Amazon product listing: 7 ultieme tips die jouw listings succesvol maken
arrow_drop_up arrow_drop_down
11 september 2020 
in Amazon

Amazon product listing: 7 ultieme tips die jouw listings succesvol maken

Je komt vast weleens in grote winkelcentra, wellicht in Nederland of zelfs het buitenland. Ze hebben er enorm veel winkels waar jij heerlijk kan shoppen en kijkt jouw ogen uit …je kan er echt alles vinden. En wanneer je bekend bent met Amazon weet je dat dit de digitale versie daarvan is …je kan op de website namelijk echt praktisch alles kopen.

Er zijn een hele dikke 500 miljoen producten te vinden op Amazon …dat is een half miljard en de kans is dus groot dat jij alle dingen vindt die je wenst, misschien is het zelfs wel jouw favoriete online shopping platform (voor een hoop andere mensen is dat in ieder geval wel zo).

Nu zal je misschien denken met zoveel producten, hoe komt jouw product daar nog tussen en ga ik dan überhaupt wel iets verkopen? Maak je hierover echter geen zorgen, want er zijn enorme hoeveelheden bezoekers en potentiële klanten op het platform die ook interesse hebben in jouw product (die moet dan natuurlijk wel interessant genoeg zijn).

Om echt succesvol te zijn moet je alles wel in goede banen leiden, wil je dat jouw producten gezien worden en aan het verkopen raken. Immers het stijgende aantal verkopers en producten zal niet snel afnemen, en wil jij uitblinken zijn er wel een aantal stappen die je moet ondernemen. Ze kunnen je succes maken of kraken.

Het voordeel is dat je op Amazon vaak gelijk kan beginnen met de verkoop van bekende producten waar al een product listing voor bestaat op het platform. Er wordt hierbij ook weleens aan “retail arbitrage” gedaan, waarbij er in winkels of op partijverkopen (outlets of veilingen) producten worden opgekocht en die voor meer over de virtuele toonbank van Amazon gaan. In dit geval is het verschil jouw winstmarge, zonder dat je zelf producten hoeft te laten ontwikkelen.

Je kan tevens een nieuwe product listing maken op Amazon, hierbij moet je wel aan de onderstaande regels voldoen:

• Een compleet nieuw product verkopen, waar nog geen product listing voor is
• Het creëren van een productbundel (items die je samen kan verkopen)
• Met een private label de Amazon marktplaats betreden

Verder kunnen dit soort producten heel winstgevend zijn, kun je een voorstelling maken de enige verkoper te zijn van een populair item? Je wint altijd de Amazon Buy Box, zal goed ranken en iedereen koopt het product bij jou omdat niemand anders het verkoopt (of een productvariant). Bedenk dus goed wat voor soort producten je wilt gaan verkopen en hoe je hier dan een optimale product listing voor gaat maken.

Maak hiervoor een product listing op de juiste manier, we gaan in dit artikel laten zien hoe je optimaal producten tentoon kan stellen.

Wat je namelijk altijd moet zien te voorkomen is dat een product listing geen verkopen maakt en daarmee dus nutteloos online staat. Er zijn nog genoeg product listings op Amazon die behoorlijk spammy zijn met teveel gebruik van zoekwoorden in de producttitels en andere content, bulletpoints bevatten die eigenlijk veel te groot zijn (in bulletpoints zet je kort maar krachtig belangrijke kenmerken, meer content zet je bv. in de productomschrijving zelf), of productfoto’s hebben die onprofessioneel zijn (het is essentieel duidelijke en hoge kwaliteit professionele foto’s te maken).

Je doel is elk te lanceren product een zo perfect mogelijke product listing te geven, en in dit artikel ga je leren hoe.

Zorg ervoor dat je eerste (of volgende) product listing er eentje wordt die hoger zal ranken en waar klanten sneller op klikken, maar ook vaker zullen overgaan tot een aankoop.

