Page content

Amazon Lightning Deal

Amazon Lightning Deal

Wanneer je al een tijdje Amazon FBA verkoper bent, zal je ook vast wel eens een Amazon Lightning Deal hebben gezien …of op zijn minst van hebben gehoord. We gaan hieronder aan nieuwe (of zelfs ervaren) verkopers laten zien wat het precies zijn en hoe ze kunnen worden ingezet voor je Amazon business.

Wat is een Amazon Lightning Deal?

Een Amazon Lightning Deal is een promotie van je product, waarbij er een gelimiteerde hoeveelheid items worden aangeboden voor een korte tijd. Ze kunnen op Amazon worden gevonden, en zijn beschikbaar op de “Today’s Deals” en “Prime Day” pagina. Amazon Lightning Deals blijven beschikbaar voor klanten tot de deal verloopt, of de ingestelde voorraad volledig is uitverkocht.

Het is belangrijk dat je klanten een Amazon Lightning Deal snel opeisen, gezien het tijdsgevoelige karakter. Wanneer klanten zich aanmelden om Amazon Lightning Deals te bekijken kunnen ze die tot 24 uur voordat deze begint zien, om die bij interesse snel te bestellen.

Amazon Lightning Deals zien er zo uit:

• Je krijgt het item te zien, waarvoor een Amazon Lightning Deal beschikbaar is
• Je krijgt de korting en totaalprijs te zien (zonder BTW)
• Je krijgt een statusbalk te zien, met hoeveel klanten hem al hebben gekocht
• Verder staat er ook een timer bij, hoe lang je nog hebt om het item te kopen
• En een “Add to Cart” button, voor items die je nog met korting kan kopen

LET OP: is het Amazon Prime Day, kunnen alleen Amazon Prime Members gebruik maken van de Amazon Lightning Deals.

Verder moet je ook weten dat klanten die de Amazon Lightning Deal in hun winkelmandje hebben eerst de gelegenheid krijgen die af te rekenen …klanten kunnen wel met “Join Waitlist” hopen dat er toch klanten zijn die afzien van de deal, zodat hij vrijkomt voor andere klanten. Een statusbar geeft aan welke producten er inmiddels zijn verkocht, of in winkelmandjes worden bewaard om te bestellen met andere producten.

En wat kan je precies met Amazon Lightning Deals?

Amazon Lightning DealsHet voornaamste doel van een Amazon Lightning Deal is duidelijk …je verkopen een boost geven en hogere conversieratio’s realiseren. Uit onderzoek blijkt dat op de dag van een Amazon Lightning Deal zelf, verkopers hiermee een gemiddelde boost van 65% in verkopen realiseren, een 39% de dag erna en een boost van ongeveer 22% op dag 3 …wat laat zien dat met name op de dag zelf en de dagen erna de meeste actie plaatsvindt (en dat is ook vrij logisch gezien de duur ervan). Daarna loopt het effect weer rap af.

Een Amazon Lightning Deal kan ook gebruikt worden om snel van bepaalde Amazon voorraden af te raken. Soms komt het voor dat je voorraden op wilt maken, of geen onnodige opslagkosten wilt betalen voor producten die niet zo goed lopen en anders in een van de Amazon Fulfillment Centers blijven liggen voor nop en de kosten hiervan zullen oplopen. In dat geval kan je ook proberen er een Amazon Lightning Deal van te maken, zodat je er snel vanaf bent.

Zoals je kan zien zijn Amazon Lightning Deals dus vlotte, flitsende en in aantal gelimiteerde deals waarop klanten gelijk zullen moeten handelen …en kan het om die reden dus ook een flinke boost geven aan je verkopen.

Comment Section

0 reacties op “Amazon Lightning Deal

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.