Amazon Bestsellers: 13 tips om bestsellers te vinden voor jouw business
Amazon Bestsellers: 13 tips om bestsellers te vinden voor jouw business
17 augustus 2020 

Amazon Bestsellers: 13 tips om bestsellers te vinden voor jouw business

Amazon is in 1995 officieel opgericht door de huidige eigenaar Jeff Bezos om uiteindelijk uit te groeien van een online boekenwinkel tot een platform dat alles verkoopt wat je maar kan bedenken.

En vandaag de dag is Amazon een multinationale onderneming met meer dan 75.000 mensen in dienst dat een enorm scala aan producten en diensten te bieden heeft voor de klanten van haar platform. Je kan hierbij zelfs denken aan clouddiensten, exclusieve video content, AI en natuurlijk elk fysiek product dat je maar kan bedenken …Amazon heeft alles voor je in de virtuele schappen liggen.

Ter aanvulling op deze zaken is Amazon goed voor bijna 50% van alle (online) aankopen en krijgen ze meer dan 20 miljoen views per maand …je snapt wel dat we hier praten over een ware gigant, voor zover je het nog niet wist.

Verder is zo’n hoog level aan traffic een ideale omgeving voor affiliate marketing programma’s en publishers die een passief inkomen willen verdienen met het promoten van hun favoriete producten.

Je bent hier om Amazon bestsellers te vinden, waarbij dit artikel het best voor jou geschikt zal zijn wanneer jij:

• al een niche hebt uitgekozen en erachter wilt komen welke producten je het beste kan gaan verkopen zodat je (goed) geld kan verdienen
• eerst opzoek bent naar producten die goed verkopen, om er dan vervolgens ook jouw niche van te maken en website (s) of andere dingen omheen te bouwen

In dit artikel ga je leren welke bestsellers Amazon allemaal heeft en welke producten er het beste kunnen worden uitgekozen los van welke niche je kiest …en kan er dus alle kanten mee op, volg alle stappen en zie de verkoopcijfers stijgen.

Leer hoe je jouw winsten kan vergroten door Amazon bestsellers te kiezen die bewezen hebben goed te verkopen …dan simpelweg op willekeur een aantal producten te selecteren in de hoop dat ze hetzelfde resultaat bereiken.

Denk er maar eens goed over na:

Wanneer je weet welke bestsellers er op Amazon bestaan (waarvan Amazon heeft bevestigd dat het Amazon bestsellers zijn), kan je deze producten promoten en weet je zeker dat ze ook verkopen.

Heb jij vragen over Amazon bestsellers? Je kunt je vragen stellen onderaan deze pagina, het Plazatalk team staat klaar om al jouw vragen te beantwoorden!

Wat ga je leren in dit artikel?

Je wilt die pareltjes eruit vissen, maar hoe ga je dat doen …dit is wat gaat je gaat leren om de Amazon bestsellers te vinden en gebruiken:

• Waar de Amazon bestsellers lijst staat en waarom die van belang is voor het vinden van de topproducten die goed verkopen
• Wat het verschil is tussen een goed en slecht product
• Hoe je een spreadsheet maakt om de meest winstgevende producten op Amazon te tracken
• Hoe je erachter komt in welk soort producten jouw publiek interesse heeft
• Hoe jij jouw lijst kan verfijnen voor je niche, zodat je de producten eruit haalt die jouw doelgroep ook echt wil (bv. Amazon bestsellers die populair zijn en goed verkopen)
• Welke categorieën en subcategorieën je moet kiezen voor jouw niche, om de juiste producten te vinden voor jouw doelgroep
• Op welke manier je kan checken of de gekozen producten ook echt goed zijn voor jouw website
• Op welke manier je kan checken of de gekozen producten makkelijk te verkopen zijn om zo je winsten te vergoten
• Op welke manieren je producten kan vinden die goed bij de gekozen producten passen of een aanvulling hierop zijn, zodat je nog meer passief inkomen kan verdienen
• Waarop je moet sorteren om de pareltjes eruit te lichten
• Waarop je producten kan testen om zoveel mogelijk geld te verdienen

Wat zal je niet vinden in dit artikel? Een complete lijst met alle Amazon bestsellers van 2020 en hier is waarom:

Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat Amazon bestsellers voor een blog over technologie anders is dan een health, beauty of wellness website.

Je kan lijsten vinden met de zogeheten “Amazon bestsellers”, maar zonder dat je weet wie je doelgroep is zijn ze vrij nutteloos.