Heb jij vragen over hoe jouw Amazon productlisting? Je kunt je vragen stellen onderaan deze pagina, het Plazatalk team staat klaar om al jouw vragen te beantwoorden!

Amazon product listing in detail

Voor we in het diepe duiken hoe je de beste product listing maakt, laten we je eerst een overzicht zien wat nu precies zorgt voor die puike productvermelding.

Wanneer we een vergelijking maken met een winkelcentrum (shoppingmall) heb je daar meestal een hoop winkels. Je vindt in de grotere zelfs honderden winkels die allemaal producten verkopen of diensten aanbieden. Stel je voor dat jij na een beetje rondlopen jouw winkel hebt uitgekozen om te gaan kijken wat ze hebben en wellicht daar ook items mee te nemen.

Hoe maak je dan een beoordeling?

• Wil je kleding kopen ga je die waarschijnlijk eerst passen, of op zijn minst goed bekijken en aanraken voordat je besluit te kopen.
• Is het iets voor in het huishouden, kijk je waarschijnlijk op de doos wat er allemaal bij zit en hoe het product werkt.
• Ga je voedingsmiddelen kopen dan zal je wellicht de verpakking openen om de geur te ontdekken of probeer je goed door de verpakking heen te ruiken.

Wanneer een klant online aankopen gaat doen, zijn deze aspecten niet mogelijk.

Op Amazon zal jij met je product listing klanten moeten proberen te overtuigen dat jouw product hetgeen is wat ze nodig hebben …je krijgt dus 1 kans en die moet natuurlijk goed benut worden.

Nadat iemand alles over jouw product heeft gezien en gelezen, moet het duidelijk zijn wat ze hiermee kunnen en of het inderdaad echt de oplossing is voor waar ze naar op zoek zijn. Verder zal ook helemaal duidelijk dienen te zijn wat je klant op de deurmat gedropt krijgt. En het is jouw taak om dit allemaal goed te vertalen op jouw productpagina.

Amazon maakt het wel vrij duidelijk voor je wat er nodig is voor een goede product listing om klanten te voorzien van de juiste informatie, onderstaande elementen helpen klanten beter jouw product te begrijpen:

• Producttitel
• Bulletpoints
• Productomschrijving
• Productfoto’s
• Gebruik van zoekwoorden (door de verschillende elementen heen)

Het ziet er vrij simpel uit, maar al deze componenten moeten goed met elkaar samenwerken wil je er ook echt een succes van maken.

En het gebruiken van de juiste zoekwoorden speelt hierin ook een essentiële rol, want je wilt immers wel goed ranken en gevonden worden …daarbij weten klanten ook gelijk waar ze aan toe zijn bij het gebruik van de juiste zoekoorden combinaties.

Je zal begrijpen dat de tekst op jouw product listing een zeer belangrijke rol speelt in het grote plaatje (naast productfoto’s bestaat de rest van je productpagina namelijk uit de content die jij schrijft voor jouw product).

Overigens doe je er ook verstandig aan “Amazon’s Product Detail Page Rules” te lezen voordat je begint met jouw product listing …het zou zonde zijn wanneer jouw product verwijderd wordt, omdat deze wellicht (zonder dat jij precies op de hoogte bent van de reden) niet aan de regels voldoet.

1. Producttitels

Het eerste wat je leest op een productpagina is de producttitel, en Amazon kijkt hier dan ook naar om te bepalen hoe je in de zoekresultaten wordt vertoont. Maar de producttitel is ook belangrijk voor je potentiële klanten die na het lezen ervan zullen beslissing wel of niet een kijkje te komen nemen. De producttitel moet een consument voldoende informatie geven over het product en of ze die bij jouw willen aanschaffen …waarbij je kan denken aan dingen zoals merk, model, formaat, hoeveelheid, kleur en meer van dit soort nuttige informatie over jouw product.

