Page content

Amazon Sponsored Ads

Amazon Sponsored Ads

Je kan tijdens verkopen op Amazon gebruikmaken van zogeheten “Amazon Sponsored Ads” …maar wat zijn dit precies en hoe werkt adverteren op Amazon?

Wat zijn Amazon Sponsored Ads?

Amazon Sponsored Ads, ook wel Amazon Sponsored Products of Amazon Sponsored Product Ads genoemd met dezelfde betekenis, zijn PPC (Pay Per Click) advertenties op het Amazon platform. Verkopers die willen adverteren doen dit op basis van gekozen zoekwoorden of automatische contextuele targeting, en betalen voor elke klant die op hun advertentie klikt. Amazon Sponsored Ads vergroten de zichtbaarheid van je producten op de Amazon Marketplace, verhogen conversieratio’s en is een van de beste manieren om aan promotie te doen op Amazon.

Amazon Sponsored Ads kunnen worden vertoont op 3 verschillende plaatsen, namelijk:

1. Zoekresultaten: aan het begin, in het midden of aan het einde van de zoekresultaten …of zelfs naast de zoekresultaten.

2. Productpagina’s: display carrousel op verschillende productpagina’s.

3. Externe websites: op dit moment alleen Amazon.com …met retargeting van klanten die op productpagina’s zijn geweest.

Een paar andere belangrijke aspecten van Amazon Sponsored Ads zijn:

• Beschikbaarheid: verkopers kunnen via hun Amazon Seller Central account gebruik maken van Amazon Sponsored Ads, Vendors (leveranciers) via Amazon Marketing Services

• Content: Amazon Sponsored Ads worden automatische gemaakt op basis van het product, promoot altijd 1 enkel product en zorg ervoor dat je dezelfde structuur hanteert zoals dat ook bij organische zoekresultaten het geval is

• Product-targeting: advertenties kunnen worden weergegeven op basis van zoekwoorden

• Link: advertenties linken naar de betreffende productpagina op Amazon

• Kosten: je betaalt elke keer wanneer klanten op advertenties klikken een fee aan Amazon

Amazon Sponsored Ads verschijnen direct in de organische zoekresultaten op Amazon, en dat is precies de reden waarom ze zo effectief zijn. Vergeleken met Google advertenties of zelfs Facebook, is de intentie om aankopen te doen significant hoger op Amazon dan op andere platformen. Verder zijn Amazon Sponsored Ads (nog steeds) goedkoper en veel meer recht toe recht aan in het gebruik ervan. En is het daarom veel effectiever en makkelijk te starten met Amazon Sponsored Ads, wanneer je meer verkopen wilt maken. En wat te denken van de enorme bezoekersaantallen van het Amazon platform.

En wat kan je precies met Sponsored Ads?

Je krijgt met Amazon Sponsored Ads veel meer exposure voor producten, en kan er zo dus ook verkopen een flinke boost mee geven. En het is ook een slim promotiemiddel die je kan gebruiken voor seizoensgebonden producten. Wellicht heb je nog voorraden liggen in een of meerdere Amazon Fulfillment Centers en wil je daar vanaf …gebruik Amazon Sponsored Ads om ze sneller van de hand te kunnen doen. Maar ook bij productlanceringen en het promoten van nieuwe producten zijn de Amazon advertenties uiterst effectief.

Ze worden overigens prima weergegeven op desktop, maar ook de mobiele versie van Amazon zodat klanten altijd je advertenties zullen zien. En het voordeel is dat je alleen betaalt, wanneer potentiële klanten ook echt op je Amazon Sponsored Ads klikken …en heb je ook zelf de controle over hoeveel je maximaal per klik wilt betalen (soms hoger andere keren lager, afhankelijk van je doelen en de producten die worden gebruikt).

Comment Section

0 reacties op “Amazon Sponsored Ads

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.