We gaan je daarom laten zien hoe jij Amazon bestsellers in jouw niche kan vinden …zodat je sneller een (passief) inkomen kan verdienen.

Laten we nu beginnen met de 13 stappen om Amazon bestsellers te vinden!

1. Een spreadsheet met producten maken

Je gaat in deze eerste stap veel data sorteren en hier een Google of Excel spreadsheet voor creëren.

Zo blijft alles overzichtelijk en georganiseerd zodat je makkelijker de producten eruit kan halen die tot de “bestsellers” behoren …en specifiek voor jouw niche gelden.

Hoe je deze lijst gaat maken zal variëren afhankelijk van de dingen die jij belangrijk vindt, maar we hebben een aantal richtlijnen voor je opgesteld die het meest belangrijk zijn bij het maken van deze lijst …zodat je hier gelijk mee kan beginnen en deze gaande weg eventueel nog kan finetunen.

Voel je vrij om er extra factoren of kolommen aan toe te voegen, wanneer jij denkt dat dit goed past bij de gekozen strategie:

1. Maak twee tabbladen: eentje om onderwerpen (categorieën) te tracken die je gaat vinden na het onderzoek dat je hieronder gaat doen …en eentje om de exacte producten bij te houden die je wilt gaan promoten.
2. Creëer kolommen: onder het tweede aangemaakte tabblad, waar je de “trending” producten gaat bijhouden, voeg je de kolommen naam, brede categorie, aantal reviews, kosten, verzendkosten (indien nodig), return-rate en ook het aantal sterren toe.
3. Zorg dat de categorieën clean blijven: wanneer je gaande weg producten gaat toevoegen kan je de verschillende kolommen gebruiken om te sorteren. Om een voorbeeld te geven zou je kunnen sorteren op prijs om een lijst te creëren met “high-end” producten van onder de 25 dollar.

Wanneer je gaat sorteren zal je merken dat er ook andere factoren zijn die een rol gaan spelen, zoals hoeveel je op een product zal gaan verdienen of dat je er zeker van bent dat jouw publiek het product ook echt zal kopen.

Nogmaals, voel je vrij aanpassingen te verrichten in de sheet en factoren toe te voegen die voor jouw niche relevant zullen zijn.

2. Kijk in welke producten jouw doelgroep interesse heeft

Amazon bestsellers doelgroepWanneer je al een publiek hebt, zou de eerste stap moeten zijn erachter te komen welke interesses ze hebben en om welke producten ze geven (en deze hoogstwaarschijnlijk vaak kopen).

Het achterhalen welke bestsellers Amazon heeft is dus nog niet genoeg …omdat producten op Amazon bestseller zijn wil namelijk nog niet zeggen dat ze ook een geschikte match zijn voor jouw niche en doelgroep.

Je zal dieper naar de data moeten gaan kijken.

Opmerking: wanneer je net begint en nog geen website of social media hebt, zijn deze tips niet heel bruikbaar op het moment. Echter, deze sectie geeft je veel nuttige informatie die je later kan gebruiken wanneer je content gaat creëren en ook meer traffic krijgt vanuit andere (social media) kanalen.

Facebook Insights

Wanneer jij al over een bedrijfspagina beschikt heb je al de beschikking over een ruime hoeveelheid demografische data van jouw publiek zoals waar ze vandaan komen, hun interesses en wat voor producten ze hoogstwaarschijnlijk zullen kopen.

Ga naar Insights > People …Insights is de rapportagetool binnen het Facebook platform, wanneer je een Facebook bedrijfspagina hebt zie je de tab boven aan die pagina staan en kan je ernaar toe gaan door erop te klikken.

Nadat je Insights aanklikt kan er vervolgens op “People” geklikt worden om de demografische informatie van jouw doelgroep te zien …waaronder hun leeftijd en locatie samen met nog veel meer relevante dingen.

Ga naar Insights > Posts …hier kan je ook informatie zien met welke content jouw doelgroep actief is, waarbij deze metrics gelimiteerd zijn aan de content die jij zelf geplaatst hebt.

En deze data geeft je inzicht over welke soorten producten ze hoogstwaarschijnlijk zullen kopen, gebaseerd op posts die enorm veel aandacht krijgen.

Laten we zeggen dat je een post plaatst over “smart speakers” en die krijgt enorm veel aandacht …dan geeft dat je een hint om bv. producten zoals de Apple Homepod of Amazon’s Alexa voice remote te promoten …zodat je hier op een slimme manier geld aan kan verdienen.

