5 tips voor het vinden van de beste keywords met Answer The Public
arrow_drop_up arrow_drop_down
5 tips voor het vinden van de beste keywords met Answer The Public

5 tips voor het vinden van de beste keywords met Answer The Public

Answer The Public, heb je weleens van deze enorm handige tool gehoord? Het is je vurige wens, of beter taak, om content te maken die je bezoekers ook echt willen lezen. En niet omdat ze dat in opdracht van hun baas moeten bestuderen of ze zich misschien vervelen, maar omdat het ze informatie geeft die hun meest brandende vragen beantwoordt. Ze hebben dus echt interesse in de informatie die jij geeft over een onderwerp, producten en diensten.

Gratis account Answer The Public

We weten dat het maken van geweldige content allesbehalve eenvoudig is. Het kan een complexe en tijdrovende activiteit zijn …helemaal wanneer je zonder begeleiding aan de slag gaat en een duidelijk plan hebt.

Answer The Public: ontdek wat mensen echt denken

Answer The Public zoekwoordenHet is geen “kleine” prestatie om content te schrijven waar mensen om geven en het verder ook super makkelijk te maken voor je klanten die teksten te vinden via bv. de Google zoekmachine.

Er zijn bedrijven die alleen maar gissen naar de wat de beste content zou kunnen zijn, echter zullen die nooit perfect slagen in het creëren van de juiste content …zelfs wanneer het ervaren ondernemers zijn en ze hun klanten al behoorlijk goed kennen.

Veel bedrijven gebruiken nu Answer The Public , een online tool die gedetailleerde zoekwoordinformatie biedt, om de begeleiding te krijgen die ze nodig hebben om geweldige marketingcontent te creëren.

Mensen stellen Google (of welke zoekmachine ze ook kiezen) vragen die ze aan niemand anders zullen gaan stellen …niet hun collega's, hun beste vrienden of soms zelfs hun eigen huisarts. Wat betekent dat de zoekmachinegegevens die Answer The Public verzamelt jou alles kunnen vertellen wat jij moet weten over jouw klanten die ze zelf niet zullen vertellen.

Wanneer je mensen helpt bij het oplossen van de problemen die ze 's nachts wakker houden, of in anders bv. waar ze aan denken op momenten dat ze zich vervelen tijdens een saaie vergadering, zullen ze je merk vertrouwen en hoogstwaarschijnlijk ook je producten en diensten aanschaffen.

Answer The Public heeft een gratis basisversie waarmee je maximaal drie zoekopdrachten per dag kan uitvoeren. Je kan ook $ 99,- dollar per maand betalen voor een pro-versie die onbeperkte zoekopdrachten en meer rapportage-opties mogelijk maakt.

De meeste mensen beginnen met het gebruiken van de gratis versie om een ​​idee te krijgen van hoe de tool werkt en welke mogelijkheden die heeft, en velen upgraden naar de pro-versie zodra ze zien welke waarde het voor hun bedrijf te bieden heeft en er optimaal van gebruik willen maken …en merken dat alle voordelen die het heeft de initiële kosten van Answer The Public er dubbel en dik uit haalt (gezien de inkomstengroei significant toeneemt).

Answer The Public: voordelen en verbeterpunten

Voordat we Answer The Public met je doornemen, geven we een eerlijke kijk op de goede dingen en enkele verbeterpunten die er nog zijn.

Laten we eerst eens kijken naar de voordelen:

Het is een 100% gratis tool

Je kan elke dag drie gratis zoekopdrachten uitvoeren, wat neerkomt op 15 zoekopdrachten per (werk) week. Je hebt echt niets te verliezen, om die (nuttige) informatie op te vragen en gebruiken. Zelfs wanneer je er maar een deel van gebruikt, is de kans groot dat jouw content interessanter en relevanter zal worden voor jouw publiek.

Je kan binnen no-time rapportages uitvoeren

En we praten dan over seconden-werk …je zal ongeveer zo'n 30 seconden of iets langer moeten aanhouden voor het uitvoeren van rapportages. Het doorzoeken en sorteren van de data zal wel wat meer tijd kosten …maar kan je ook tijd besparen die je anders kwijt bent aan het schrijven van content waar misschien wel niemand op zit te wachten.

