Alibaba Vs AliExpress: Waar moet je inkopen doen? - Plazatalk.nl
Alibaba Vs AliExpress: Waar moet je inkopen doen?

Alibaba Vs AliExpress: Waar moet je inkopen doen?

Ga je starten met verkopen op Amazon (of elders) heb je producten nodig om te verhandelen. Je zal afhankelijk van het bedrijfsmodel opzoek gaan naar een fabrikant of groothandel.

In bijna alle gevallen doe je inkopen in China, soms ook andere landen zoals India …maar vrijwel altijd in Azië. De reden is natuurlijk simpel, ze kunnen praktisch elk product maken tegen de laagste prijs.

Je bent vast en zeker wel bekend met Alibaba en AliExpress, bijna iedere verkoper (of consument) weet ze te vinden voor inkopen of aankopen. Maar welke moet jij gebruiken wanneer je producten wilt inslaan. En voor welk bedrijfsmodel is de een of andere het beste geschikt?

Hoewel velen zullen denken dat er weinig tot geen verschil zit tussen beide, is dit wel degelijk het geval. Inkopen met de wetenschap van deze verschillen zal zeker in je voordeel werken.

Lees hieronder snel verder om ze te ontdekken!


Wat zijn Alibaba en AliExpress voor platformen?

Om een globale eerste indruk te krijgen van Alibaba en AliExpress, gaan we beide even in het kort uitleggen. Ze vallen dan wel onder dezelfde eigenaar (namelijk Alibaba Group), toch bestaan er niet voor niks twee verschillende platformen.

Hieronder kan je lezen hoe ze tot stand zijn gekomen, en op welke fronten beide platformen onderscheid maken van elkaar.

Wat zijn Alibaba en AliExpress voor platformen

Alibaba

De Alibaba Group ontstond in 1999 toen “Jack Ma” de website Alibaba.com oprichtte. Het business-to-business portaal is niet de enige, want ook Taobao (consumer-to-consumer) en natuurlijk AliExpress zijn tegenwoordig razend populair.

Zoals je dus kunt zien is Alibaba echt bedoeld op bedrijven die over landsgrenzen met elkaar in contact te kunnen komen om zaken te doen. Je zal snappen dat vanwege alle voordelen die dit heeft, bedrijven in de rij staan om zaken te doen met Chinese fabrikanten (en natuurlijk andersom).

Een logische verklaring achter de succesfactor van het platform.

Je zal dus goed moeten begrijpen dat Alibaba met name op de zakelijke markt is gericht en niet echt is ingericht voor consumenten.

Maar betekent dit ook dat je altijd inkopen bij Alibaba doet, of is inkopen bij AliExpress soms ook een goede keuze? We laten je verderop zien in welke bedrijfsvorm je beter voor de een of andere kan kiezen.

AliExpress

We gaan eerst namelijk even kijken naar AliExpress zelf, de website die veel later is ontstaan vanuit deze Alibaba Group. De website AliExpress richt zich meer op de detailhandel, maar dan met zo weinig mogelijk tussenschakels.

Het voordeel voor klanten is dat de prijs hiermee (over het algemeen) een stuk lager ligt dan andere (online) winkels, mede doordat er minder schakels zitten tussen fabrikant en de consument. Je moet wel goed snappen dat inkopen op AliExpress voor verkopers vaak duurder uitpakt.

Toch wekt het misschien je verbazing dat er ook verkopers zijn die zaken doen met AliExpress.

Je zal een bepaald bedrijfsmodel, wensen en eisen hebben die gezamenlijk de filter vormen om te bepalen voor welk platform jij kiest.

Nu je iets meer weet over Alibaba en AliExpress is het tijd om er wat dieper in te duiken. Welke verschillen zitten er tussen de bedrijfsmodellen en gebruik van beide platformen?

Welke bedrijfsmodellen zijn geschikt voor Alibaba of AliExpress?

Je kan gebruik maken van verschillende bedrijfsmodellen bij het online verkopen van producten. Zo kan je ervoor kiezen een private label te gaan ontwikkelen, aan dropshipping te doen of “wholesale” te gaan verkopen.