Nadat je start met het promoten van deze producten kan er vervolgens ook weer worden gekeken naar hoe goed die producten verkopen …en wellicht ook soortgelijke items promoten die eveneens in de smaak vallen bij jouw doelgroep.

Google Analytics

Wanneer je al Google Analytics hebt draaien om de activiteiten te tracken, kan je meer leren over jouw publiek.

Maar is dit nog niet het geval dan raden we je aan dit snel in te stellen …hieronder kan je zien hoe dit allemaal precies werkt.

Om je publiek te leren kennen in Google Analytics:

• Maak je een account aan voor Google Analytics
• Ga je naar Audience > Demographics
• Wanneer je dat nog niet hebt gedaan, zet je ook het “Demographics and Interests Report” aan …je zal 24 uur moeten wachten tot je hiervan data ontvangt

Het zal je toegang geven tot zeven verschillende interesse en demografische rapporten zoals een overzicht, leeftijd, geslacht, interesses, categorieën waar affiniteit mee is, in-marketing segmenten en andere categorieën.

Je e-mail lijst

Wanneer je een e-mail lijst hebt kan dat ook een waardevolle bron zijn van informatie over jouw publiek en wat ze wel of niet leuk vinden.Amazon bestseller mailing

Probeer je complete e-mail lijst een mail te sturen, door gebruik te maken van bv. Survey Monkey of Google Forms, om te vragen in welke producten je klanten wel of geen interesse hebben, waar ze meer over willen leren of die ze van plan zijn te kopen in de aankomende dagen, weken of maanden. Zo kan je erachter komen welke producten jij kan gaan promoten.

Je e-mail lijst laten meedingen voor een prijs zal ze stimuleren eraan mee te doen, zodat je ook echt een goed overzicht aan waardevolle data krijgt.

Overige bronnen voor informatie over jouw publiek

Het is natuurlijk ook afhankelijk hoe je start met jouw (affiliate) marketing, en kan misschien nog wel meer bronnen vinden waar je informatie over jouw publiek vandaan kan halen om te gebruiken, zoals:

• Social media insights van Instagram, LinkedIn en Twitter
• Het interne zoekverkeer van jouw eigen website
• Competitieve analyse rapporten

Het verzamelen van al deze data is slechts het begin, maar wil je echt Amazon bestsellers vinden en die verkopen aan jouw doelgroep …dan zal je toch echt naar de e-commerce website zelf moeten gaan.

3. Start met bestsellers om winstgevende producten te vinden

Amazon maakt het vinden van de bestverkopende producten over de hele linie en in alle niches ongelooflijk simpel.

Het eerste wat je moet doen is de “Amazon Best Sellers” pagina openen, de rechtstreekste link hiervoor vind je hieronder:

https://www.amazon.com/Best-Sellers/zgbs

Je ziet gelijk welke producten momenteel de meeste verkopen maken in de hoofdcategorieën van Amazon.

Maar nu komt het volgende …dit mogen dan wel de meest populaire producten zijn van nu, maar jouw niche zal deze producten wellicht niet ondersteunen en je mag ze wellicht dus niet eens promoten.

Ze dienen dan ook het startpunt te zijn van jouw onderzoek.

Je zal ook moeten bedenken dat deze Amazon bestsellers continue veranderen en helemaal rondom speciale events zoals Amazon Prime Day, Black Friday en Cyber Monday …en natuurlijk ook de seizoensgebonden feestdagen.

Het kan dus zijn dat je nu weet welke bestsellers Amazon heeft, maar wanneer je op een later moment kijkt deze zijn veranderd …en dient hier dan ook een klein beetje rekening mee te houden.

Wanneer een of meerdere producten wel bij jouw publiek passen, voeg ze dan toe aan je spreadsheet in het tweede tabblad.

4. Kies de brede (hoofd) categorie van jouw niche

Je niche zal waarschijnlijk niet zo breed zijn, zoals dat bij bv. “Toys and Games of “Electronics” het geval is ..en je zal dan ook iets meer iets meer moeten zoeken om de producten te vinden die specifiek voor jouw doelgroep geschikt zijn.

Hieronder laten we je zien hoe de Amazon bestsellers voor jouw publiek gevonden kunnen worden, en niet voor alle Amazon shoppers.

Selecteer aan de linkerkant van de website de brede categorie waar jouw niche en website onder valt, om verder te verfijnen.

Om een voorbeeld te geven …heb je dus een website over fotografie dan klik je natuurlijk op “Electronics” en vervolgens de “Camera & Photo” categorie.

