Hoe geld te verdienen met de verkoop van digitale goederen op Amazon in 2022
Hoe geld te verdienen met de verkoop van digitale goederen op Amazon in 2022
16 november 2022 

Hoe geld te verdienen met de verkoop van digitale goederen op Amazon in 2022

Zijn er boeken of liedjes die je altijd al hebt willen publiceren? Misschien ben je een grafisch ontwerper in hart en nieren en heb je ideeën die er geweldig uit zouden zien op een t-shirt.

Waarom maak je je droom niet waar als dit jou beschrijft? Nu Amazon verschillende mogelijkheden biedt om je werk aan het publiek voor te stellen, is er nog nooit een beter moment geweest om een productiebedrijf voor inhoud te beginnen.

Deze post gaat dieper in op hoe je digitale inhoud kunt ontwikkelen en hoe je Amazon kunt gebruiken om er geld mee te verdienen.

Welk soort digitaal materiaal kun je op Amazon produceren?

Welk soort digitaal materiaal kun je op Amazon produceren

Er zijn verschillende manieren voor ambitieuze ondernemers om geld te genereren op Amazon, waaronder de verkoop van ebooks, muziek en zelfs t-shirtontwerpen.>

Boeken: Als je geïnteresseerd bent in het schrijven van boeken, heeft Amazon ten minste drie opties om ze te verkopen, waarvan twee uitsluitend online. Met Amazon's Kindle Direct Publishing (KDP), dat zowel digitale als "print on demand" opties biedt, kun je zowel fysieke exemplaren van de boeken als ebooks verkopen.

Muziek: Amazon biedt TuneCore, een onderdeel van AmazonMusic, voor muzikanten. Muzikanten kunnen hun liedjes uploaden naar TuneCore, waardoor ze direct toegankelijk zijn voor 150+ internationale verkooppunten zoals Amazon, iTunes, Spotify, Google Play, en meer.

Kunst: Als u een grafisch ontwerper of kunstenaar bent met een opvallend werkstuk, kunt u uw foto's bijdragen aan Amazon Merch om uw creatie op een T-shirt te laten drukken. Vergelijkbaar met KDP en TuneCore, vereist Merch niet dat je een inventaris hebt om goederen te verkopen. Je hoeft alleen maar te wachten tot er een bestelling wordt geplaatst; zodra dat gebeurt, produceert Amazon het gevraagde artikel, en word je betaald.

Afgezien van de verkoop van fijne kunst (beperkt) of handgemaakte artikelen, zijn er nog andere opties om je producten op Amazon te verkopen. Maar in dit essay gaan we het alleen hebben over digitale kunst.

Wat zijn de vereisten om een Amazon producent van digitale inhoud te worden?

Het mooiste van Amazon digital content producer zijn is dat je er niet veel startgeld voor nodig hebt. Je hebt je originele concept of verhaal nodig, evenals deze drie succesvoorwaarden:

Autoriteit

Zorg ervoor dat je weet wat je doet, wat het ook mag zijn! Dit betekent niet dat u de grootste autoriteit over het onderwerp hoeft te zijn, maar u moet voldoende kennis hebben om informatie te verstrekken die betrouwbaar is en regelmatig kan worden bijgewerkt.

Het zou bijvoorbeeld voordelig zijn als je bekend bent met de keuken als je receptenboeken schrijft voor Kindle Direct Publishing. En als je een muzikant bent die heavy metal covers componeert, zorg er dan voor dat je goed thuis bent in het genre.

Focus

In veel opzichten is het creëren van inhoud een spel van nummers (denk aan het idee dat 80% van je verkoop zal komen van 20% van je inhoud). Je hebt meer kans om op te vallen als je meer produceert.

Focus en wilskracht zijn essentieel voor consistentie. Maar maak je geen zorgen als je daar moeite mee hebt. De gemakkelijkste methode om je concentratie aan te scherpen is om meer aandacht te besteden aan je input dan aan je output.

Concentreer je niet alleen op het afmaken van het boek als je er een wilt maken. Concentreer je in plaats daarvan op het afmaken van 1.000 woorden tegen de lunch. Tegen het einde van de maand heb je een manuscript van 30.000 woorden klaar als je dat elke dag doet.

Marketing expertise

U moet uitzoeken hoe u uw materiaal kunt promoten nadat u het regelmatig hebt geproduceerd. Je zult ook methoden moeten ontwikkelen om de eerste ideeën te verbeteren en uit te breiden.

Er zijn alternatieve manieren om kopers aan te trekken buiten het Amazon platform, ook al geeft de verkoop op Amazon je een platform om je werk via PPC (pay-per-click) aan de man te brengen.

Om logo's en achtergronden te maken, bijvoorbeeld, moet je misschien een paar ontwerpprincipes begrijpen en weten hoe je basissoftwareprogramma's als Canva moet gebruiken. Je zou ook je merk kunnen ontwikkelen via e-mailmarketing, sociale media en andere digitale middelen.

