Page content

Amazon Brand Registry

Amazon Brand Registry

Wanneer je een eigen merkproductenlijn (private label) verkoopt op Amazon dan is het mogelijk je merk, reputatie en klantervaringen via Amazon Brand Registry te beschermen. Het is een zeer krachtige tool voor elke verkoper die een eigen merk heeft op Amazon. En aan iedereen die nieuw is met deze materie, laten we hieronder zien wat het is en hoe het werkt.

Wat is Amazon Brand Registry

Amazon Brand Registry is een programma ontwikkeld voor merkeigenaren en fabrikanten die hun producten op de Amazon Marketplace verkopen, om hun merk te registreren en tools beschikbaar te stellen producten te verbeteren. In de woorden van Amazon zelf:

“Amazon Brand Registry helps you protect your intellectual property and create an accurate and trusted experience for customers on Amazon.”

Het is beschikbaar voor iedereen die een eigen merk verkoopt op Amazon, en er zijn inmiddels al bijna 150.000 merken geregistreerd (dit aantal zal alleen nog maar verder oplopen, gezien er steeds meer verkopers bij komen).

Waarom is Amazon Brand Registry zo belangrijk?

Amazon Brand RegistryWat dus belangrijk is bij het verkopen van een eigen merk producten op Amazon, is het beschermen van je merk zodat anderen er niet mee vandoor kunnen gaan. Hieronder laten we je alle voordelen van registratie zien.

1. Merkbescherming

Op de eerste plaats bescherm je dus jouw merk tegen anderen die het ten onrechte willen gebruiken, nep producten en schade die kan worden opgelopen aan bestaande productvermeldingen.

Geregistreerde verkopers krijgen toegang tot onder andere:

• Global, image en bulk ASIN zoekopdrachten om inbreuk op jouw merk te identificeren en rapporteren, incorrecte informatie te achterhalen en het manipuleren van reviews te detecteren
• Een team dat zich over de hele wereld bevindt en 24 / 7 bezig is om actie te ondernemen tegen praktijken die inbreuk plegen op jouw merk en hier in 95% van alle gevallen binnen 24 uur actie tegen ondernemen
• Een proactieve benadering voor merkinbreuk
• Support bij geschillen

2. Klantbescherming

Amazon Brand Registry geeft je ook controle over de details van je product, waardoor jij klanten kan voorzien van accurate en betrouwbare informatie van je producten en zo dus veilig een aankoop kunnen doen bij je.

3. Merkverbetering

Amazon Brand Registry verkopers kunnen tevens hun merk naar een volgend level brengen, en meer traffic genereren door het gebruik van:

• Amazon stores – een eigen unieke “storefront” URL om het verhaal van je merk te vertellen en producten te promoten
Sponsored brands – advertenties met logo, headline en 3 productafbeeldingen

4. Productboost

Amazon Brand Registry kan ook je conversieratio’s verhogen door producten nog aantrekkelijker te maken met:

Enhanced Brand Content – een aangepaste Amazon productlisting description met verbeterde productfoto’s, contentplaatsing en productvideo’s voor items
• Amazon Customer Reviews – ontlokken van klantenreviews door Amazon vouchers cadeau te geven met het “Early Reviewer Program”
• Unique URL’s – unieke aangepaste URL’s voor je merk
• Alleenrecht over de Amazon Buy Box

5. Global Catalog Identifier (GCID)

Amazon Brand Registry verkopers kunnen ook aanspraak maken op dit soort product ID’s die je voorraadbeheer kunnen vereenvoudigen (dit is een persoonlijke keuze).

Jij zal dus met Amazon Brand Registry jouw merk beschermen …en je krijgt tevens de beschikking over tools die grote voordelen opleveren.

Comment Section

0 reacties op “Amazon Brand Registry

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.