Je ziet nu gelijk dat momenteel de “Wyze Cam Camera” bovenaan de lijst staat, en er ook een vermelding “bestseller” wordt gemaakt links boven in het product-vak.

Wanneer jij een website hebt waar het gaat over beveilig in en rondom je huis …dan is dat een prima product om te promoten en er vanaf je eigen website naar te linken.

Echter, bedenk ook altijd het volgende: omdat een product Amazon bestseller is wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat het ook een perfecte match is voor jouw eigen website en niche.

5. Zoek producten waar jouw lezers echt interesse in hebben

Maar misschien hebben jouw lezers helemaal geen interesse in beveiligingscamera’s, althans niet voor nu op het moment. Wellicht zijn ze juist opzoek naar professionele fotocamera’s omdat ze fotograaf zijn en serieus hun bedrijf of inkomsten willen laten groeien.

Je zal misschien iets verder moeten kijken, om erachter te komen welke producten jouw publiek het meeste aanspreekt.

En dat is allemaal prima …het enige wat je hoeft te doen is verfijnen op subcategorieën, om te kijken welke bestsellers Amazon nog meer heeft in andere niches om er de beste voor jou uit te gaan halen.

Het zal je namelijk opvallen dat wanneer je begint in een hoofdcategorie, na het klikken hierop je verder kan verfijnen …zodat je heel specifiek naar de producten kan zoeken die jouw doelgroep verlangt.

En vervolgens kan je nog meer verfijnen en kijken welke bestsellers Amazon heeft …waarom? Het zijn de producten die het binnen jouw niche heel goed doen en veel mensen kopen deze producten uiteindelijk ook echt.

Je zal gaande weg zeer specifieke items tegenkomen …en allemaal dingen vinden waar jij nu naar zoekt, maar je doelgroep dat ook zeker doet (maar dan met een koopintentie). En zoals je weet zoeken de meeste mensen op Amazon om nieuwe producten te ontdekken, maar ook (bijna) zeker te kopen …ze zitten al verder in het koopproces en gaan hoogstwaarschijnlijk ook over tot het aankopen van deze producten waarnaar ze opzoek zijn.

6. Check producten om te zien of deze echt goed verkopen

Amazon bestsellers salesHet is belangrijk om te kijken of de producten die je verkoopt of promoot, ook echt de bestsellers zijn voor jouw niche. Stel …je schrijft op jouw website over professionele fotografie over het gebruiken van de “darkroom” om foto’s te ontwikkelen voor mensen die het voor de eerste keer doen …en wilt hier zoveel mogelijk links aan koppelen om je inkomsten te verhogen.

In dat geval klinkt het niet meer dan logisch dat je naar de nummer 1 producten kijkt in de categorie Electronics > Camera & Photo > Accessoires > Darkroom Supplies > Chemicals.

Maar na erop te klikken zie je dat het product voornamelijk wordt gebruikt voor het printen van afbeeldingen op t-shirts en dus niet voor het afdrukken van foto’s in een zogeheten darkroom (wat jouw doelgroep dus zal doen).

En zelfs wanneer het wel goed geschikt is voor afdrukken van foto’s, gaat jouw doelgroep het waarschijnlijk niet gebruiken omdat ze denken dat het wordt gebruikt voor t-shirts …en niet door professionele fotografen om hun foto’s mee te ontwikkelen (die gebruiken hoogstwaarschijnlijk iets anders).

Het is in dit geval beter niet naar dat product te linken …tenzij je er 100% zeker van bent dat jouw doelgroep bestaat uit (voornamelijk) professionele fotograven of serieuze hobbyisten die precies weten dat het ook geschikt is voor de ontwikkeling van foto’s en het ook echt gaan kopen.

Maar de kans is dan natuurlijk ook klein dat het om beginners gaat, en het artikel dat je schrijft is hiervoor wel bedoeld …het draait dus allemaal om de intentie en wie je ermee bereikt.

Het tweede product dat je tegenkomt is echter wel een perfecte match “and right on the money” zoals dat zo mooi heet in het Engels.

Op een paar enkel reviews na van mensen die het voor iets anders gebruiken, schreeuwt dit product “professionele fotografie” van de daken …en dat is precies wat je zoekt en maakt het uitermate geschikt te gebruiken.

7. Check of je product aan de “easy-to-buy” criteria zal voldoen

Sommige verkopers (of affiliate marketeers) gaan alleen voor de high-end producten zoals laptops, camera’s en accessoires of “home security systems”.

De kopers die hiernaar opzoek zijn, speuren meestal ook naar gedetailleerde content die hun helpt het juiste model te kiezen.