Over het algemeen doe je inkopen via Alibaba, maar in sommige gevallen kan je er ook voor kiezen om voor AliExpress te gaan. We lichten hieronder toe hoe je de keuze maakt voor een van beiden.

Dropshipping

Je wilt producten gaan verkopen, maar eigenlijk geen voorraad inkopen. En bent liever bezig met marketing en het verkopen zelf, om je volumes te vergroten. Het is dan wellicht slim om aan dropshipping te gaan doen.

De term dropshipping komt uit de e-commerce wereld en betekent feitelijk het direct vanuit de fabrikant, groothandel of leverancier leveren aan consumenten. Jij bent dan de verkopende tussenpersoon, en zal je dus verder niet bezig houden met het gehele logistieke proces. Het uitbesteden van dit logistieke proces kan overigens ook binnen andere bedrijfsmodellen, zoals Fulfillment by Amazon (FBA) …waarbij je dan wel inkoopt, maar de logistiek in de handen legt van Amazon.

Bij dropshipping wordt alles uit handen genomen, en bij elke verkoop die je maakt gaat het product rechtstreeks naar de klanten. Het zal je veel extra tijd opleveren voor andere activiteiten, maar je levert hiermee natuurlijk wel in op de hogere winstmarges.

Alibaba dropshipping

Wil je echt alleen aan dropshipping gaan doen? Het is dan niet verstandig dit te doen via Alibaba. Je zal op het platform weinig tot geen leveranciers vinden die jouw product via dropshipping willen versturen.

Over het algemeen ligt de Minimum Order Quantity (MOQ) veel hoger dan op AliExpress. Het is niet logisch om in een keer 500 items van je product te verkopen aan 1 klant, tenzij dit echt besteld wordt door iemand (of vaker gebeurt). Je meest klanten zullen namelijk een enkel item aanschaffen, of een paar.

Je hebt met dropshipping te maken met een hoop andere verkopers die het product ook verkopen. En hoewel er zeer succesvolle verkopers zijn die alleen maar dropshipping doen, kan je het beter combineren met een ander bedrijfsmodel. Wil je toch alleen dropshipping gebruiken, vanwege het gemak? Verdiep je dan eens in “Print On Demand” (POD) en kijk eens op websites zoals RedBubble, waar je items kan laten bedrukken om helemaal in jouw eigen stijl te krijgen.

AliExpress dropshipping

Een andere optie is natuurlijk om het platform AliExpress te gebruiken! Het is bij uitstek de plaats waar je wel terecht kan voor dropshipping. Je hebt om te beginnen de keuze uit echt een enorm aanbod producten, en kan deze simpel aanbieden op jouw eigen platform …zodat klanten ze kunnen kopen.

Je zal merken dat het weinig moeite kost, je kopieert de gewenste producten naar je eigen website en kan ze meteen gaan verkopen. Veel aanbieders beschikken over dropshippingdiensten, en je kan ervoor kiezen om de producten vanuit de VS of China te laten versturen naar je klanten.

Met talloze populaire items heb je genoeg keuze. En doordat winstmarges vaak zelf mogen worden bepaald valt er ook een goede boterham mee te verdienen. Dit schreeuwt natuurlijk wel om een juiste aanpak (scorende producten vinden, de juiste prijs vragen zodat klanten ook echt kopen, gevonden worden met je prodcuten en veel meer).

Private (white) labels

Je denkt misschien, wat is het verschil precies? Hoewel ze overlappen met elkaar, zijn er wel bepaalde kenmerken waarin ze onderscheiden. Ze hebben natuurlijk ook niet voor niks twee verschillende namen.

Een white label is namelijk een product dat wordt gemaakt door een bedrijf, en vervolgens door anderen kan worden verkocht. De verkopende partijen hoeven zo geen ontwikkelingskosten te betalen, maar kunnen het zelf weer onder eigen merknaam verkopen. Op het moment dat een verkoper dat doet, praat je over private labeling.

