Amazon contact voor vragen: 4 manier om Amazon te bereiken
Amazon contact voor vragen: 4 manier om Amazon te bereiken
19 december 2020 

Amazon contact voor vragen: 4 manier om Amazon te bereiken

Op zoek naar Amazon contact gegevens? Je bent niet de enige! Het is voor klanten en verkopers op Amazon, naast shoppen en verkopen, natuurlijk ook mogelijk om met Amazon contact te leggen. Wanneer je de woorden van Jeff Bezos erop naslaat is dit ook een belangrijk onderdeel van zijn prachtige bedrijf. Hij vindt klanten niet alleen het belangrijkste, maar ook het enigste dat ECHT telt …waarmee de klanten dus op een voetstuk worden geplaatst. En dat zal je ook zien in hoe de klantenservice fungeert.

Maar hoe kan je met Amazon contact leggen? Je zal snappen dat er met een paar honderd miljoen bezoekers per maand en tegen de (momenteel) 3 miljoen externe verkopers op de Amazon Marketplace …gerust weleens een vraagje voorbij zal komen en Amazon faciliteert hier ook meerdere mogelijkheden voor. We raden je bij het contact opnemen aan zo duidelijk mogelijk te zijn in wat het issue is en ook eventuele ordernummers, persoonlijke gegevens en andere belangrijke informatie bij de hand te hebben …je zal niet de enige zijn die contact probeert op te nemen met Amazon, maak het dus zo efficiënt en effectief mogelijk voor Amazon en jezelf, zodat je ook snel geholpen bent!

Laten we hieronder eens kijken op welke manieren je met Amazon contact kan leggen …


Amazon contact: Op deze 4 manieren kan je met Amazon contact leggen

Er zijn 4 manieren om contact op te nemen met Amazon …je kan hierbij zelf kiezen welke jou het beste schikt. Het kan zijn dat je een issue zo snel mogelijk opgelost wilt zien en daarvoor telefonisch contact opneemt met Amazon, omdat je iemand in het echt wilt spreken. Of dat het om een iets minder urgent dingetje gaat en bv. dus een mailtje stuurt of de chat opent met Amazon. Verder kan je ook nog social media gebruiken om met Amazon contact te maken …kortom, je hebt dus mogelijkheden genoeg om met Amazon in contact te raken en we laten je hieronder zien hoe dat precies werkt (en waar je het allemaal kan vinden).

1. Met Amazon contact leggen door te bellen

Met Amazon contact leggen door te bellen

Een zoekopdracht in Google met de vraag of Amazon een telefoonnummer heeft, resulteert in een enorme berg zoekresultaten …waarin je bij de topresultaten gelijk het nummer ziet staan. Wanneer je contact op wilt nemen met Amazon in de VS, kan je daarvoor het nummer 1-888-280-4331 bellen (hierbij is het landnummer natuurlijk ook nodig en voor de VS is dat “001” …je kan dit landnummer ook gebruiken door gewoon +1 voor het nummer te plaatsen en dus vervolgens het netnummer en abonneenummer invoeren en bellen).

Het kan natuurlijk ook zijn dat je in andere landen contact op wilt nemen met Amazon, waarbij je dus die nummers zal moeten gebruiken (met het desbetreffende landnummer van die bv. EU landen of daarbuiten). Want misschien maak je wel gebruik van Amazon FBA en liggen je voorraden in het dichtstbijzijnde Amazon Fulfillment Centre in Duitsland …voor Duitsland kan je dit telefoonnummer gebruiken +1 206 266 2992 (let op: dit is natuurlijk wel allemaal in het Engels net zoals logischerwijs bellen naar Amazon in de VS is).

Verder kan je natuurlijk ook in Nederland met Amazon contact opnemen, echter is er op de website nog geen telefoonnummer te vinden hiervoor …wellicht dat deze er snel komt (in de tussentijd kan je ook altijd contact leggen met een van de andere nummers …ook voor meer informatie hierover).

