Amazon Posts: Hoe ze te gebruiken voor meer sales
Amazon Posts: Hoe ze te gebruiken voor meer sales
25 november 2022 

Amazon Posts: Hoe ze te gebruiken voor meer sales

Adverteren van je bedrijf met een post op maat is een fantastisch idee. Vooral omdat je gebruik kunt maken van de inhoud die je eerder hebt voorbereid om te delen op social media.

Amazon biedt merkeigenaren een overvloed aan marketingoplossingen om de verkoop en het bereik te vergroten. Hoewel branding een reclametactiek op zich is, zijn er nog meer die je kunt inzetten om je merk te helpen opvallen. Je kunt je ook richten op je klanten en verschillende boodschappen over je bedrijf overbrengen aan verschillende soorten kopers.

Verkopers kunnen gebruik maken van Amazon DSP (demand-side platform), video-advertenties, audio-advertenties en advertentieoplossingen op maat, naast klassieke advertentiegoederen als A+ Content, Gesponsorde Producten, Gesponsorde Merken en Gesponsorde Display-advertenties. Amazon biedt ook aangepaste functies voor merken en verkopers. Dit zijn merkwinkelervaringen - storefronts, postings en Amazon Live.

Elke nieuwe advertentiefunctie voegt waarde toe aan de consumententrouw van je merk. Posts zijn geen uitzondering. Ze helpen om je merklijnen onder de aandacht te brengen en nieuwe klanten naar je bedrijf te trekken.

Wat zijn Amazon Posts?

Wat zijn Amazon Posts?

Posts is een advertentiefunctie waarmee merkeigenaren een uitgelichte merk-grafiek kunnen produceren met inhoud die klanten naar je bedrijf leidt. Het is een image-first advertentie bedoeld om de aandacht van kopers te trekken.

Posts is volgens Amazon een nieuwe browse-ervaring. Deze advertenties helpen klanten bij het ontdekken van nieuwe merklanceringen door te surfen op feeds. Ze leiden vervolgens naar productdetailpagina's.

Elke Post heeft categorietags, waarmee shoppers soortgelijke categorieën kunnen bekijken.

De functie is gratis. Je bent vrij om zoveel posts te maken als je wilt.

Wie kan Berichten gebruiken?

De functie Berichten is momenteel alleen toegankelijk in de Verenigde Staten. Om Posts te maken moet je een verkoper zijn, een Amazon Brand Registry verkoper, of een agentschap dat een verkoper vertegenwoordigt. Je moet ook een Storefront hebben.

Je kunt Posts maken als je een Amazon handelaar bent, zelfs als je nog geen Amazon advertentie account hebt.

Wat zijn de elementen van een Amazon Post?

Posts bevatten vijf elementen: een profiel banner, een foto, een "display product" icoon, een beschrijving met een oproep tot actie (CTA), en categorie tags.

#A. Profielbanner

Deze bevat de naam en het logo van het merk.

#B. Afbeelding

Merken moeten opvallende foto's aan de Post toevoegen die productkenmerken benadrukken en het merkverhaal uitleggen.

#C. "Toon product" pictogram

Als een klant dit symbool aanraakt, wordt de productkaart getoond of verborgen. De kaart toont productinformatie zoals de prijs, de sterrenclassificatie en het in aanmerking komen voor Prime.

#D. Tekst bijschrift

Deze korte verklaring moet informatie bevatten over geweldige productkenmerken, merken onder de aandacht brengen, en een oproep tot actie (CTA) bevatten.

#E. Categorisering tags

Amazon voegt automatisch tags van je productcategorieën toe aan een Post. Als een klant op een tag tikt, kan hij door extra Posts in die categorie bladeren.

Richtlijnen voor Amazon Posten

De inhoud van de post moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • geschikt zijn voor een breed publiek; dezelfde informatie dragen als de landingspagina

  • geschreven zijn in dezelfde taal als de Amazon-site waar je verkoopt

  • duidelijk en nauwkeurig zijn

  • maak alleen reclame voor je eigen artikelen of voor artikelen die je mag verkopen

  • mag geen verboden inhoud bevatten

  • er zijn ook Amazon's criteria voor een profiellogo en een postfoto.

Waar verschijnen Amazon posts?

Amazon presenteert je post op de pagina met merkdetails, de pagina met verwante merkdetails, de feed met verwante berichten of de feed met categorieën.

Je kunt echter niet kiezen waar hij verschijnt. Amazon rangschikt je Berichten automatisch op basis van relevantie.

Voor- en nadelen van Amazon Posts 

Voordelen: 

  • posts helpen merkherkenning op te bouwen
  • je Posts verschijnen op concurrerende aanbiedingen
  • genereert verkeer naar product listings
  • je kunt je sociale netwerkmateriaal hergebruiken
  • het is gratis, in tegenstelling tot PPC; je kunt een oneindig aantal posts tonen.

Nadelen: 

  • je hebt geen controle over waar de Post verschijnt (Amazon wel)
  • de Posts van je concurrenten kunnen op jouw listing verschijnen
  • om succesvol te zijn met Posts moet je ze net zo vaak tonen als je op sociale media publiceert
  • inkomsten uit posts kunnen niet worden gemeten.

Hoe post ik op Amazon?

Zoals eerder gezegd, moet je, voordat je begint met posten, ervoor zorgen dat je een Amazon Brand Registry verkoper of verkoper bent met een Amerikaanse winkel.

Stap voor stap Amazon Posten maken

Stap 1: Log in op posts.amazon.com met je advertentieconsole of Seller Central gegevens.

Stap 2: Maak een profiel aan. Controleer de naam van je merk en stuur het logo in.

Stap 3: Maak je Post door opvallende foto's en relevante tekst toe te voegen.

Hoe kunnen de prestaties van posts worden gemeten?

Hoe kunnen de prestaties van posts worden gemeten?

Amazon laat handelaren informatie evalueren zoals bereik, volgklikken, productklikken, zichtbare vertoningen en engagementpercentages voor elke post.

Laatste gedachten

Op nieuwe en unieke manieren reclame maken voor je bedrijf helpt om de verkoop en conversies te verhogen. Eén methode is het gebruik van Amazon Posts. Beeldgerichte afbeeldingen gekoppeld aan teksten met productinformatie kunnen een verscheidenheid aan leerzame boodschappen overbrengen aan een groot aantal doelgroepen. Het voordeel van Posts is dat ze kunnen worden weergegeven op de productdetailsites van je concurrenten. Voorlopig is de functionaliteit gratis.

Over de schrijver
Hallo, Ik ben bas. Ondernemer op Slippers is de beste samenvatting van mij! Ik reis samen met mijn familie de wereld rond terwijl de business doordraait!Eigenaar van DisQounts International BV. Toonaangevend in FMCG (Fast moving Consumer Goods) en winnaar van het snelst groeiende crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! En natuurlijk Plazatalk, een platform waarin wij (startende) ondernemers helpen succesvol te verkopen via Marketplaces zoals bol.com en Amazon! Ik probeer over interessante onderwerpen blogs te schrijven. Mocht je leuke / interessante onderwerpen weten waarover we kunnen schrijven, laat dan een reactie achter onder deze blog. Veel leesplezier!
Reactie plaatsen