Maar een private label kan ook helemaal zelf ontwikkeld worden. Je ziet steeds vaker dat verkopers bestaande producten verbeteren of iets revolutionairs op de markt brengen onder eigen vlag. Het voordeel is dat je zo vaak hogere winstmarges kan pakken, en met gewilde producten goed kunt boeren. Je zal hiervoor wel een proces moeten doorlopen. Ze kunnen namelijk heel winstgevend zijn. Echter, zonder voorbereiding ook geld kosten.

Alibaba private label

Voor het zoeken naar fabrikanten die jouw product kunnen produceren, zit je op Alibaba echt helemaal goed. Het platform staat bekend om haar grote aanbod fabrikanten en producten, en is de ideale manier om een goede leverancier te vinden. Je kan dit doen door te zoeken op producten of anders de leveranciers zelf.

Hierbij is het wel belangrijk op een aantal dingen te letten. Wij hebben een uitgebreid artikel geschreven hoe je hier goed op kan filteren. Zo kies je een fabrikant / leverancier uit waarmee je vruchtbaar zaken gaat doen, en kom je niet snel voor verassingen te staan.

Er zitten namelijk zeer goede bedrijven tussen, maar ook die er een potje van maken. Ga je hier niet op de juiste manier mee om, kan je dus met gebakken peren komen te zitten. Je kan hierbij denken aan bv. de volumes die ze draaien, hoe ze te boek staan (ga bij voorkeur voor bedrijven met een “Gold Supplier Membership”) en door kwaliteitscontroles uit te voeren.

AliExpress private label

Er zijn maar weinig verkopers die een white label aanbieden op AliExpress, en eigenlijk geen enkele een private label. Verder bieden de verkopers met een white label die ook vaak aan op Alibaba. Kortom, je zal zoeken naar een speld in de hooiberg …terwijl je veel beter op Alibaba terecht kan.

Wil je dus een private label laten maken en lanceren, is AliExpress hiervoor niet het meest geschikte platform. Zoals we je al hebben verteld is het ook meer gericht op de consumenten, en niet voor verkopers die producten willen laten ontwikkelen. Er zijn natuurlijk ook nog andere opties buiten Alibaba, echter is dit wel het grootste platform met de meeste mogelijkheden.

Ga je dus een private label starten, begin je zoektocht dan ook zeker op Alibaba!

Wholesale

Het kan slim zijn om na een tijdje van succesvol verkopen, ook te beginnen met wholesale. Bij wholesale (groothandel) lever je niet alleen meer aan consumenten, maar ook aan andere verkopers. Ze kunnen je product dan inkopen bij jouw en verkopen via hun eigen platformen.

Je zal begrijpen dat hier voordelen mee gepaard gaan. Wanneer jij een succesvol product hebt, en je dit in grotere aantallen kan afzetten zal je meer verdienen. En hoe groter jouw naamsbekendheid …des te meer je ook zal gaan verdienen op de langere termijn.

En door groothandel te spelen, maar ook jouw producten zelf te verkopen zit je in een win-win- situatie. Om te bepalen met welk platform je voor wholesale in zee gaat, moet je op een aantal dingen goed letten. We laten je ze hieronder zien.

Alibaba wholesale

In principe is Alibaba geschikt voor wholesale, vooral wanneer je grotere aantallen in een keer wilt verkopen. Je zal er namelijk makkelijker leveranciers vinden die met groot gemak, flink aantallen voor je kunnen produceren. Een van de redenen waarom bij wholesale vaak voor Alibaba wordt gekozen.

En zeker wanneer meer mogelijkheden zoekt om (bestaande) producten aan te passen, kan je het beste terecht bij Alibaba. In veel gevallen zitten daar de door wol geverfde fabrikanten die hun hand niet omdraaien voor jouw wensen en eisen. Wees natuurlijk wel duidelijk in hoe je jouw product wenst te ontvangen.

Verder is de prijs doorgaans ook een stuk lager. Omdat fabrikanten (leveranciers) op Alibaba gewent zijn grote aantallen te draaien (en ook de capaciteit vaak hebben) valt de prijs na onderhandelen goedkoper uit. En dat verschil kan net genoeg zijn om jouw de marges te geven om voldoende winst te maken.