Zorg ervoor dat je altijd op een beleefde manier met Amazon contact legt, de klantenservice is er immers om jou te helpen bij alle voorkomende issues …en op een constructieve manier het gesprek leiden werkt altijd het beste (probeer emoties dus zoveel mogelijk te parkeren, ook al zit je met een irritant issue). En probeer zoveel mogelijk relevante informatie erbij te pakken, want zo kan de Amazon klantenservice je veel beter van dienst zijn.

Je bent er zelf op die wijze ook beter mee geholpen.

2. Met Amazon contact leggen door te chatten

Wil je echt iemand spreken van Amazon, kan je daarvoor natuurlijk een van de bestaande telefoonnummers bellen. Een andere optie om live in contact te komen met Amazon is het gebruik maken van de chat optie die ze hebben. Het is een slimme manier om direct issues of vragen te behandelen met Amazon, en niet langer te hoeven wachten op bv. een reactie via de mail.

Je kan de Amazon chat vinden door onderstaande stappen te volgen:

1. Log in op Amazon en scroll helemaal naar beneden waar je onder “Let Us Help You” op help kan klikken …je gaat nu naar de volgende pagina.
2. Op die volgende pagina kan je onder het kopje “Browse Help Topics” hier met je muis overheen gaan en op “Need More Help” klikken.
3. Er wordt nu een keuzemenu zichtbaar aan de rechterkant, waarin je ook op “Contact Us” kan klikken …doe dat om naar de contactgegevens te gaan.
4. Je kan nu op de volgende pagina een onderwerp kiezen dat te maken heeft met het issue en die selecteren.
5. Klik vervolgens op de drop-down met “Tell us more”

Vervolgens zie je een button waar “Chat” op staat en die kan je aanklikken om direct met een Amazon medewerker in contact te komen.

Het is wel zo dat er misschien een wachttijd is …omdat er natuurlijk veel mensen gebruik maken van de Amazon Chat. Maar je zal daarna over het algemeen vrij snel geholpen worden en kan dus direct alle issues die er zijn, samen met de Amazon chat medewerker, oplossen. We raden je aan hier ook gebruik van te maken en bij issues die je snel opgelost wilt zien bij voorkeur telefonisch of via de Amazon chat contact te maken met Amazon. Er zijn nog een paar andere manieren om met Amazon contact te leggen …die we je hieronder even meer in detail laten zien.

3. Met Amazon contact leggen door te mailen

Wil je zo snel mogelijk de lucht klaren …is het dus slim om met Amazon contact te maken door te bellen of via de Amazon chat een medewerker aan de “lijn” te krijgen. Maar je kan er ook voor kiezen om een e-mail te sturen naar Amazon …waarbij je dus wel rekening moet houden met een langere reactietijd. En doorgaans kan het zomaar 2 dagen duren voordat je een keer antwoord krijgt van Amazon, voor minder urgente issues wellicht niet zo’n probleem …maar voor dingen die je het liefst zo snel mogelijk opgelost wilt zien is dit eigenlijk iets te lang en dat is dus iets wat je mee zal moeten wegen bij de keuze die je maakt in het soort contactopname via Amazon.

Een voordeel van e-mail is wel dat je het neerlegt bij Amazon en verder kan gaan met andere taken die belangrijk zijn (ga je bv. bellen zal je hier wel even tijd voor moeten maken …hetzelfde geldt ook voor chatten). Waarna je dan een antwoord krijgt die je ook weer op jouw eigen wenselijke tijden kan bekijken en gebruiken om issues op te lossen. Verder heb je ook een “record” van alle correspondentie en dat kan soms ook handig zijn. Zo heb je alle berichten die over en weer worden verstuurt bij elkaar, waardoor je die er altijd weer even op na kan slaan.

Er zijn feitelijk 2 emailadressen die Amazon gebruikt …de een wordt hoofdzakelijk gebruikt voor facturering en geschillen en dat is cis@amazon.com.

Je kan voor meer algemene dingen het emailadres primary@amazon.com gebruiken …waar je in de e-mail dus in feite alle overige zaken kan behandelen.