Resultaten zijn aanpasbaar

Er zijn veel manieren om de informatie in de gewenste indeling te plaatsen. Kies de gegevens- of visualisatieweergave op basis van jouw behoeften. Verberg de suggesties die niet nuttig zijn voor je, zodat je ze niet voortdurend hoeft te doorzoeken. Maak van de Excel-versie het begin van een redactiekalender of van je werkplanning.

Zeer mooie afbeeldingen

Ja …en dit is ook een voordeel van Answer The Public. Want de graphics zijn behoorlijk mooi en zeer aantrekkelijk. Er kan ook voor de “Hide” functie gekozen worden en op die manier alleen de data worden gebruikt die jij nodig zal hebben voor het maken van je content.

Opslaan van rapportages

Dit is vooral handig wanneer je de gratis versie gebruikt. Ga jij een rapport opslaan, kan je die bv. namelijk weken erna gewoon weer opnieuw bekijken. Het voorkomt dat je jouw gratis zoekopdrachten inzet, om rapportages uit te voeren en zal opslaan die je al hebt uitgevoerd …en je dus aan het verspillen bent.

En hier zijn een paar dingen die Answer The Public beter zou kunnen doen:

Een mobiele versie van Answer The Public maken

Hoewel de website heel gemakkelijk te gebruiken is, heeft Answer The Public geen mobiele app. De enige manier om de tool vanaf een telefoon of tablet te gebruiken, is door deze te openen via de webbrowser van jouw apparaat. En dat werkt, maar hopelijk is er in de nabije toekomst ook een app in de maak, zodat contentmarketeers de informatie kunnen krijgen die ze nodig hebben, welk apparaat ze hiervoor ook gebruiken.

Weghalen van de “Save Image” optie

Omdat de resultaten in hetzelfde venster worden geopend, moet je de knop “Back” van de browser gebruiken om terug te keren naar de resultaten. Tijdens het testen kan je op die manier te maken krijgen met haperingen en bevroren schermen …en dat kan tijdens werkzaamheden best wel frustrerend zijn.

Je moet zelf het aantal zoekopdrachten bijhoudenAnswer The Public voordelen

Je moet de zoekopdrachten op je vingers tellen, zodat je niet zonder komt te zitten. En het is niet zo moeilijk om tot drie te tellen, maar met 10 miljoen andere dingen aan je hoofd, heb je echt niet één extra ding meer nodig om bij te houden. Het scherm geeft pas aan hoeveel gratis zoekopdrachten je nog hebt …wanneer je ze dus niet meer hebt. En dat betekent dat je moet onthouden (gaat natuurlijk vanzelf, maar het draait om het principe) dat je voor de lunch naar hondenvoer hebt gezocht, kattenspeelgoed na de lunch en dat je dus nog 1 zoekopdracht over hebt voor de zoekterm die je na de koffiebreak wilt gebruiken. Een eenvoudige “tracker” op het scherm zou een goede optie zijn om te laten zien hoeveel zoekopdrachten er nog over zijn …een kleine aanpassing maar wel handig.

 

Zo voer je met Answer The Public een zoekopdracht uit

Answer The Public tipsHet is eenvoudig en snel om een ​​zoekopdracht uit te voeren met Answer The Public. De tool is soms misleidend in zijn no-nonsense interface, maar levert in de backend enorm veel waardevolle data op. En de kwaliteit van jouw resultaten hangt daarbij af van de zoektermen die jij gebruikt in relatie tot je bedrijf en doelgroep.

Gebruik de volgende stappen om een ​​zoekopdracht uit te voeren:

1. Maak een login aan voordat je een zoekopdracht uitvoert. Ga naar www.answerthepublic.com en klik op “Sign in” in de rechterbovenhoek. Op deze manier heb je toegang tot opgeslagen zoekopdrachten. Maar indien je haast hebt of jouw e-mail niet wilt delen, kan je ook een zoekopdracht uitvoeren zonder account.

2. Selecteer vervolgens de taal en jouw regio.

3. Typ in het veld “Enter your keyword” het onderwerp in dat je wilt zoeken en klik vervolgens op de “Search” button.

Tip 1: zoek de eerste keer naar algemene termen die aansluiten bij wat je zoekt, en start niet met een longtail zoekwoord of uiterst specifieke zoekterm. Wanneer jij een tool voor sociale media verkoopt en een onderwerp wilt creëren dat interessant is voor mensen die verantwoordelijk zijn voor de sociale media-accounts van hun bedrijf, begin dan met de term ‘sociale media' in plaats van “krijg meer social media volgers”.