AliExpress wholesale

En dan komen we automatisch uit bij AliExpress, is dit ook een geschikt platform voor je wholesale activiteiten? Ja …in feite zijn beide platformen prima geschikt voor wholesale, maar kijk wel naar hoeveel en op welke manier je producten in een keer wilt verkopen aan andere verkopende partijen.

Je zal opzoek moeten gaan naar de goedkoopste verkoper. En hoewel je misschien denkt “goedkoop is duurkoop” heb je in de meeste gevallen gelijk. Maar vind je een product dat helemaal hetzelfde is tegen de laagste prijs, heb je waarschijnlijk de fabrikant gevonden. Terwijl alle andere partijen voor dat product de wederverkopers zijn …en kan je dus (natuurlijk) het beste met deze fabrikant zaken doen.
Op Alibaba moet je doorgaans rekening houden dat er een Minimum Order Quantity (MOQ) van 50 stuks of meer zal worden aangehouden. Terwijl je op AliExpress al vanaf 1 item kun inslaan. Je zal dus een beetje moeten spelen met welke partij het beste aansluit bij jouw verkoopactiviteiten.

Minimum Order Quantity (MOQ)

Het is al een paar keer voorbij gekomen, de Minimum Order Quantity ofwel MOQ in de afgekorte vorm. Waar het op neerkomt is de minimale hoeveelheid stuks van je product dat moet worden afgenomen. Je kan hier tijdens gesprekken met leveranciers nog enigszins over onderhandelen, maar er gelden wel bepaalde minimum aantallen om het voor fabrikanten rendabel te houden.

Verder is het belangrijk een inschatting te maken van je (verwachte) verkoopvolume, voor je grote aantallen gaat inslaan. Het kost je anders namelijk een hoop geld. Je kan hierbij denken aan opslagkosten bij voorraden die te lang blijven liggen (bv. op Amazon), afschrijving ervan of het mislopen van winsten en misschien een “sale” moet organiseren om eraf te raken.

Alibaba en AliExpress verschillen hierin behoorlijk. Je zal op Alibaba namelijk altijd een MOQ hebben en zal soms moeten onderhandelen om tot een gunstig aantal te komen (en je verwachtingen duidelijk willen maken voor vervolgbestellingen). Terwijl je op AliExpress al vanaf 1 stuk terecht kan.

Alibaba minimum order quantity

Op Alibaba kunnen de meeste producten worden aangepast. En om die reden is er dan ook een minimum aantal stuks dat per keer moet worden afgenomen. Zo blijft het rendabel voor fabrikanten.

Je moet dan uitgaan van een MOQ vanaf 50 tot 500 stuks of hoger per bestelling die je gaat plaatsen. In feite ook niet zo’n punt, wanneer je na gedegen onderzoek een “winnend” product hebt gevonden en minimale hoeveelheid van 50 stuks kan bestellen. Alhoewel je natuurlijk wel alles goed wilt monitoren en testen, voordat je grotere aantal gaat bestellen.

Het is overigens belangrijk te snappen dat MOQ’s die leveranciers vermelden niet altijd kloppen. Wellicht hebben ze dit nog niet juist ingevoerd, er een update van gemaakt of gaat het minimale aantal stuks dat moet worden afgenomen omhoog naar gelang de hoeveelheid aanpassingen. Vraag dus altijd naar de MOQ voordat je gaat betalen voor jouw producten.

AliExpress minimum order quantity

Je kan op AliExpress al vanaf 1 stuk bestellen, zeer weinig verkopers zetten dit aantal op 10 stuks afname. Het komt voornamelijk omdat de producten al klaar zijn om te worden verkocht, en er geen aanpassingen meer aan worden verricht. Op die manier kan je dus 1 item aan je winkelmandje toevoegen en bestellen.

Lead time

Tijd is geld, kennis en macht …elke minuut die je extra kwijt bent aan jouw product kan ertoe leiden dat klanten ergens anders heen gaan voor hun aankopen. Maar je wilt het natuurlijk ook niet overhaasten, omdat er een product van de beste kwaliteit moet worden aangeboden. Toch is het wel verstandig te weten waar je aan begint, voordat je wellicht te maken krijgt met wat jij denkt dat vertragingen zijn.