Amazon product titel

Er ontstaat een beetje de trend dat producttitels extreem lang moeten zijn, maar ondanks dat producttitels 500 karakters lang mogen zijn …maakt dat ze ook lastiger te lezen en onnodig groot.

Iemand die vaak op Amazon producten koopt, zal producten met dit soort ellenlange titels (die meer op een paragraaf lijken) hoogstwaarschijnlijk overslaan en zoeken naar een andere verkoper.

Het maakt producttitels onduidelijk en je moet er juist voor zorgen dat ze clean en verleidelijk zijn …daarvoor heb je niet meer karakters nodig in de titel, maar wel het talent en de vaardigheden om ze te maken.

De Amazon regels voor producttitels

Hieronder laten we je een aantal regels zien die rechtstreeks uit de “Amazon Quick Start Style Guide” komen:

• Maak een hoofdletter van elke eerste letter van een woord
• Gebruik niet een hoofdletter voor de eerste letter bij voegwoorden, lidwoorden en voorzetsels
• Gebruik nummers en schrijf ze niet uit (dus 8 in plaats van acht)
• Maak een vermelding van het aantal per verpakking (5-pack of set van 10)
• Blijf onder de 200 karakters, maar zorg dat alle cruciale dingen erin staan
• Gebruik alleen standaard tekst omdat speciale karakters niet vertoont worden
• Zet er geen prijs of een aantal stuks in
• Gebruik niet de CAPSLOCK functie
• Gebruik niet informatie over het bedrijf of jezelf
• Gebruik niet kreten ter promotie (zoals sale of free shipping)
• Maak vermelding van je verkopersnaam (alleen bij een private label)
• Subjectief commentaar vermijden (bv. hot item of best seller)

Hoe laat je producttitels eruit springen?

Je kent nu de regels waaraan producttitels dienen te voldoen, maar hoe laat jij jouw producttitels er dan nog meer uitspringen?

Ter aanvulling op de suggesties die Amazon doet voor je producttitels (zoals merknaam, model, kleur etc.) kun je ook zelf nog een paar hand gekozen woorden gebruiken die jouw product laten uitblinken. Zo kan je bv. de woorden premium, elegant of 100% natural gebruiken. We gebruiken deze Engelse termen vanwege het feit een hoop verkopers internationaal zaken doen …ga je alleen verkopen op Amazon.nl dan kies je vanzelfsprekend de Nederlandse varianten in je producttitels.

Met die woorden wil jij iets uitlichten van jouw product …een kenmerk dat concurrenten niet hebben.

Je kan bv. denken aan een set glazen die licht geven. Hierbij wil je dan de soorten glazen, hoeveel er in 1 verpakking zitten …maar ook zeker het feit vermelden dat ze licht geven. En hiervan zal je dan ook professionele foto’s moeten maken en misschien zelfs een filmpje waarop je de glazen in actie kan zien en je klanten dus eerder geneigd zullen zijn ook een aankoop te doen.

Neem daarbij vanzelfsprekend ook de andere richtlijnen mee die Amazon eist.

2. Bulletpoints

Amazon product listing bulletpointsHet tweede wat je potentiële klanten zien zijn de bulletpoints, waar je de belangrijkste kenmerken van jouw product gaat vermelden. En na het lezen hiervan moeten klanten gelijk weten of jouw product het juiste is. Zet hier dan ook de belangrijkste en specifieke producteigenschappen in, maar ook welke voordelen die hebben …je wilt de vragen beantwoorden voordat klanten hier ook nog zelfs maar aan denken.

Je moet hierbij ook bedenken dat, ondanks er best veel informatie in kan staan, ze niet te lang worden. Producttitels hoeven ook niet perse langer te zijn om alles duidelijk te maken voor jouw klanten …hetzelfde geldt voor de bulletpoints. Zet er dus alle belangrijkste kenmerken duidelijk in, maar houd ze verder beknopt en krachtig genoeg.