We zijn namelijk nog niet zover, maar je zal binnenkort zien dat de rapporten suggesties doen van “prepositions” die je voor jouw content kan gebruiken. Je zal namelijk merken dat er enorm veel mogelijkheden opduiken die je allemaal zou kunnen gebruiken om perfecte content mee te maken.

Tip 2: prepositions (voorzetstels) is niet alleen iets dat je op de basisschool hebt geleerd en waar je nooit meer over hoeft na te denken. Want met zoekmachineoptimalisatie en Answer The Public zijn prepositions niet alleen van groot belang …ze zijn ook de sleutel om het meeste uit de tool te halen.

4. Indien je de zoekopdrachten niet hebt bijgehouden hoef je je niet gelijk zorgen te maken (het overkomt ons ook weleens) …en heb je het maximum van 3 zoekopdrachten per dag overschreden zie je een scherm met de volgende tekst die je gelijk ook 2 keuzes zal voorleggen:

• Find something else to do for the rest of the day – hopefully work-related unless it's the end of the day. Then run the rest of your searches tomorrow.

• Upgrade to the Pro plan so you can keep working and don't have to lose your train of thought

Of de Nederlandse (of wellicht andere) vertaling ervan …afhankelijk in welke taal jij zoekopdrachten uitvoert en voor welke markt (land).

Je zoekresultaten bekijken

Nadat het runnen van de zoekopdracht zie je de resultaten ervan op het scherm.Answer The Public zoekresultaten

Terwijl je naar beneden scrolt, zie je veel gegevens, secties en knoppen. Laat het je niet overweldigen. Want de Answer The Public-interface heeft een aantal handige weergaven en functies om je te helpen bij het organiseren van die grote hoeveelheid informatie.

Elke sectie heeft twee verschillende weergaven: visualisatie en gegevens. Je kan tussen weergaven schakelen door voor elk op het tabblad te klikken. Beide tonen dezelfde gegevens, alleen in verschillende formaten.

De visualisatieweergave geeft je de resultaten in een fraaie grafiek, wat vooral handig kan zijn wanneer je resultaten aan een baas wilt presenteren of indruk wilt maken op jouw collega's. En omdat de grafiek een “image map” is kan je op elke vraag klikken om de specifieke zoekresultaten te bekijken.

Het is ook supersimpel om de afbeelding in JPEG-formaat op te slaan …klik gewoon op de knop “Save” en vervolgens op de knop “Download”. Je klikt daarna met de rechtermuisknop en slaat het bestand naar de gewenste locatie op.

Indien je de gegevens wilt zien met een indeling die gemakkelijker kan worden bekeken of gekopieerd, klik je op het data-tabblad. Elk van de secties binnen elke categorie wordt afzonderlijk weergegeven, waardoor je een beter beheersbare hoeveelheid informatie zal krijgen.

Nu jij weet hoe je door de “views” moet navigeren, kan je naar beneden scrollen om de vijf verschillende soorten “resultaten-categorieën” te bekijken. Elke sectie heeft unieke informatie die je kan gebruiken om krachtige, geweldige en spannende content te maken. Neem even de tijd om door elke sectie te bladeren om meer te weten te komen over de soorten informatie die je kan verwachten voor jouw zoekopdrachten.

• Questions: welke vragen mensen stellen met behulp van jouw zoekterm, ingedeeld in veelvoorkomende vraagwoorden, zoals waarom, waar, kan, wat, wie, hoe, wanneer en wat.

• Prepositions: welke zoekopdrachten over jouw onderwerp worden gedaan met behulp van voorzetsels zoals voor, nabij, is, kan, zonder, met en tot.

Tip 3: indien je per ongeluk voorzetsels in je zoekopdracht hebt opgenomen …zal deze sectie waarschijnlijk onduidelijk zijn. Mogelijk moet je de zoekopdracht opnieuw uitvoeren om deze informatie te gebruiken.

• Comparisons: wat willen mensen weten over hoe jouw onderwerp zich verhoudt tot andere onderwerpen die de termen of, en, vs en versus gebruiken.

Tip 4: de informatie in de sectie “en” toont vaak onderwerpen die meer verwant zijn dan comparisons (vergelijkingen).

Sociale media en tieners worden bijvoorbeeld weergegeven onder “en”, maar deze term betekent dat mensen geven om de relatie tussen sociale media en tieners of misschien om het effect van sociale media op tieners.

