Bol.com verlaagd commissie op goedkopere producten
arrow_drop_up arrow_drop_down
30 januari 2020 

Bol.com verlaagd commissie op goedkopere producten

Vandaag sprak Huub Vermeulen, de directeur van bol.com, op de webwinkel vakdagen. Zijn verhaal was net zoals vorig jaar dat ze bouwen aan een platform voor hun partners en dat zij zichzelf als verkoper op een laatste plek zetten. Naast het mooie (en standaard) verhaal van bol.com vertelde Huub iets heel interessants.

De vaste commissie van de product onder de 20 euro gaan omlaag!

Bol.com heeft veel contact met hun partners en staat open voor feedback. Aan 1 veel voorkomend punt geven zij nu gehoor. De commissie op goedkopere product is te hoog om er nog een goede marge op te maken. Nu is je marge altijd al lager bij goedkope producten, dus het werkt niet mee als de vaste commissie daar niet in mee gaat. Zo werd het voorbeeld gegeven dat je op een product van 69.99 maar 14% kwijt bent aan de vaste commissie, maar met een product ben van 7 euro ben je al 24% kwijt.

Wat houdt het precies in?

Op 1 maart daalt de vaste commissie van producten onder de 20 euro van 83 cent naar 40 cent. En producten onder de 10 euro gaan zelfs naar 20 cent. Dit betekend dat je stuk(je) meer marge kan pakken op de goedkopere producten en dat het aanbod in deze prijsklasse waarschijnlijk zal stijgen.

Over de schrijver
Hey, Ik ben Thomas. Ik ben de Community Manager & E-Commerce Coach van Plazatalk. Het gaafste aan dit werk is wanneer een lid vol enthousiasme vertelt dat hij vandaag zijn eerste sale heeft gemaakt, terwijl hij twee weken daarvoor nog bang was om zijn eerste product in te kopen. Door het dichtbij samenwerken met Bas Urlings heb ik alles geleerd van marketplaces en heb ik het ''spelletje'' leren kennen. Ik spreek je in de community!
Reactie plaatsen

We maken gebruik van cookies