Wees ook in je e-mails zoveel mogelijk “to-the-point” en bedenk dat een Amazon medewerker jouw e-mail moet lezen en je graag zo snel mogelijk wilt helpen bij eventuele issues die er zijn …en wanneer jij op een doelgerichte manier je e-mail opbouwt, kan een Amazon medewerker dit ook optimaal uitvoeren.

4. Met Amazon contact leggen via social media

En wanneer je met Amazon contact wilt maken, waarbij je voorkeur social media is …kan je dit ook doen door een reactie te plaatsen, iets te tweeten of op andere manieren via social media laten weten dat je iets wilt aankaarten.

Want dat is eigenlijk ook meer wat je doet via deze weg …een specifiek issue adresseren en het in feite neer te leggen bij Amazon ter evaluatie. Ga je namelijk met Amazon contact opnemen en wil je dat er daadwerkelijk een concreet issue opgelost wordt voor je …kan je veel beter 1 van de andere Amazon contactopties gebruiken, omdat je hiermee natuurlijk veel meer zal opschieten.

Wil je toch via social media contact opnemen met Amazon, kan je dat bv. doen via Twitter met @amazonhelp of via Facebook door www.facebook.com/Amazon te bezoeken. En op Instagram kan je Amazon bereiken via @amazon.

Zo maakt Amazon contact opnemen nog beter…

Jeff Bezos maakt er geen geheim van zijn klanten optimaal van dienst te willen zijn, en Amazon klantenservice speelt hierbij natuurlijk een enorm grote rol. Ze staan niet voor niks in de top, wanneer het aankomt op de beste klantenservice van de wereld en ze streven er altijd naar die nog beter te optimaliseren. En dat heeft te maken met de visie die Jeff Bezos heeft, welke zichtbaar wordt via zijn bedrijf Amazon en doorschijnt in de Amazon klantenservice.

We laten je hieronder zien hoe Amazon contact opnemen makkelijk maakt, maar ook hoe goed ze met klanten omgaan …om altijd tot vruchtbare oplossingen te komen. Het is goed voor jou om te weten (voor zowel verkopers en klanten), en kan er wellicht zelfs lessen uit trekken …wanneer jij ook zaken doet op het Amazon platform.

Laten we hieronder eens kijken hoe Amazon contact mogelijkheden opent voor haar klanten, en wat hun visie is om die klanten zo goed mogelijk te helpen.

Toewijding

Jeff Bezos vindt zijn klanten dus het belangrijkste …boven alles. In bepaalde interviews geeft hij ook aan dat veel nieuwe ondernemers vaak teveel bezig zijn met hun concurrenten. Wat doen ze? Hoe ervaren klanten hun producten en diensten? Terwijl Jeff Bezos hierbij aangeeft dat ze veel beter kunnen focussen op hun eigen klanten dan op de concurrentie. Er zijn natuurlijk wat aspecten die kunnen worden meegenomen bij het onderzoeken van de concurrentie, maar wees vooral bezig met je klanten.

En klantenservice staat dus zeer hoog in het vaandel bij Amazon …het is onderdeel van hun DNA of misschien nog wel beter gezegd, het is HET DNA van Amazon en dat zie je ook weer terug in de vision / mission statement van Amazon …waarin staat “to be earth’s most customer-centric company” …wat er dus op neerkomt dat ze klanten DE ultieme service-ervaring willen geven, ofwel de beste die er bestaat!

Luisteren

Luisteren

Het is in alle lagen een belangrijk aspect van de Amazon klantenservice …het luisteren naar de klanten en horen wat ze te zeggen hebben. En hiervoor krijgen veel Amazon medewerkers, over de gehele linie van het bedrijf, de mogelijkheid een tweedaagse callcenter training te volgen …om dus echt te leren luisteren naar de klanten en zo nog beter hun problemen te kunnen oplossen.