En zo moet je dus ook soms logisch nadenken, om te bepalen wat de intentie is van degene die bepaalde zoekopdrachten uitvoert. In de meeste gevallen zal het wel duidelijk zijn en in andere gevallen moet je hiervoor gewoon even je gezonde verstand gebruiken en niet zomaar wat gissen.

• Alphabetical: geeft in ABC-volgorde alle termen weer waarnaar is gezocht in combinatie met jouw zoekterm. En dit is dezelfde informatie zoals bij de andere zoekopdrachten, alleen gecompileerd in een enkele, zeer lange lijst.

• Related: in welke andere onderwerpen zijn mensen die op zoek zijn naar jouw zoekterm geïnteresseerd. Social media manager is bijvoorbeeld niet hetzelfde wanneer je dat met social media vergelijkt, maar mensen die op zoek zijn naar informatie over social media …zoeken ook vaak naar social media manager.

En wanneer jij de gegevens in CSV-indeling nodig hebt, hoef je alleen maar op een knop te klikken. Ofwel de “Download CSV” button in de rechterbovenhoek.

Open vervolgens het Microsoft Excel-bestand en ga aan de slag met de gegevens.

Tip 5: hoewel de andere weergaven mooi en geweldig zijn om je er slim uit te laten zien, vinden veel gebruikers het CSV-formaat de meest praktische. Hoewel alle gegevens zich op één tabblad bevinden, heeft het CSV-bestand drie kolommen namelijk type, modifier en suggestion …waardoor het gemakkelijk is om te zoeken, organiseren en beheren.

Je kan de gegevens ook in dit formaat opslaan voor toekomstig gebruik, wat vooral waardevol is wanneer jij alleen de gratis versie van Answer The Public gebruikt en jouw dagelijkse zoekopdrachten probeert te behouden.

Gebruik de resultaten om vervolgens perfecte content te maken

Answer The Public kortingAnswer The Public geeft je dat wat je moet weten om content te creëren waar jouw publiek echt naar hunkert. Echter …het simpelweg gebruiken van de tool zal niet op een soort magische wijze je resultaten opeens verbeteren. Het zijn natuurlijk maar gegevens. Jij moet de informatie bij de hoorns vatten en actief bepalen welke content je wilt maken en dan daadwerkelijk ook starten met schrijven.

Wanneer jij eenmaal de zoekresultaten hebt, kan je in de verleiding komen om die resultaten eventjes door “Google Keyword Planner” te runnen. En dat is allemaal goed en wel, maar houd er rekening mee dat de long-tail-zoekwoorden die Answer The Public je geeft, niet hetzelfde zijn in vergelijking met de beste zoekwoorden voor het kopen van advertenties.

Je zal ook moeten begrijpen dat longtail zoekwoorden nog steeds die zoektermen zijn waar veel resultaten me kunnen worden behaald (waar alle actie dus ook zal plaatsvinden) …omdat de shorttail zoekwoorden behoorlijk competitief zijn en zich in een tamelijk verzadigde markt bevinden.

Hier zijn vier stappen om de zoekresultaten van Answer The Public om te zetten in content die betrokkenheid en conversies stimuleert …het zijn populaire termen die iedere ondernemer graag wil horen, en je zal dat samen met de Answer The Public tool uiteindelijk ook echt voor elkaar boksen.

1. Kijk naar jouw huidige redactionele kalender en bepaal de huidige “gaten” in die contentkalender. Er is geen regel dat je 25 ideeën uit jouw Answer The Public resultaten moet kiezen en vervolgens in de komende drie maanden ongeveer 1000 blogartikelen, twee infographics en een whitepaper moet maken. Je doet er natuurlijk wel slim aan om veel (hoge kwaliteit) content te creëren, of andere dingen te ontwerpen …er zijn echter geen standaard regels voor, omdat het voor iedere ondernemer anders zal zijn.

2. Bekijk elke categorie in de resultaten en selecteer de ideeën waarvan jij denkt dat ze het meest interessant zijn voor jouw publiek. En omdat het wordt vermeldt, betekent niet dat jouw specifieke publiek er dol op zal zijn. Je moet dus ook je eigen menselijke kennis en ervaring gebruiken om tot slimme conclusies te komen.

Indien je publiek bestaat uit bv. bedrijven die sociale media gebruiken, moet je termen zoals “sociale media en tieners”, “sociale media en trends” en waarschijnlijk “films op sociale media” overslaan. Maar “welke statistieken zijn belangrijk?” en “zal sociale media branding vervangen?” zijn onderwerpen die mogelijk interessant zijn voor jouw publiek.

