Met trots kan ik je vertellen dat Dwarfs een nieuwe Nederlandse speler in e-commerce met reusachtige ambities. Scale-up klinkt als een understatement voor een bedrijf dat van start gaat met 7,5 miljoen euro aan groeigeld, opgehaald in een Series A financieringsronde. Zelf spreken we van een ‘oorlogskas’, die spoedig wordt aangevuld met enkele tientallen miljoenen aan venture debt. Het doel: succesvolle webshops in hoog tempo overnemen en exponentieel laten groeien. ,,We willen in de Champions League spelen.”
Dwarfs is een initiatief van Demian Beenakker, Michiel van der Meer en mijzelf. We hebben allemaal een achtergrond in de e-commercewereld en ziet dat succesvolle verkopers op platformen als Bol.com en Amazon al snel tegen obstakels aanlopen als ze verder willen groeien.
Denk aan het opschalen van de productie, inkoop, logistiek, klantenservice en marketing. Dat gaat vaak gepaard met forse kostenstijgingen, inclusief de administratieve rompslomp van verkopen buiten de eigen landsgrenzen met verschillende btw-tarieven in Europese landen.
De ambities van Dwarfs zijn hoog. Dit jaar willen we met het bedrijf nog twintig overnames doen en meer dan 17 miljoen euro omzet boeken. Binnen drie jaar moeten dat er vijftig tot zestig zijn.
Met zwaar gevulde oorlogskas en steun van Amerikaanse investeerders willen wij komend jaar alleen al twintig overnames doen!
De eerste overname is inmiddels een feit. Webwinkel Amco, verkoper van keukengerei en goed voor een jaaromzet van zes miljoen euro, is als eerste aan het portfolio van Dwarfs toegevoegd. Eigenaar Marco Coninx treedt daarbij als chief growth officer toe tot het managementteam van Dwarfs.
Dwarfs mikt op webshops die hard groeien op platformen als Bol.com, Amazon en andere marktplaatsen, maar tegen de grenzen van die groei aanlopen. Onder de hoede en met financiële steun van Dwarfs moeten ze dan verder sterk groeien in omzet en winstgevendheid.