Te (extreem) lange bulletpoints zijn minder aantrekkelijk en kunnen klanten zelfs doen laten afhaken gezien er nu een grote berg tekst wordt vertoont zonder witruimtes waardoor klanten het niet eens lezen. Zo worden de bulletpoints namelijk door Amazon opgemaakt. Probeer dit voor je bulletpoints te voorkomen.

Begrijp goed dat klanten in de daarvoor bestemde secties, snel en overzichtelijke informatie wil zien van jouw product.

Maak dit soort onderdelen niet te groot, en stel je klanten tevreden.

De Amazon regels voor bulletpoints

Ook voor de bulletpoints heeft Amazon een aantal regels:

• Zorg ervoor dat je de top 5 kenmerken uitlicht (je kan hierbij denken aan afmetingen, voor welke leeftijd het product geschikt is, waar het product gemaakt is, garantie en iets over de kwaliteit van alle gebruikte materialen)
• Begin elke bulletpoint met een hoofdletter
• Schrijf in fragmenten en zet geen punt achter zinnen
• Gebruik nummers en schrijf ze niet uit (10 in plaats van tien)
• Verdeel zinnen door er een puntkomma tussen te zetten
• Helemaal uitspellen van gebruikte eenheden (inch, feet, kilogram en meer)
• Plaats geen speciale karakters in de bulletpoints
• Wees zo clean en specifiek mogelijk
• Laat ook alle bedrijfsinformatie weg
• Alle prijs en promotioneel gerelateerde informatie ook niet vermelden
• Tevens geen andere dingen zoals verzending vermelden …dit is een Amazon vereiste

Hoe laat je bulletpoints eruit springen?

Mensen die shoppen zijn bezig producten te vinden, wanneer ze hierbij belangrijk dingen op een product listing kunnen scannen maakt dat de ervaring plezieriger en zullen klanten ook sneller aankopen doen. Bijna iedereen scant teksten op productpagina’s waardoor er snel de juiste informatie wordt gevonden …die zelfs bepalend kan zijn voor het kopen van die producten.

Zorg dat elke bulletpoint 1 kenmerk bevat …je potentiële klanten weten zo precies wat de voordelen zijn van jouw product.

Het is vrij simpel om die belangrijkste kenmerken eruit te lichten.

Je moet hierbij wel alles goed verwoorden, sommige verkopers zijn hier niet zo handig in en laten klanten nog steeds een beetje gissen wat het product is of ermee gedaan kan worden in de praktijk …wees dus heel duidelijk en specifiek en vertaal alles in de juiste bewoordingen.

Verder komt het ook nog weleens voor dat er vrij “basis” een kenmerk wordt neergezet, maar niet echt het voordeel ervan wordt uitgelegd (voor zover dat misschien niet duidelijk is bij jouw potentiële klanten) …een tip hierbij is na het neerzetten van een belangrijk kenmerk de vraag te stellen: dus?

We laten je hieronder een voorbeeld zien.

Item: dameslegging
Kenmerk: extra elastische stof
Voordeel: voor optimaal draagcomfort

3. Productomschrijving

Jij hebt je potentiële klant nu weten te overtuigen dat jouw product is wat ze willen …time to seal the deal! Schrijf in de productomschrijving meer over hoe een klant jouw product zal ervaren, nadat ze het product hebben aangeschaft (dus ook een soort van praktijkvoorbeelden geven). Wil je nog wat belangrijke (overige) informatie delen met je klant of feiten vermelden …zet die in je productomschrijving. Het is ook je laatste kans om eruit te springen, in vergelijking met de concurrentie die dezelfde producten hebben.Amazon product listing omschrijving

Stel je loopt in een drogisterij langs het schap waar de tandpasta´s staan. Je hebt nu de keuze uit tandpasta voor gevoelige tanden en tandvlees, kindertandpasta, tandpasta die je tanden witter maken en ook tandpasta´s die een paar van dit soort kenmerken combineren. Het is vervolgens vrij makkelijk om een juiste keuze te maken. En zo werkt het in feite ook met jouw productomschrijving en de rest van je product listing.