3. Maak een keuze en bepaal welke content voor elk onderwerp het meest geschikt is. Echter …schrijf niet alleen blogartikelen. Ja, blogartikelen zijn geweldig en ook een van de beste manieren om je doelgroep te bedienen …maar je kan daarbij ook andere content maken (bv. een video) om te zien hoe dat aanslaat. Schrijf dus veel content en mix het een beetje met andere content-types.

En kijk dan vooral naar content die prima zou kunnen worden gebruikt voor een video …het kan een meerwaarde zijn, om met video's in de weer te gaan. Of denk ook eens na over bv. een eigen podcast of andere vormen van content. Je kan er naast blogartikelen dus een beetje mee experimenteren (misschien werken de extra gekozen content-types wel of juist wellicht toch iets minder dan je zou willen dat ze doen …en zal je dus meer op het schrijven moeten focussen).

4. Wees creatief. Je bent niet de enige persoon in jouw branche die Answer The Public gebruikt. En hoewel de inzichten natuurlijk geweldig zijn, moeten ze een uitgangspunt vormen om er iets unieks mee te creëren. Laten we bijvoorbeeld eens kijken naar het “zal social media branding vervangen?” suggestie-onderwerp. Je kan hier natuurlijk prima een goed blogartikel voor schrijven, maar wellicht wil je voor dit onderwerp een video maken (misschien past het beter bij de strategie die je kiest om iets over dit onderwerp te creëren in videoformaat) …nogmaals, blogartikelen zijn geweldig …maar soms kan je best eens experimenteren met dingen om er (wellicht) nog iets meer uit te halen (op bv. een complementaire wijze).

Zou iedereen Answer The Public moeten gebruiken?Answer The Public SEO

Het is aan iedereen voor zich …maar we raden je wel aan Answer The Public serieus in overweging te nemen gezien de meerwaarde het voor je bedrijf kan opleveren.

Jouw merk heeft contentmarketing nodig …en serieus ook!

Want anders verkoop je simpelweg jouw producten en diensten, en zal je verder dus helemaal geen meerwaarde bieden aan je klanten …en dat is nou juist wat je WEL wilt bereiken!

Volgens het “Content Marketing Institute” verhoogt bij 57% van de B2C-bedrijven hun uitgaven voor het creëren van content (bij B2B ligt dat percentage natuurlijk ook vrij hoog). En zo zie je maar weer dat het creëren van (hoge kwaliteit) content extreem belangrijk is om meer klanten binnen te halen en dus ook conversies te boosten. Neem je hierbij ook zeer handige tools zoals Answer The Public in mee ..dan zal de kans aanzienlijk hoger liggen dat jij succesvoller bent dan de meeste van jouw concurrenten.

Wanneer jij verantwoordelijk bent voor de contentmarketing van jouw bedrijf …dan zou je hoogstwaarschijnlijk je publiek kunnen vergroten, en de kans is groot dat dit ook aanzienlijk gebeurt, door gebruik te maken van de inzichten die de Answer The Public tool te bieden heeft.

Contentmarketeers zouden op zijn minst de gratis versie moeten gebruiken of proberen. En afhankelijk van jouw hoeveelheid content + wensen en eisen die jij hebt …is de kans groot dat een stap naar de pro versie zelfs extreem wenselijk is.

Maar eerlijk gezegd, hoewel Answer The Public geweldige functies en toepassingen heeft, is de belangrijkste reden om het te gebruiken dat je (waarschijnlijk) nog betere content zal maken. En dat komt door de extra inzichten die de tool je kan bieden.

De reden is dat je (waarschijnlijk) betere ideeën zal opdoen met de Answer The Public tool.

Ga je Answer The Public ook echt inzetten …dan krijg je een lijst met voorgestelde onderwerpen die een veel grotere kans hebben om in geweldige ideeën en content te veranderen. Want de kans is aannemelijk dat je er velen hiervan niet (gelijk) zelf zal bedenken en van die inzichten kan je dus heel wat opsteken. En jouw slagingspercentage zal waarschijnlijk nog hoger zijn wanneer je ideeën combineert of een unieke draai geeft aan een van de voorgestelde onderwerpen.

Wat zijn de voordelen van upgraden naar Pro?

