Ben je een starter op het gebied van ondernemen en droom je er al jaren van om producten online te verkopen, maar is geld de grootste belemmering? Maak dan nu zonder stress en moeite gebruik van bol.com's handige optie voor ondernemers: een zakelijk account! Met dit account kun je in 8 simpele stappen gemakkelijke productverkoop organiseren dat anders heel wat tijd of budget had vereist - waardoor beginnen met rennen net zo makkelijk wordt als drag-and-drop!
Stap 1: Ga naar bol.com
Allereerst surf je naar www.bol.com. Vervolgens klik je op "zakelijk" en kies je voor zakelijk verkopen. Klik op "aan de slag" en ga door naar de button "meld je aan". Gefeliciteerd, je hebt de lastigste stap doorlopen! Door naar stap twee.
Stap 2: Registreer je zakelijke verkoopaccount
Nog geen koopaccount op bol.com? Dan is dit het eerste wat jou staat te doen. Zonder koopaccount kan je namelijk niet beginnen met het verkopen van jouw producten. Klaar voor het echte werk? Op naar stap drie!
Stap 3: Vul je bedrijfsgegevens in
Voor de uitvoering van deze stap heb je een mijlpaal bereikt, je staat officieel ingeschreven bij de KvK! Geen verrassing dus dat je als zakelijke verkoper moet beschikken over een KvK en btw-nummer. Drie weken na je inschrijving bij de KvK is het aanmaken van een zakelijk verkoopaccount mogelijk. Laat Bol.com weten of je bedrijf in Nederland of in België is gevestigd en vul de rest van de gegevens in. Klaar met invullen? Klik op "maak winkel aan".
Stap 4: Bevestig je zakelijk verkoopaccount
Pling, inmail van bol.com. Verifieer je aanvraag door op de link in de mail te klikken. En daar is ie dan; je eigen bol.com store! Nog even geduld, voor dat je aan de slag kan ontvang je per post een verificatiecode (ja, nog een). Geen zin in wachten omdat je zo enthousiast bent? Goed nieuws, je kan vast door naar stap 5.
Stap 5: Vul je winkelgegevens in
Al wachtend op jouw verificatiecode kan je aan de slag gaan met het invullen van jouw winkelgegevens. Hoe gaat jouw winkel heten? En welke omschrijving geef jij je winkel mee? Nog even stof om over na te denken voordat je echt aan de slag kan.
Stap 6: Vul je financiële gegevens in
Cashen maar! Het allerbelangrijkste, het invullen van jouw rekeningnummer zodat je betalingen kan ontvangen.
Stap 7: Stel je retourinstellingen in
Er zijn twee retourwijzen, namelijk: gebruik maken van de bol.com retourservice of gebruik maken van je eigen retourservice. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de retourservice van bol.com, omdat dit voordeliger is.
De voordelen van bol.com retourservice
Via bol.com kunnen klanten gratis retourneren. Hieraan zitten voor de verkoper helaas kosten aan verbonden. Om jou een beetje tegemoet te komen biedt bol.com een retourlabelservice aan. Hiermee worden de retourkosten deels vergoed. Let er wel op dat als je gebruik maakt van deze service de pakketten moeten voldoen aan de afmetingen van de verzenddienst. Meet je pakketten dus goed op, want voor te grote of te zware pakketten kan er geen retourlabel worden aangemaakt. Dit kost jou extra pegels...
De voordelen van je eigen retourservice
Liever geen gebruik maken van de bol.com retourservice? Dan is de enige optie om zelf een retourservice aan te bieden. Dit kan je instellen in jouw verkoopaccount onder instellingen. Vervolgens ga je naar het kopje "mijn winkel". Je kan dan kiezen voor retouren. Op het menu links zie je dan "retourwijze". Klik op "ik regel het zelf" en vervolgens op opslaan. Via instructies voer je in hoe een klant naar jou retourneert. Ook hier kunnen klanten kosteloos artikelen naar jou terugsturen. Je voorziet de klant dan van jouw eigen retourlabel en heldere retourinstructies.
Stap 8: Vul je verificatiecode in
Hèhè, ein-de-lijk, de verificatiecode is binnen! Nog even inloggen op je zakelijke account. Klik op "verificatiecode invullen". Succes, je bent nu officieel zakelijk verkoper op bol.com.