Verder kan je ook producten bundelen om er een uniek product van te maken. Op die manier spring je eruit en vergroot je de kans om vaker in de Amazon Buy Box te staan en die is goed voor een dikke 80% van alle aankopen door klanten. Je moet jezelf dan wel een paar dingen afvragen. Wat is het voordeel van de productbundel? Waarom heb jij uitgerekend van die producten een productbundel gemaakt? En wat is het voordeel voor je klanten, wanneer ze de productbundel kopen …in plaats van ze allemaal los te kopen?

En hoe zit dat met private labels? Precies hetzelfde en je zal ook hier dus onderscheidend moeten zijn. Stel dat je een bepaald soort spatel verkoopt die andere verkopers ook allemaal verkopen. Veel van die andere verkopers vermelden dat de spatel van een fantastisch hittebestendige materiaalsoort is gemaakt en dus prima voor keukenactiviteiten kan worden gebruikt om die reden. Je kan dan hetzelfde vermelden, maar ook bv. de duurzaamheid van het product benadrukken indien hier extra rekening mee is gehouden in het productieproces (waardoor er bv. minder snel scheurtjes in komen of stukjes van de spatel zullen afbreken). Zorg er dus voor dat je eruit springt ten opzichte van andere verkopers.

Je moet ervoor zorgen dat een potentiële klant kiest voor jouw product, omdat ze jouw product beter denken te vinden dan die van anderen. Wanneer alle producten hetzelfde zijn zal een klant denken: maar wat maakt het uit welke ik koop, al die spatels zijn hetzelfde? Maar zien ze bij jouw spatel een paar extra kenmerken die ze aanspreken is de kans groter dat ze voor jouw product zullen gaan, soms zelfs tegen een hogere prijs (omdat hij bv. langer meegaat dan andere spatels die te koop worden aangeboden door verkopers op Amazon).

De Amazon regels voor productomschrijvingen

Houd je aan de regels die Amazon stelt voor productomschrijvingen:

• Omschrijf alle productkenmerken zoals formaat, stijl en waar het product allemaal voor kan worden gebruikt
• Zet er ook accurate afmetingen bij, hoe je met producten omgaat (gaat het om een breekbaar product of niet) en zaken omtrent de garantie van het product
• Gebruik de juiste spelling, grammatica en zinsopbouw
• Plaats geen verkopersnaam, e-mailadres, website URL, bedrijfsinformatie, details van andere producten die je verkoopt
• En doe ook niet aan promotionele kreten (bv. sale of free shipping)

Hoe laat je productomschrijvingen eruit springen?

Maak een duidelijke en pakkende (verleidelijke) omschrijving van je product, en gebruik hiervoor ook aspecten die je nog niet in de producttitel en bulletpoints hebt gebruikt om je klant over de streep te halen.

4. Productafbeeldingen

Amazon product listing productfotoProductfoto’s van een lage kwaliteit zijn de beste manier om klanten van je weg te laten rennen naar andere verkopers. Wanneer je slechte foto’s maakt, met een camera die niet geschikt is voor het maken van professionele foto’s op een keukentafel waarom je broodje met pindakaas op de achtergrond te zien is, zullen je klanten niet sneller over gaan tot een aankoop …maar de concurrentie eens gaan opzoeken hiervoor. Het is verder prima wanneer jij vanuit huis en met gebruik van die tafel producten verkoopt en verstuurt, maar dat hoeven je klanten niet te weten.

Je zal professionele foto’s moeten schieten van items …zodat jij natuurlijk aan de Amazon eisen voldoet, maar ook klanten weet te lokken en overhalen tot de aankoop van jouw fantastische product.

En je hoeft niet per definitie een fotograaf in te huren, want je kan ook uitstekend zelf professionele foto’s maken.