Met de gedachte dat echt luisteren naar je klanten ervoor zorgt dat er meer begrip ontstaat voor situaties, en wanneer er meer begrip is voor die situatie kunnen Amazon medewerkers veel beter en doelgerichter klanten helpen. Het ultieme doel is om klanten altijd te voorzien van de beste oplossingen …niet voor niks dat enorm veel (bijna alle) klanten tevreden zijn met de Amazon klantenservice. Goed om te weten wanneer je met Amazon contact wilt opnemen, met welk issue dan ook …omdat je weet dat ze er alles aan doen om je optimaal te ondersteunen en samen met jou die issues uit de wereld helpen. En ben je een Amazon verkoper, kan je deze visie meenemen in je eigen verkoopactiviteiten (indien je dat nog niet doet).

DIY

Amazon heeft ook een sterke eigen “help center”, waar klanten met vragen terecht kunnen die veel voorkomen …of om op andere manieren support te krijgen. Het is een slimme zet van Amazon en ook omdat alles zo gestroomlijnd verloopt …want op die manier kunnen klanten heel snel zelf hun issues klaren zonder dat er Amazon contact opties voor nodig zijn. En hiermee helpt Amazon niet alleen de klanten van haar platform nog beter, maar hebben ze op die manier ook meer tijd over voor klanten die met vragen zitten waar Amazon contact wel voor nodig is. Het kan namelijk zijn dat je met een issue te maken krijgt die nog niet in een van de DYI (Do It Yourself) secties is opgenomen, in dat geval kan je natuurlijk altijd contact opnemen met Amazon (dat kan natuurlijk altijd, maar de kans is groot dat Amazon je bij veelvoorkomende vragen doorverwijst naar het help center).

Maar het toont weer eens te meer aan dat Amazon alle facetten van haar klantenservice serieus neemt, en klanten op elke mogelijk manier die er is zo goed mogelijk willen helpen hun problemen op te lossen.

Community

En ook het faciliteren van een community is een van de sterke kanten die Amazon bezit, om klanten nog meer te helpen. Zo kan iedereen elkaar helpen bij issues die voorbij kunnen komen, en heeft Amazon wederom opnieuw de tijd voor andere klanten die met issues zitten waarvoor wel telefonisch, e-mail of chatsupport nodig is en dat maakt de Amazon klantenservice dus automatisch sterker wat een voordeel is voor zowel Amazon en de klant.

Verder krijgen mensen die anderen helpen ook het gevoel dat ze echt bij een community horen, en is het natuurlijk altijd ook goed om anderen te helpen. Je kan dit natuurlijk ook zelf doel en dat maakt Amazon op het gebied van Amazon klantenservice nog veelzijdiger en beter. Heb je dus een issue of wil je andere klanten een handje helpen met issues waarvan jij de oplossing al weet …laat je dan gelden in de Amazon community en het zal je vanzelfsprekend in grote dankbaarheid worden afgenomen door andere mensen.

Persoonlijk

En wil je met Amazon contact opnemen, is het mooie hieraan dat je veel verschillende mogelijkheden hebt …dus wat je natuurlijk kan doen is eerst kijken bij de help center of in de community, en wanneer je daar jouw antwoord niet vindt contact opnemen met Amazon via de telefoon, mail of chat. Je kan Amazon namelijk 24 / 7 bereiken via de telefoon en (in vergelijking tot mail of soms ook de chat) zal je vrijwel nooit in de wacht worden gezet …dat is het voordeel van bellen en het is dan ook feitelijk de snelste optie om direct met een Amazon medewerker in contact te komen.

Verder heeft Amazon ook nog een gratis klantenservice genaamd “Mayday” …gebruikers van een Amazon Fire telefoon kunnen op de “Mayday” button tikken en worden zo direct doorverbonden met een “Amazon Tech Advisor” via videochat …de gebruiker ziet deze medewerker gelijk op zijn of haar telefoon, terwijl de medewerker alleen ziet wat er op het scherm staat. Het is weer een voorbeeld van hoever de Amazon klantenservice gaat, en hoe Amazon contact opnemen nog verder wordt uitgebouwd.