Nadat je zeer nuttige informatie uit de gratis versie hebt gehaald …vraag je jezelf waarschijnlijk af of je moet upgraden naar de pro-versie.

Een van de vervelende aspecten van Answer The Public is dat je constant wordt gevraagd om te upgraden naar die pro-versie. Waarbij jij misschien denkt met welke voordelen dit dan gepaard zal gaan. Hieronder laten we je 3 voordelen zien die je bij de pro-versie van Answer The Public kan verwachten.

1. Onbeperkt aantal zoekopdrachten en gebruikers

En dit is meteen het grootste voordeel, namelijk: volume! Het betekent dat iedereen in jouw kantoor of team (of beter …iedereen die om contentmarketing geeft) een oneindig aantal zoekopdrachten kan uitvoeren. Je kan jezelf nu concentreren op het verkrijgen van de informatie die jij nodig hebt om de content te maken die jouw publiek ECHT wil lezen, zonder dat je jezelf hierbij zorgen hoeft te maken over het maximale aantal van 3 zoekopdrachten per dag.

2. Opgeslagen rapporten

Met de gratis versie zal je een rapportage runnen en gaan jouw gegevens verloren, tenzij jij die natuurlijk opslaat. Maar met de pro-versie kan je teruggaan en rapporten uit de history bekijken. Vaak realiseer je jezelf misschien pas dat iets nuttig is, wanneer het te laat is. En deze mogelijkheid bespaart je tijd en moeite. Want omdat alles in de tool netjes zal worden opgeslagen, kan je die data vervolgens ook weer heel makkelijk raadplegen voor nieuwe plannen.

Verberg individuele suggesties en ongewenste secties

Answer The Public toolEen van de beste aspecten van Answer The Public, behoort ook meteen tot de grootste uitdagingen, namelijk: de hoeveelheid informatie! Met het gratis plan zit je vast aan alle categorieën en resultaten. Wat dus betekent dat jouw “graphics” niet zo indrukwekkend zijn omdat ze ideeën en onderwerpen bevatten die waarschijnlijk niet relevant voor je zijn. En je ziet er dus ook niet zo slim uit in jouw volgende presentatie.

Je kan ook de gegevens in de kleine afbeelding op het tabblad “Data” beheren, eveneens de grote afbeelding op het tabblad “Visualization”. Indien je niet wilt dat een bepaald type informatie wordt opgenomen, klik je op de “Hide” button. Je ziet het dan niet meer in de lijsten of afbeeldingen. Omdat een van de “nadelen” van Answer The Public de grote hoeveelheid informatie is, kan je jezelf hierdoor op een beter beheersbaar stuk tegelijk concentreren.

Ben jij een visueel persoon, klik dan op de knop “Images” voor een handige kaart die duidelijk de relatie tussen de term en de resultaten laat zien. Zorg ervoor dat je deze ook aan een (eventuele) baas laat zien. Want die zal op deze manier denken dat jij briljant en getalenteerd bent.

Is upgraden naar pro noodzakelijk?

Het hangt grotendeels af van jouw aantal zoekopdrachten. Je zal merken dat het onbeperkte aantal zoekopdrachten en gebruikers wel hele grote voordelen zijn van de Answer The Public pro versie. En de andere voordelen zijn aardig en nuttig, maar op zichzelf zijn ze de $ 99,- dollar per maand niet waard.

Zelfs wanneer je op de lange termijn niet veel content maakt, is het misschien de moeite waard om de pro-versie toch voor minimaal een maandje of 3 te nemen.

Wanneer je voor het eerst aan Answer The Public went, is het super handig om meerdere rapportages met tweaks en wijzigingen uit te voeren om erachter te komen hoe je de beste resultaten krijgt. Met de pro-versie heb je de vrijheid om dit te doen.

Een van de schoonheidsfoutjes in het product dat we hebben gevonden, is het ontbreken van een soort “gulden middenweg” optie tussen drie dagelijkse en onbeperkte zoekopdrachten. Een eigenaar van een klein bedrijf of bv. een ondernemer die meer dan 3 zoekopdrachten per dag nodig heeft kan het wel handig vinden om iets meer met Answer The Public te kunnen doen, maar vindt de $ 99.- dollar per maand misschien te veel voor het gebruik en de meerwaarde die het uiteindelijk ook echt zal bieden.