En hoewel die content langer duurt om te creëren, leveren de producten die er in worden gepromoot ook meer geld in het laatje.

Maar wanneer je wilt dat jouw lezers hun Amazon mandje volproppen met alles waar je suggesties voor opwerpt, zal je deze producten op laagdrempeligheid willen selecteren die makkelijk tot de gewenste koopimpulsen zullen leiden.

Probeer je aan deze criteria te houden bij het kiezen van bestsellers op Amazon:

• Een prijs van 50 dollar of minder …maakt het een perfecte impulsaankoop
• Onder 3 pounds (ongeveer 1,35 kilo) voor gratis verzending
• Lage “return-rate” …denk aan een nieuwe conditioner versus een badpak die misschien niet zal passen en geruild of terug gestuurd wordt
• Kies bekende merken: mensen zullen deze betrouwbaarder vinden in vergelijking met bv. private labels

Hoewel er verschillende van die producten bestaan die belangrijk kunnen zijn, zal een lagere prijs en kleiner formaat het doen van een aankoop verhogen …omdat er niet zoveel voor nodig is om de aankoop te rechtvaardigen.

Stel …je wilt de beste keukenspullen promoten voor studenten die voor de eerste keer op kamers gaan. Je zal dan niet grote of dure koelkasten gaan promoten, toch?

Het zou namelijk niet aansluiten bij jouw doelgroep …de koelkasten zijn te zwaar om te verzenden en ook nog eens onwijs duur (en er komen wellicht zelfs nog extra kosten bij na de bestelling). En het is dus geen match, zelfs niet wanneer het echte bestsellers zijn.

Maar scroll je wat verder naar beneden, staan er ook andere koelkasten …zoals kleinere qua inhoud en voor rond de 50 dollar (in plaats van 300-500 dollar). Het voldoet aan de behoefte van jouw doelgroep, zijn minder zwaar en groot en hebben een zeer aantrekkelijke prijs.

En om die reden is het een perfecte impulsaankoop …de drempel is laag en het product voldoet precies aan de dingen die jouw doelgroep zoekt.
Verder moet je wel bedenken dat deze criteria ook weer niet voor alle producten geldt zoals wanneer er dure producten worden gepromoot.

8. Bekijk de “also bought” sectie

Amazon is meester in het verkopen …elke keer wanneer klanten producten checken, wordt er in de sectie direct onder de productomschrijving een set andere producten getoond die gerelateerd zijn aan het product of deze kunnen complimenteren (ofwel, die er goed bij passen of aanvulling op zijn).

Het moedigt aan meer te winkelen en resulteert in hogere aankoopbedragen, omdat de winkelmand steeds voller wordt …en dat is natuurlijk geweldig voor Amazon.

En voor jouw is het ook ideaal om andere producten te combineren, zodat je klanten nog meer suggesties mee kan geven …wat je uiteindelijk meer verdiensten zou moeten gaan opleveren.

Zelfs wanneer deze extra aanbevelingen geen Amazon bestsellers zijn, maakt dat in dit geval niet zoveel uit …omdat jij weet dat jouw doelgroep ze hoogstwaarschijnlijk toch wel samen koopt en dan kan je ze beter maar gelijk erbij vermelden of anders deze extra inkomsten alleen naar Amazon laten zien gaan.

Voeg ze dus ook toe aan je spreadsheet!

Weet je welke bestellers Amazon heeft voor dit soort producten (of kom je er gaande weg achter) …dan kan je er eventueel ook nog een aparte pagina voor maken en dan ook linken naar de pagina die je hebt geschreven voor het originele product dat je aan het promoten bent.

9. Zoek naar de ruwe diamanten

Wanneer je producten gaat selecteren, is het kijken naar welke behoefte van de klanten ze vervullen een belangrijke factor.

Start met het kijken naar de reviews van producten en leg de pijnpunten bloot.

Om een voorbeeld te geven: je komt erachter dat veel van jouw klanten duidelijk interesse hebben in het vinden van een geschikt hoofdkussen die de oplossing is voor nek- en schouderpijn …dan weet je dat kussens vaak licht van gewicht zijn, meestal onder de 50 dollar kosten en bijna altijd gratis worden verzonden.Amazon bestsellers

Ze tikken dus meerdere criteria aan voor een high-end product dat laagdrempelig is en klanten zullen deze dan dus ook makkelijker kopen.

Vervolgens ga je zoeken naar alle orthopedische kussens op Amazon en vindt daar talloze opties. Hoe kom jij er nou achter welke van deze hoofdkussens het beste zal verkopen? Je wilt er natuurlijk de beste uitpikken!