Hoe verkoopt u digitale goederen op Amazon?

Hoe verkoopt u digitale goederen op Amazon

Misschien weet u al heel goed wat u wilt schrijven, creëren of ontwerpen... Of misschien weet je alleen dat je iets wilt maken met je vaardigheden en verbeelding, maar heb je geen idee waar vraag naar zou zijn.

Welke strategie je ook gebruikt, je moet ernaar streven materiaal te leveren dat lezers zullen waarderen en waarvoor ze bereid zijn te betalen.

Dit kan voor sommigen uitgroeien tot een eeuwigdurende zoektocht naar goedkeuring. Gelukkig zijn er een paar trucs die je kunt toepassen om vast te stellen in wat voor soort materiaal mensen geïnteresseerd zijn, nog voor je begint te produceren.

1. Onderzoek mogelijkheden of verifieer theorieën

Grote kunstenaars lenen niet, volgens Pablo Picasso. Ze bedriegen. Hoewel ik plagiaat niet zal steunen, zal ik adviseren dat je kijkt naar wat momenteel effectief is en ernaar streeft die ideeën te repliceren - en te verbeteren.

Maar hoe kun je bepalen wat nu effectief is of hoe je een concept dat je hebt kunt bewijzen? Direct op Amazon kijken is de eenvoudigste methode om dat te weten te komen.

  • Zoek op Amazon naar het onderwerp of het soort inhoud dat u wilt produceren.
  • Kijk naar de listings die het het beste doen. Voor suggesties over hoe het product beter te maken, bekijk de recensies voor die listing.
  • Maak de aanbevolen aanpassingen aan gerelateerd materiaal.

2. Zorg voor een feedback loop en je content

Begin met het produceren van inhoud zodra je weet waar je moet beginnen. Op dit moment, stress niet om het goed te krijgen.

  • Maak de best mogelijke versie van uw product, terwijl het misschien niet alle toeters en bellen heeft die u wenst. Je minimale levensvatbare product wordt zo genoemd.
  • Zorg ervoor dat het M.V.P. door zoveel mogelijk mensen wordt gelezen, gehoord of bekeken.
  • Begin meningen te verzamelen van mensen die uw M.V.P. hebben ervaren. Zoek in hun observaties naar terugkerende thema's.
  • Pas uw volgende stuk inhoud aan in reactie op de input van de gebruikers.
  • Ga door met de procedure.

U zult een aanhang ontwikkelen die staat te popelen om u elke maand geld te betalen naarmate uw feedbackloop sneller is geoptimaliseerd.

3. Voeg uw koopwaar toe aan Amazon

Voordat u kunt beginnen met verkopen op Amazon als dit uw eerste onderneming is in de wereld van de online detailhandel, moet u beslissen of het individuele of professionele verkopersplan het beste voor u is. of een KDP-account krijgen als u digitale boeken wilt verkopen.

Dit zijn de volgende acties die je moet doen om te beginnen werken na het selecteren van je verkopersplan:

Inzenden: Nadat uw werk is gemaakt, geschreven of geproduceerd, stuurt u het ter goedkeuring naar het betreffende programma.

Lanceren: Nadat u toestemming hebt ontvangen, vermeldt u uw boek, lied of ontwerp.

Op de markt brengen: Ten slotte moet u uw artikelen promoten en adverteren, zowel op als buiten Amazon, met behulp van het PPC-systeem van Amazon.

Wat u wel (en niet) moet doen met uw digitale artikelen op Amazon

Er zijn regels rond het digitale materiaal dat je produceert en verkoopt, net als voor alle dingen die je op Amazon verkoopt.

De regels voor grafische kunst, muziek en literatuur staan hier.

KDP

Het meest cruciale om te begrijpen over KDP is dat Amazon een zero-tolerance beleid heeft voor publicaties die "adverteren, promoten, misleiden, of [de] inhoud niet eerlijk weergeven".

Hieronder volgen de belangrijkste KDP do's en don'ts om u te helpen ervoor te zorgen dat u zich aan dit beleid houdt (maar het is nog steeds een goed idee om de hele richtlijnen te lezen):

