan 5% minoxidil bevatten
  • Bithionol
  • Brazilian Blowout Acai Professionele Gladmakende Oplossing
  • Chloroform
  • Gezouten halogeenverbindingen
  • gechloreerd methyleen
  • In aërosolproducten, vinylchloride
  • Zirkoniumhoudende complexen in aërosolproducten
  • Swethol, Synthol, of Synthrol-poseerolie
  • Tricloormethaanzuur

Amazon strategieën voor de verkoop van schoonheidsproducten

De volgende opties staan tot je beschikking als je geïnteresseerd bent in het verkopen van schoonheidsproducten op Amazon:

  • Met behulp van huismerk, een merk vestigen.
  • Goederen van andere bedrijven doorverkopen via groothandel, internet of detailhandelsarbitrage.

Hoewel het schoonheidsveld over het algemeen goed in de smaak valt bij detailhandelaren, kan het ook hevig concurrerend zijn. Omdat het creëren van een nieuw merk een uitdaging kan zijn voor een onervaren detailhandelaar, kan het doorverkopen van artikelen van bestaande bedrijven de beste aanpak zijn om in de schoonheidsindustrie te komen.


Bezoek een winkel in de buurt en begin met het scannen van artikelen met de Amazon Seller App in het cosmeticagedeelte om aan de slag te gaan met retailarbitrage. Let op eventuele beperkingen voordat je een aankoop doet, want de app zal je waarschuwen als je een bepaald artikel niet mag verkopen.

Koop een bescheiden hoeveelheid inventaris om te testen hoe het het doet op Amazon en kijk of je het gloednieuwe artikel kunt verkopen als de Amazon Seller app dat toestaat.

Je moet eerst kiezen of je FBA of FBM wilt gebruiken om bestellingen te vullen voordat je verder kunt gaan. Gebruik Fulfillment by Amazon

Wie kent het niet...Amazon, veruit de beroemdste online winkel ter wereld! Waar het ooit begon met een kleine online boekenwinkel, is het uitgegroeid tot de allergrootste online winkel die vandaag de dag bestaat. Jij.

 Als je wilt dat je bedrijf hands-off draait en de grootst mogelijke klantervaring biedt (FBA).

Amazon's best verkopende cosmetica

Amazon's best verkopende cosmetica

Om je wat ideeën te geven over wat er mogelijk is in deze branche, hebben we enkele van de top beautyproducten en -merken verzameld die nu op Amazon verkrijgbaar zijn.

Top schoonheidsmerken 

Fenty

De maandelijkse inkomsten van Fenty zijn de afgelopen 30 dagen met 144% gestegen.

Meest verkochte Fenty product: FENTY BEAUTY BY RIHANNA Skinstick Stix Matte Koele ondertonen in de contourtint Amber matte esthetiek.

Er werd $55,4k meer verdiend, een omzetstijging van 130%.

Huda Beauty

De maandelijkse inkomsten voor Huda Beauty zijn de afgelopen 30 dagen met 81% gestegen.

Huda Beauty's Top Seller - NEW HUDA BEAUTY Easy Bake Loose Baking and Setting Powder - Pound Cake

Inkomsten - $25k; stijging van 145%

Olay

Olay heeft de afgelopen 30 dagen een stijging van 13% in maandelijkse inkomsten gezien.

Olay Regenerist Vitamin C + Peptide 24 Brightening Face Moisturizer for Brighter Skin, een lichtgewicht anti-aging crème tegen pigmentvlekken, is het best verkochte product van het bedrijf. Voor de droge huid is Olay Whip Travel Size

908,9k verkocht, een stijging van 23%.

The Body Shop

De maandelijkse verkoop bij The Body Shop is de afgelopen 30 dagen met 13% gestegen.

Meest verkochte product van The Body Shop: The Body Shop Ginger Scalp Care Conditioner, 13,5 fl oz (Veganistisch)

De verkoop bedroeg 96.000 dollar, een stijging van 623%.

Top schoonheidsproducten

Hittevrije Krulhaar Hoofdband

$200k aan maandelijkse inkomsten, 100% groei ten opzichte van de voorgaande drie maanden.

Na zijn TikTok-viraliteit in het begin van het jaar had dit product een enorm succes. Als je een merkeigenaar of private label verkoper bent, is TikTok een fantastische methode om de bekendheid van je items te vergroten.

Particle Men's 6 in 1 Face Moisturizer

250.000 dollar maandelijkse omzet, 271% gestegen in drie maanden.

Dit product is een perfecte illustratie van het soort persoonlijke verzorging en verzorgingsartikelen voor mannen die ook op Amazon erg populair zijn. Als het je is opgevallen, staan er ook andere verkopers op deze advertentie, wat een mogelijkheid kan bieden voor andere handelaren om groothandel te verkopen.

Advanced Clinicals Aloë Vera + Vitamine C + Hyaluronzuur Gezicht & Lichaam Crème

Het product heeft een groot aantal gloeiende recensies en een toegewijde aanhang van gebruikers. Let op de merkstrategie, visuals en productvermeldingen die het bedrijf goed heeft gedaan.

Maandelijks inkomen van 425.000 dollar, een stijging van 100% in de voorgaande drie maanden.

Conclusie: Voel je je voorbereid om cosmetica te verkopen op Amazon?

We hopen dat deze gids over het verkopen van schoonheidsproducten op Amazon al je vragen bevredigt!

Over de schrijver
Hallo, Ik ben bas. Ondernemer op Slippers is de beste samenvatting van mij! Ik reis samen met mijn familie de wereld rond terwijl de business doordraait! Eigenaar van DisQounts International BV. Toonaangevend in FMCG (Fast moving Consumer Goods) en winnaar van het snelst groeiende crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! En natuurlijk Plazatalk, een platform waarin wij (startende) ondernemers helpen succesvol te verkopen via Marketplaces zoals bol.com en Amazon! Ik probeer over interessante onderwerpen blogs te schrijven. Mocht je leuke / interessante onderwerpen weten waarover we kunnen schrijven, laat dan een reactie achter onder deze blog. Veel leesplezier!
Reactie plaatsen