Wil je echt helemaal uitblinken met productfoto’s raden we het echter wel aan, want fotografen hebben natuurlijk ervaring in het maken van dit soort foto’s.

Gebruik wanneer je zelf foto’s maakt de camera van je telefoon, in de meeste gevallen is die meer dan geschikt voor het maken van geweldige foto’s.

De Amazon regels voor productafbeeldingen>

Volgens Amazon hebben de beste productfoto’s:

• Een witte achtergrond
• Minimaal 1000 x 1000 pixels
• Je eerste foto moet een witte achtergrond hebben, maar je kan er daarna ook een paar tussen zetten waarop je product in de praktijk wordt gebruikt door echte mensen …gebruik hiervoor geen paspoppen of iets dergelijks
• Laat je product helemaal zien (minimaal 80% en vanuit alle hoeken)
• Toon alleen producten (met alle details in beeld) die je klanten echt ontvangen …andere bijpassende items laat je weg

Indien je productfoto’s een van de volgende elementen bevat, kan het zijn dat je een waarschuwing ontvang van Amazon:

• Omlijning, watermerken, tekst en andere decoraties
• Gekleurde achtergronden of “lifestyle” foto’s voor de eerste productfoto
• Tekeningen of andere zaken in de foto
• Accessoires of bijgevoegde producten die je klanten niet ontvangen
• Vervangende afbeeldingen zoals “foto niet beschikbaar”
• Promotionele kreten zoals sale en free shipping
• Je product in andere kleurvarianten

Hoe laat je productafbeeldingen eruit springen?

Simpel, door het opvolgen van deze richtlijnen en duidelijk producten naar voren te brengen in je productfoto’s. Je moet begrijpen dat klanten niet de kans krijgen jouw product in het echt te zien. In een winkel zullen klanten naar het product kijken en ook voelen, soms ruiken of de geur aangenaam is (bij producten waarop dit van toepassing is) …online dien je de klantervaring zo goed mogelijk na te bootsen, zodat je klanten gaat overhalen.

5. Amazon zoekwoorden

Het gebruik van zoekwoorden wordt niet door iedere verkoper op de juiste manieren toegepast. Je ziet namelijk nog maar wat vaak “spammy” product listings met een hoop zoekwoorden (lees: teveel) …en soms zelfs zoekwoorden die er helemaal niet toedoen. Op die manier zal je niet steeds hoger gaan ranken in de Amazon zoekresultaten en wordt jouw product ook vertoont bij de verkeerde zoekopdrachten, waardoor je er niks aan hebt.

Verkopers plaatsen soms gewoon zoveel mogelijk zoekwoorden, in de hoop dat ze wat uithalen. En ook wordt de producttitel vaak overladen met relevante zoekwoorden en ze denken hiermee hoog te ranken. Helaas zal deze werkwijze je niet veel gaan helpen.

Bij het maken van je product listing heb je ook in de back-end een sectie waar zoekwoorden kunnen worden geplaatst die niet meer in je producttitel of andere secties van je productpagina passen. Gebruik hier dus overige relevante zoekwoorden om nog een paar extra graantjes mee te pikken. Het heeft geen zin om hier alle zoekwoorden te vermelden die je al in producttitel, bulletpoints en productomschrijving hebt staan.

Je hoeft dus geen zoekwoorden te herhalen die al in bv. je producttitel staan, maar gebruik andere relevante zoektermen voor je product (liefst met een beetje zoekvolume). De sectie waar je al deze zoekwoorden kan plaatsen vind je in je Amazon Seller Central account, bij het maken van een product listing. Ga naar de “Keywords” tab en zet hierbij ook “Advanced View” aan om alle mogelijkheden te zien en gebruiken.

Zoekwoordanalyse

Je zal voor jouw product natuurlijk ook wat zoekwoordenonderzoek moeten verrichten …jij zal meestal wel weten welke zoekwoorden er (ongeveer) gebruikt zullen worden.Amazon product listing zoekwoorden

Maar andere keren, zoals bv. bij een private label, kan het zijn dat je wat meer tijd kwijt bent aan zoekwoordanalyses.