Connectie

Amazon probeert altijd met haar klanten die connectie te zoeken, en beseffen ook maar wat goed dat veel van hun klanten het bedrijf via telefoons bereiken. En je ziet dat ook in alle facetten van de mobiele versie van de website en ook natuurlijk de Amazon app die je kan downloaden. Amazon wil klanten zo de optimale ervaring bieden, zodat ze vaker zoeken en shoppen op de Amazon Marketplace …en faciliteren hier dus vele mogelijkheden voor.

Merkrelaties

Amazon wil verder ook dat issues die er zijn tussen externe verkopers en klanten goed opgelost worden en zijn hier dus een soort advocaat voor. Verder zie je ook dat Amazon er alles aan doet om de relatie tussen verkopers en klanten beter te maken door bv. verkopers in staat te stellen nog meer aan hun klanten tentoon te stellen en waarbij er ook meer interactie zal plaatsvinden tussen verkopers en de klanten.

En dat laat dus ook weer zien dat Amazon geen aspecten van het bedrijf aan toeval overlaat, maar van alles werk maakt om klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn …helemaal in de visie van Jeff Bezos en alles waar het Amazon platform dus ook voor staat! Het zorgt er ook voor dat verkopers zich zo nog beter kunnen profileren en klanten hun beter leren kennen …en dat versterkt de merkrelatie, wat voor beide partijen natuurlijk een voordeel is (klanten vertrouwen verkopers zo meer en kunnen er prima aankopen doen …en goede verkopers zullen zo kun klantenkring zien groeien).

Innovatie

Het is ook belangrijk te weten dat Amazon natuurlijk ooit met alleen boeken is begonnen …en dat mensen destijds nog helemaal niet zo bekend waren met online shoppen. En de klantgerichte aanpak van Jeff Bezos heeft er natuurlijk enorm aan bijgedragen dit te laten groeien. Verder is het niet te comfortabel worden met je succes ook iets dat Jeff Bezos heeft geholpen altijd de klanten te helpen en bedienen met nieuwe ontwikkelingen. Want kijk eens naar de dingen die er vandaag de dag allemaal op de Amazon Marketplace te koop zijn …en welke dingen hier in de toekomst allemaal nog bij zullen gaan komen.

Amazon neemt altijd de wensen en eisen van haar klanten mee in innovatieve processen …wat willen Amazon klanten precies, en wat hebben ze nodig?

Het steeds opnieuw beantwoorden van die vraag, waarbij er elke keer nieuwe ontwikkelingen zijn en de wensen en eisen van de klant steeds evolueren …zorgt er met nieuwe oplossingen mede voor dat Amazon zo extreem succesvol is.

Met Amazon contact opnemen geeft je de beste ervaring…

Of dat zou het in ieder geval moeten zijn …en dat zie je dus aan alles wat ze hieraan doen. Wil bij issues met Amazon contact opnemen dan weet je nu dus hoe dat gedaan kan worden en ook hoe de Amazon klantenservice werkt en welke visie ze daarbij uitdragen.

Neem die visie ook mee wanneer je een Amazon verkoper bent voor nog meer succes met je online business …heel veel succes!


Over de schrijver
Mijn naam is Bas urlings, Ik sta ook wel "bekend" als "Ondernemer op Slippers", ik reisde namelijk 2 jaar lang rond de wereld terwijl mijn E-commerce business door draaide en zelfs uitgroeide tot het snelstgroeiende Crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! In 2018 won ik de Crossborder Award en een Gazelle Award als bekroning op deze snelle groei. De belangrijkste groei maakte we op Marketplaces en met name Amazon zo heb ik inmiddels meer dan 14 Miljoen omgezet via Marketplaces en leer ik nu andere ondernemers om succesvol te verkopen op Amazon en Bol.com!
Johanna van Tongeren
Door

Johanna van Tongeren

op 15 Dec 2023

Ik heb een telefoon hoesje besteld,maar staat niet tussen mijn bestellingen.

Reactie plaatsen