  • Voordat u uw boek op de site publiceert, zoek en repareer eventuele problemen. Dit betreft grammaticale fouten, dubbele tekst en typefouten. Om er zeker van te zijn dat je alles onder controle hebt, kun je de Kindle Previewer gebruiken.
  • Om je boek te laten verschijnen in de zoekresultaten van Amazon, moet je de metadata goed gebruiken en genereren. Bovendien, als je de metadata regels overtreedt (door bijvoorbeeld een ander boek te noemen of een URL in te voegen), heeft Amazon niet alleen het recht om je materiaal te verwijderen, maar de valse informatie kan ook resulteren in verloren verkoop.
  • Om potentiële lezers aan te moedigen je boek te kopen, maak je een prachtige cover. Zorg ervoor dat de afbeelding duidelijk is, geen reclame bevat, en niet te groot is om correct te worden weergegeven op het voltooide product.
  • Plaats Kindle-compatibele inhoud. Print-on-demand werkt bijvoorbeeld beter voor puzzels, kleurboeken en blanco dagboeken.
  • Om je lezers de best mogelijke leeservaring te bieden, formatteer je je boek op de juiste manier. Geforceerde uitlijning, enkele spaties na elke alinea en in-line paginanummers zijn een paar opmaakfouten die je moet vermijden. Bovendien moet je bestand worden geüpload in HTML, DOC of DOCX formaat.

TuneCore

U moet zich strikt houden aan de stijlhandleiding van TuneCore om uw muziek vrij te geven. Andere online muziekoutlets kunnen weigeren om uw inhoud te verkopen als uw artwork niet voldoet aan bepaalde opmaakstandaarden.

Daarom moet je coverafbeelding* aan het volgende voldoen om ervoor te zorgen dat je nummer wordt geaccepteerd:

worden verzonden als een JPG, PNG of GIF afbeeldingsbestand (je moet de rechten op de afbeelding bezitten).

  • Vierkant zijn en minstens 1600 bij 1600 pixels groot (precies 1600 x 1600 als je toevoegt aan Amazon's On Demand shop).
  • Een resolutie hebben van tenminste 72 dpi (dots per inch), maar 300 dpi heeft de voorkeur.
  • In RGB-kleurmodus zijn (voor zowel kleuren- als zwart-witafbeeldingen).

* Je mag cover art plaatsen zonder tekst, maar als je dat doet, mag het alleen de titel van de release en de naam van de artiest bevatten. Verder moeten ze er precies zo uitzien als toen ze in TuneCore werden geplaatst.

Wat betreft wat je niet moet doen, onthoud je van:

  • Prijzen, e-mailadressen, URL's of contactgegevens vermelden.
  • Aangeven of uw uitgave een fysiek of digitaal product is (bijv. "CD" of "Digital Exclusive").
  • Stuur gesmeerde of bijgesneden illustraties in (zowel de afbeelding zelf als de tekst op de foto).
  • Plaats al je artwork in één hoek en laat lege ruimte over in de andere gebieden.
  • Vermeld eventuele online winkels (zoals iTunes) of toon hun logo's.

Amazon Merch

Het laatste wat je wilt doen is een kans verknoeien om je werk aan een groot publiek te verkopen. Daarom moet je je strikt aan de regels houden als je kiest voor de merch-manier.

Hier zijn een paar van Merch's do's en don'ts ter referentie:

  • Gebruik je eigen artwork zolang het geen inbreuk maakt op andermans copyright of handelsmerk.
  • Het uploaden van pornografische, kinderuitbuitende of godslasterlijke ontwerpen is verboden.
  • Als u van plan bent kindermaten aan te bieden, maak dan artwork dat geschikt is voor die leeftijdsgroep.
  • Gebruik uw ontwerpen niet om haat, geweld of menselijk lijden te verspreiden.
  • Zorg ervoor dat de spelling van de tekst in je ontwerp overeenkomt met de spelling van de tekst in je productvermelding.
  • Voeg geen metagegevens toe die niet relevant zijn voor je ontwerp, die om kritiek vragen of die externe contacten vermelden.
  • Maak ontwerpen die niet groter zijn dan 25MB, 300 dpi, en gebruik RGB-kleuren.
  • Nutteloze, lage resolutie, of vage foto's moeten niet worden gebruikt.

Conclusie: Lanceer uw digitale artikelen op Amazon

Wat is het ideale moment om te beginnen? Natuurlijk, nu meteen! Begin met het maken van een lijst van potentiële onderwerpen voor online delen en de potentiële resultaten van digitale inhoud.

Begin je onderzoek zodra je een solide notie hebt van de uitstekende informatie die je kunt aanbieden.

Begin met ontwikkelen nadat je je grootste kansen hebt bepaald, en begin dan met verkopen!

Over de schrijver
Hallo, Ik ben bas. Ondernemer op Slippers is de beste samenvatting van mij! Ik reis samen met mijn familie de wereld rond terwijl de business doordraait!Eigenaar van DisQounts International BV. Toonaangevend in FMCG (Fast moving Consumer Goods) en winnaar van het snelst groeiende crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! En natuurlijk Plazatalk, een platform waarin wij (startende) ondernemers helpen succesvol te verkopen via Marketplaces zoals bol.com en Amazon! Ik probeer over interessante onderwerpen blogs te schrijven. Mocht je leuke / interessante onderwerpen weten waarover we kunnen schrijven, laat dan een reactie achter onder deze blog. Veel leesplezier!
Reactie plaatsen