Er zijn meestal 1 tot 3 woorden die zo in je opkomen en wilt gebruiken voor het product, het is een prima uitgangspunt om te speuren naar zoekwoorden.

Haal ze door gratis of betaalde diensten en krijg een heleboel andere relevante zoekwoorden met zoekvolumes die je ook kan gebruiken voor het product.

In de Amazon Search Autocomplete (in de zoekbalk op Amazon.com), kan je zoektermen invoeren en worden er suggesties gedaan door Amazon voor het product. Het werkt op dezelfde manier zoals dat in Google kan worden uitgevoerd. Je kan die zoektermen gebruiken om de zoekwoorden voor het product uit te gaan breiden.

Wil je echt professioneel aan de slag?

In dat geval raden we je Helium 10 aan (meest gebruikte tool door serieuze verkopers), omdat de mogelijkheden ongekend zijn met deze tool. Je hebt verschillende plannen en kan al gratis starten met deze tool. Maar bevalt hij en gebruik je deze steeds vaker, is het zeker een aanrader een betaald plan te kiezen.

Vind jouw eigen producten op Amazon

Een laatste tip die we je mee willen geven is: zoek naar je eigen product op Amazon!

Wanneer jij jouw product niet kan vinden, zal dat bij je klanten niet anders zijn. Tijdens het zoeken zal je ook merken dat er misschien andere zoekwoorden worden gebruikt en dat is precies het verschil tussen denken vanuit de verkoper en koper. Je kan op die manier eens switchen en wellicht ontdek je nieuwe zoekwoorden die relevant zijn voor je producten.

Probeer het maar eens en vind je jouw product niet …zorg er dan voor dat jij verder gaat optimaliseren en zoekwoorden toevoegt die bij het product zoeken gebruikt zijn.

Start met het maken van de beste Amazon product listing!

Je hebt nu een duidelijk beeld van hoe een product listing eruit moet zien. Ze moeten voldoen aan alle Amazon richtlijnen (zodat je geen waarschuwingen krijgt) en klanten overhalen producten te kopen. En daarvoor zal je alle elementen uit dit artikel en onze tips hard nodig hebben.

In het begin (wanneer je een nieuwe verkoper op Amazon bent), zal je wellicht nog geen nieuwe productpagina’s aanmaken en op bestaande springen. Maar naarmate je verkoopactiviteiten vorderen zal je hier wel mee te maken krijgen, en is het soms zelfs noodzakelijk om te groeien en meer winst te maken. Nu weet je in ieder geval hoe je er alles uithaalt.

Zorg er ook voor dat je zoekwoorden op orde zijn …en gebruik hier ook zeker, voor op de langere termijn, de juiste tools voor die enorm kunnen helpen. Je wilt toch meer verkopen maken? Met belangrijke tools zal je kersen op de taart realiseren en ook op de lange termijn floreren met je producten op het Amazon platform …succes!

Heb jij vragen over dit artikel? Laat dan een reactie hieronder achter, ons team staat klaar om jouw vragen te beantwoorden!

Over de schrijver
Hallo, Ik ben bas. Ondernemer op Slippers is de beste samenvatting van mij! Ik reis samen met mijn familie de wereld rond terwijl de business doordraait! Eigenaar van DisQounts International BV. Toonaangevend in FMCG (Fast moving Consumer Goods) en winnaar van het snelst groeiende crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! En natuurlijk Plazatalk, een platform waarin wij (startende) ondernemers helpen succesvol te verkopen via Marketplaces zoals bol.com en Amazon! Ik probeer over interessante onderwerpen blogs te schrijven. Mocht je leuke / interessante onderwerpen weten waarover we kunnen schrijven, laat dan een reactie achter onder deze blog. Veel leesplezier!
Reactie plaatsen

We maken gebruik van cookies