Page content

Amazon A+ Content

Amazon A+ Content

Wil je verkopen op Amazon en gebruik maken van Amazon A+ Content? Slimme zet …want hiermee boek je een voorsprong op de concurrentie!

Het geeft je een voordeel in de zin van extra afbeeldingen, meer creatieve content en ook vergelijkingstabellen, om klanten over te halen voor jouw product te gaan …en niet die van de concurrentie.

Wat is Amazon A+ Content?

Je leest dit omdat je wilt beginnen met verkopen, of al een verkoper op Amazon bent …maar in beide gevallen kan je met de vraag zitten “wat is Amazon A+ Content?” …we gaan het je hieronder kort uitleggen.

Amazon A+ Content geeft verkopers de gelegenheid om nog meer over hun merk en producten te vertellen via uitgebreidere content, meer afbeeldingen en zelfs het inzetten van video’s. Het geeft je (potentiële) klanten een betere klantervaring en dat zal je traffic en verkopen helpen boosten. Wanneer het op de juiste manier wordt toegepast, geef je klanten feitelijk alles wat ze moeten weten (en willen zien), om hun te overtuigen voor jouw product te kiezen.

Een belangrijk aspect hierbij is dat je wel geregistreerd moet staan bij Amazon Brand Registry …standaard zijn je productpagina’s niet uitgerust met de optie om er Amazon A+ Content op te plaatsen. Je zal dus eerst ingeschreven moeten staan, waarna je het kan toevoegen aan de Amazon ASIN waar je het voor wilt gebruiken (of meerdere natuurlijk).

Maar dat is vrij eenvoudig te doen, want vanaf juli 2019 is Amazon A+ Content voor zowel vendors (leveranciers), maar ook sellers (verkopers) beschikbaar. Een vendor kan echter ook (op uitnodiging) gebruik maken van een premium versie van Amazon A+ Content …die interactieve features en video-opties te bieden heeft.

Nadat je geregistreerd bent kan je tot wel 15 ASIN’s per maand voorzien van Amazon A+ Content, zolang ze maar onderdeel uitmaken van je goedgekeurde merkcatalogus.

Wat kan je met Amazon A+ content?

Amazon A+ contentHet geeft je dus de mogelijkheid nog meer (relevante en creatieve) content te creëren, waardoor je klanten nog beter kan overhalen jouw producten te kopen. En dat geeft je natuurlijk een voorsprong op veel concurrenten, want de meeste verkopers zullen gewoon de standaard content voor productpagina’s gebruiken.

Je wil klanten die extra ervaring meegeven (zeker bij high-end producten), om ervoor te zorgen dat ze het product snappen …maar er ook nog blijer van worden.

En die ervaring kan er snel toe leiden dat je meer traffic ontvangt, verkopen maakt en ook in de zoekresultaten een stijging doormaakt.

Het zorgt ervoor dat je klanten meer emotioneel betrokken raken bij je merk en de producten die jij verkoopt. Stel je maar eens voor wat nog meer hoge kwaliteit productfoto’s los maakt bij mensen, of mensen nog meer kunnen lezen over je merk en productlijn. Je kan op die manier ook een betere band opbouwen met jouw doelgroep, en een stijging zien in terugkerende loyale klanten (klantloyaliteit opbouwen is een uiterst krachtig marketingmiddel).

Verder kan je ook meer zoekwoorden gebruiken, zodat je op een nog bredere variatie gevonden kan worden en ook die graantje mee kan pikken.

Comment Section

0 reacties op “Amazon A+ Content

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.