Wanneer jij in deze “tussen” categorie valt, overweeg dan om 1 tot 3 maanden van de pro-versie gebruik te maken …en je tijdens die maanden te concentreren op je succesvolle contentplanning. Want anders zal je de tool niet zo vaak gebruiken, terwijl je er eigenlijk juist mee wilt vlammen.

Answer The Public samen met andere tools gebruiken?

Hoewel je geen geweldige content zal maken zonder ook een fantastisch idee, zijn er tevens veel andere aspecten van succesvolle contentmarketing. Je kan nog betere resultaten behalen door Answer The Public samen met andere gerelateerde tools te gebruiken.

Er zijn natuurlijk tal van andere tools waaraan je hierbij kan denken, maar we laten je zien welke wij vinden die er het beste mee samengaan.

Ahrefs

Hoewel Ahrefs een “basisideeën” generator heeft (minder gedetailleerd in vergelijking met Answer The Public) zit de echte waarde in de andere functies, waaronder een site-explorer, keyword-tracker, rank-tracker en site-audit tool.

Omdat de “Content Explorer” van Ahrefs een heel andere benadering heeft dan Answer The Public (want je voert een zoekwoord in en de tool toont de best presterende stukjes content) zullen contentmarketeers er wellicht verstandig aan doen om beide tools te gebruiken in hun creatieve activiteiten.

Een nieuw kenmerk van Ahrefs is de “Expand Questions” content …die gedetailleerde informatie geeft over de best presterende vragen in zoekmachines.

SEMrush

Zoekwoorden zijn belangrijk. Naast ideeën dien je te weten voor welke hiervan jij absoluut zal moeten ranken, vooral wanneer jij betaalde advertenties gaat kopen …wat je waarschijnlijk op zijn minst zou moeten overwegen.

En aangezien SEMrush gratis onbeperkte zoekopdrachten biedt , kan je overwegen om het te gebruiken voor aanvullende informatie die jij naast jouw Answer The Public resultaten kan gebruiken.

Je kan ook de zogeheten “Keyword Magic Tool” gebruiken voor nog meer gedetailleerde informatie over welke zoekwoorden jij wilt inzetten.

En dan nog even tot slot over Answer The Public …

Het is moeilijk om te beslissen welke onderwerpen jij wilt gebruiken voor jouw blogartikelen, whitepapers, infographics en alle andere soorten content die jouw bedrijf maakt. Het kan behoorlijk tijdrovend zijn en je wilt jezelf natuurlijk ook enigszins onderscheiden in de content die er gemaakt zal worden.

Je wilt goed ranken en vervolgens dat mensen je blogartikelen ook lezen …en wanneer jij een idee hebt over waar mensen interesse in hebben, met welke vragen ze zitten en hoe jij hier een geweldig blogartikel voor kan schrijven, zit je op rozen.

En door tools zoals Answer The Public te gebruiken, kan brainstormen naar goede ideeën en waardevolle data gebruiken om alles uit je content te halen. Verder kan het je ook helpen om over het hoofd geziene invalshoeken te ontdekken, en onderwerpen te gebruiken waar je concurrenten wellicht nog niet eens aan hebben gedacht en zo dus een voorsprong opbouwen.

Geweldige content maken is niet makkelijk. En met zoveel verschillende tools online, zijn er ook een hoop bedrijven die ze ten goede inzetten. Wanneer jij die hulpmiddelen niet gebruikt zal je al vanaf het begin met 3-0 achter staan …wat heb je te verliezen, want met de gratis versie van Answer The Public kan je alvast een voorproefje krijgen van de pro-versie en laat je waarschijnlijk ook al een aantal van je concurrenten in het stof bijten …probeer het zelf maar eens en laat je aangenaam verassen door deze geweldige tool!

Gratis account Answer The Public

Over de schrijver
Hallo, Ik ben bas. Ondernemer op Slippers is de beste samenvatting van mij! Ik reis samen met mijn familie de wereld rond terwijl de business doordraait! Eigenaar van DisQounts International BV. Toonaangevend in FMCG (Fast moving Consumer Goods) en winnaar van het snelst groeiende crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! En natuurlijk Plazatalk, een platform waarin wij (startende) ondernemers helpen succesvol te verkopen via Marketplaces zoals bol.com en Amazon! Ik probeer over interessante onderwerpen blogs te schrijven. Mocht je leuke / interessante onderwerpen weten waarover we kunnen schrijven, laat dan een reactie achter onder deze blog. Veel leesplezier!
Reactie plaatsen

We maken gebruik van cookies