En dit is het trucje …je hoeft niet altijd het bestverkopende product te selecteren. In sommige gevallen kan je een minder verkopend product omtoveren tot een goed verkopend product, althans voor jouw eigen doelgroep.

Laten we eens kijken naar een keuze van Amazon, de zogeheten EPABO countour memory foam pillow …en kijk naar de reviews.

We kijken dan niet naar de positieve reviews, maar juist naar de negatieve reviews.

Hierbij zijn sommige volslagen onzin …maar andere klanten geven aan dat het hoofdkussen zijn vorm kwijtraakt en niet voldoende ondersteuning geeft. En dat is een pijnpunt wat we kunnen adresseren.

Vervolgens gaan we dus opzoek naar een orthopedisch kussen die dat pijnpunt niet heeft en je zal er al snel een vinden.

Zoals die van MARNUR met nog enkele andere pluspunten:

– Hij blijft beter in vorm
– Weegt onder de 3 pounds
– En kost minder dan 50 dollar

En voldoet dus aan de criteria voor laagdrempelige impulsaankopen!

Het is geen Amazon bestseller, maar het lost wel de problemen op van een product die dat wel is.

Wat je hieruit kan opmaken is dus …het bied mogelijkheden!

Zoek je producten die potentie hebben bestsellers te worden …en niet verkocht worden door de meeste andere verkopers / affiliate marketeers op dit moment?

Speur dan naar ruwe diamanten …welke kunnen uitgroeien tot bestsellers.

Kijk hierbij naar producten die wellicht nu nog niet goed verkopen en neem ze mee om te vergelijken met bestsellers …en check of ze pijnpunten van de gevestigde orde oplossen zodat jij een pareltje hebt gevonden om te promoten.

En ga dan vervolgens goede en uitgebreide content schrijven rondom dat product, waarbij je ook de pijnpunten van andere producten gebruikt om zo de verkoop ervan nog meer te stimuleren en nog hogere verdiensten zal gaan realiseren.

10. Gebruik ook Amazon zoekwoorden tools

Het issue is dat je natuurlijk niet de enige bent die naar bestsellers zoekt op Amazon en naarmate populariteit stijgt van het product de aandacht ervoor alleen nog maar verder toeneemt. Je zal merken dat het lastig is iets nieuws te vinden, wanneer je allemaal dezelfde tools gebruikt. En zal er dus bovenop moeten gaan zitten om bestverkopende producten te vinden.

En dat is waar de Amazon “keyword research tools” goed van pas zullen komen. Met deze tools ga je namelijk zoekwoorden vinden die het beste ranken …die je vervolgens kan gebruiken om Amazon niches te vinden die goed verkopen.

Jungle Scout is een van de meest populaire Amazon zoekwoorden tools.

En je kan hiermee al starten vanaf 19 dollar per maand …maar je zal waarschijnlijk ook toegang tot hun producten database willen krijgen, waarvoor je de 39 dollar per maand abonnementsvorm nodig hebt.

Je hoeft het overigens niet voor altijd te blijven gebruiken …en mag het zelfs 2 weken gratis proberen (money-back), om te kijken of het ook echt bevalt.
Start met het zoeken naar producten waarvan je denkt dat jouw publiek er interesse in heeft (die je op dit moment zou moeten hebben).

Voer het in op Jungle Scout en krijg een exact getal van hoe vaak er naar dat exacte zoekwoord wordt gezocht op Amazon.

Om een voorbeeld te geven “kitchen scissors” (keukenscharen) heeft een zoekvolume van 21.000 zoekopdrachten per maand …en dat is veel hoger dan “herb scissors” (kruidenscharen met meestal 5 stalen bladen).

Wat zegt jou dat precies? Zelfs wanneer je schrijft over het verbouwen van eigen kruiden en het oogsten (gebruiken) ervan zou je toch liever een keukenschaar willen promoten dan een kruidenschaar …wellicht kan je ergens in de content over een keukenschaar dan ook vermeldingen maken van een kruidenschaar, zodat je van beide kan profiteren …maar mensen zoeken meer op keukenschaar en daar zal je dan ook op moeten focussen.

Je kijkt dus welke bestsellers Amazon heeft …maar ook naar de zoekvolumes ervan!

Verder geeft Jungle Scout je ook een “Opportunity Score” wat je vertelt welke producten een hoge vraag en lage competitie hebben …en biedt je dus de mogelijkheid om die topverkopende producten te gebruiken om maximale verkopen te boosten.

En hun producten database kan gebruikt worden om nog meer van dit soort “high demand” producten te vinden die je kan verkopen of promoten.

Nu is deze tool voornamelijk ontwikkelt voor Amazon FBA verkopers, om erachter te komen welke producten je zou moeten gaan verkopen op Amazon.

Maar het geeft ook affiliate marketeers een flinke hoeveelheid inzicht over wat voor soort producten klanten kopen op het Amazon platform, zodat hiermee dezelfde of soortgelijke producten kunnen worden gepromoot.

Wanneer je niches vindt die relevant zijn voor jouw publiek …of zelfs producten, voeg ze dan toe aan jouw spreadsheet.

11. Zoek met Google Trends naar verborgen schatten

Zoekvolume Amazon bestsellersGoogle Trends is een tool die je laat zien hoe frequent er naar een bepaalde zoekterm wordt gezocht. En je kan hier ook heel goed trends mee detecteren, wat een belangrijke rol kan spelen voor jouw inkomsten. Wanneer je namelijk een trend weet te spotten die net opwaarts aan het gaan is, kan je de vruchten plukken van een acceleratie in aandacht en meer verkopen maken wanneer je alles op de juiste manier uitvoert.

Start met het kijken naar de “Daily Search Trends”, welke je de meest populaire zoekopdrachten van de dag laten zien.

Neem nu een kijkje bij “Real Time Search Trends” …er zijn nog steeds een heleboel nieuws gerelateerde zoekopdrachten, maar er staat ook een andere zoekopdracht tussen die een goede match zou kunnen zijn.

Zoals de “Fortnite marker pen” …na erop te klikken zal je zien dat het aantal zoekopdrachten aanzienlijk is gestegen de afgelopen paar uur (dit is natuurlijk een momentopname) en zo dus kansen biedt.

Het is natuurlijk een match voor iedereen die websites maakt voor gamers of tieners …en niet voor iedereen een perfecte match, maar voor degenen die in die niche actief zijn een mooie kans die heel lucratief kan uitpakken.

Na een beetje speurwerk kom je er echter achter dat het hier om een “Deadpool” marker gaat die in het spel zelf voorkomt …en dus geen echt (fysiek) product is wat je kan verkopen.

En is het dus tijd om weer opzoek te gaan naar andere zoektermen!

Verderop staat er een hoofdtelefoon van het merk Sony met “nois-cancelling” die trending is.

Het ziet er veelbelovend uit!

Na erop te kikken kom je er echter al snel achter, waarom deze hoofdtelefoons trending zijn en dat is omdat ze in de “sale” waren voor 99 dollar. De trend is hoogstwaarschijnlijk al op een keerpunt en aan het aflopen.

Maar Google Trends vertelt ons dat er nog steeds een berg zoekopdrachten naar zijn van ongeveer zo’n 100 per uur …het kan nu een goed moment zijn om een soortgelijk product te promoten dat een perfect (goedkoper) alternatief kan zijn voor de Sony hoofdtelefoon.

Houd er rekening mee dat het trending producten zijn …en je wellicht geen tijd hebt om een artikel van 3000+ woorden te schrijven om nog te profiteren van de stijgende trend (die wellicht ook snel weer afloopt).

Maar je kan bv. wel het product promoten door er snel een e-mail uit te sturen (naar je eigen klanten via een e-mail lijst) of via social media te adverteren en zo te profiteren van de (tijdelijke) populariteit.

12. Data verzamelen en strategie bepalen

We hebben je al verschillende strategieën laten zien, om de simpele reden dat niet elke techniek zal werken voor alle niches.

En ook niet elke verkoper / affiliate marketeer zal dezelfde strategie hanteren …jij zal er misschien achter komen dat high-end blenders een lucratieve business zijn en anderen niet, doe iets waaraan jij verwacht geld te verdienen!

Verder zou het een saaie boel worden, op het moment dat iedereen hetzelfde zou doen en tevens is die niche dan ook teveel verzadigd en daarbij supercompetitief waardoor verdienen lastiger gaat zijn.

Je zou op dit moment nu een spreadsheet moeten hebben van een aantal producten, waarmee je aan de slag kan gaan.

Maar wat is de volgende stap?

Nu je een berg data in jouw spreadsheet hebt staan, is het tijd te gaan sorteren om de beste producten eruit te kiezen.

En hierbij kan je de volgende dingen in overweging nemen:

• Hoeveel producten zullen er op je website komen te staan?
• Welke zullen het meeste opleveren?
• Wat voor soort content zal je gaan maken?

Nadat je deze vragen hebt beantwoord, is het tijd om een echte strategie te creëren om alle topverkopende producten te promoten die je verzameld hebt.

Om een voorbeeld te geven, een strategie voor een fotografie-blog zou er zo uit kunnen zien:

• Schrijf uitgebreide “in-depth” reviews over high-end digitale camera’s en accessoires zoals o.a. bijbehorende lenzen
• Gebruik in-content advertenties voor mid-level artikelen zoals cameratassen, hengsels en producten die je voor de ontwikkeling van foto’s kan gebruiken
• Voeg ook mid-level en low-level producten toe om lijstjes te maken in het artikel voor bv. speciaal beginners of dingen welke cadeau kunnen worden gedaan

Het doel is om de top-level producten, maar ook andere producten te gebruiken in je artikel en de boel een beetje op te splitsen. Over het algemeen is het logischer allesomvattende content te schrijven voor de high-end producten die je wilt promoten …ze leveren je meer op, het kost je minder tijd en heeft ook nog een aantal specifieke voordelen.

Maar bedenk goed …je kan meer geld verdienen met 25 producten van 10 dollar dan 1 product van 199 dollar, focus hier dus ook op en niet alleen maar op het high-end product dat je verkoopt.

13. Verkopen blijven monitoren

Je weet nu welke bestsellers Amazon vandaag heeft …maar wat vandaag onder topverkopende producten valt kan morgen wel minder goed verkopen (waarschijnlijk niet morgen maar wel over een tijdje). Het heeft natuurlijk ook met seizoenen te maken …om een voorbeeld te geven in de zomer gebruiken mensen speciale producten zoals waterflessen voor kamperen, luchtige kleding, badkleding, zonnebrillen of hun fiets een stuk meer.

Verder is het belangrijk te kijken naar wat voor content je maakt, schrijf je kwalitatief goede content zal deze jaren gebruikt kunnen worden en dus “evergreen” zijn waardoor je er dus tevens op langere termijn de vruchten van zal blijven plukken.

Maar heb je advertenties draaien op Amazon, Google of bv, social media? Dan is het belangrijk dat je deze goed blijft volgen (dat doe je met alle content ook …maar bij adverteren kan het je direct onnodige kosten besparen, indien de advertenties niet goed meer lopen en het tijd is voor vernieuwing).

Je zal hierbij de volgende data monitoren:

• Track wat verkoopt op week, maand en jaar
• Onderzoek de meest populaire Amazon items (elke maand maar liever nog vaker)
• Zet nieuwe producten op de kalender die je later kan gebruiken
• Blijf opwaartse trends in de gaten houden …en let ook op feestdagen of andere speciale events zoals Amazon Prime Day, Black Friday en Cyber Monday zodat je jouw items kan aanpassen om uitermate succesvol van jouw promoties te kunnen profiteren.

Houd ook in gedachten dat welke bestsellers Amazon heeft in jouw niche (en ook nadat je deze handmatig op een aantal eigen criteria hebt geselecteerd), niet dezelfde zijn in vergelijking met andere markten of concurrenten …doe dus altijd je eigen onderzoek en kopieer niet lukraak de competitie.

Wil jij ook Amazon bestsellers vinden?

Het is tijd om echt aan de slag te gaan Amazon bestsellers in jouw niche te vinden. Je weet nu genoeg om er de pareltjes uit te halen, zodat je hieraan kan verdienen. Zorg ervoor dat je alle stappen uit dit artikel meeneemt. En voeg er nog wat van je eigen kruiden aan toe. Succes!

Heb jij vragen naar aanleiding van dit artikel? Laat dan een reactie hieronder achter, ons team staat klaar om jouw vragen te beantwoorden!

Over de schrijver
Hallo, Ik ben bas. Ondernemer op Slippers is de beste samenvatting van mij! Ik reis samen met mijn familie de wereld rond terwijl de business doordraait!Eigenaar van DisQounts International BV. Toonaangevend in FMCG (Fast moving Consumer Goods) en winnaar van het snelst groeiende crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland! En natuurlijk Plazatalk, een platform waarin wij (startende) ondernemers helpen succesvol te verkopen via Marketplaces zoals bol.com en Amazon! Ik probeer over interessante onderwerpen blogs te schrijven. Mocht je leuke / interessante onderwerpen weten waarover we kunnen schrijven, laat dan een reactie achter onder deze blog. Veel leesplezier!
Reactie plaatsen