Je “lead time” is feitelijk de tijd die zit tussen het plaatsen / betalen van een order en het moment dat deze gemaakt wordt. Verzending (tijdsduur kan variëren per gekozen verzendmethode) wordt meestal apart berekend. De lead time zelf kan variëren tussen leveranciers, producten en de aanpassingen die hieraan worden verricht. Het kan letterlijk tussen de 2 weken en 6 maanden liggen en is dus geheel afhankelijk van een aantal factoren …in essentie is het dus de voorbereidingstijd + productietijd van je producten.

Zorg ervoor dat je alles omtrent lead time in goede banen gaat leiden. Je komt zo niet zonder voorraden te zitten, weet wanneer je kan lanceren en kan in de tussentijd andere belangrijke dingen oppakken. Ofwel, doe aan gedegen time-management om alles zo efficiënt mogelijk te runnen.

Alibaba lead time

Wanneer je geen aanpassingen laat verrichten op jouw producten, duurt het voorbereidingsproces en de productietijd korter dan als je dat wel doet. De voorbereidingstijd is o.a. de tijd die leveranciers kwijt zijn aan het identificeren van de producten die jij wilt laten maken, het aantal stuks correct door te voeren en de gehele bestelling klaar te maken voor verzending.

En hieronder valt ook het in bewaring stellen van jouw producten voor verzending. Het kan bij elkaar tussen de 15 dagen en 6 maanden duren.

De productietijd hangt samen met de voorbereidingstijd, hoe ingewikkelder jouw producten zijn des te langer het duurt voordat ze kunnen worden voorbereid en geproduceerd. Productietijd kan oplopen tot zo’n 30 dagen, zorg ervoor dat je tijdsduur afstemt en bevestigt met je leverancier.

Hoe snel je voorraad arriveert, heeft te maken met de verzendmethode die je kiest (lucht- of zeevracht). Plaats je een bestelling van 500 stuks of meer, zal het wellicht niet in aanmerking komen voor ePacket (een snelle bezorgdienst waarmee je kleine en lichtere pakketten binnen 5 tot 7 dagen kan ontvangen). Je zal het dan met zeevracht moeten laten versturen wat zo’n maand tijd in beslag neemt.

Is de tijd (snelheid) van bezorging essentieel voor je? Ga dan voor AliExpress, wetende dat je geen aanpassingen kan laten verrichten op je producten of een private label kan maken op die manier. Wil je die aanpassingen wel laten verrichten? Kies dan voor Alibaba en neem er iets langer de tijd voor. In de tussentijd dat je aan het wachten bent, kan je dan alvast verder gaan met het opbouwen van je webwinkel of andere marketingactiviteiten.

AliExpress lead time

Ga je een voorraadbestelling plaatsen op AliExpress, heb je dus niet te maken met productietijd. Wat je van plan bent te gaan bestellen is namelijk al klaar, en hoeft alleen nog maar verzonden te worden. Het scheelt je echt een flinke hoeveelheid tijd die je anders op Alibaba wel kwijt bent, aan het voorbereiden en laten maken van jouw producten.

Er bestaat ook de kans dat je voorraadbestelling niet te groot is, om niet per lucht te kunnen worden verstuurd (en je dus zeevracht moet gebruiken, wat doorgaans een stuk langer duurt). Je kan ook dit weer op verschillende manieren doen, maar hebt jouw voorraden dus wel sneller binnen.

Je moet gemiddeld rekening houden met verzendtijden van tussen de 5 en 40 dagen. Maar dan ben je wel helemaal “up en running”. Net zoals bij Alibaba kan je in de tijd die jij moet wachten andere nuttige taken doen (webwinkel bouwen of andere marketingactiviteiten uitvoeren), en kan je bij aankomst van je goederen direct starten met verkopen.

Shipping costs

Je “shipping costs” ofwel verzendkosten zijn belangrijk onderdeel van je bestelling. Het is natuurlijk de kunst deze zo laag mogelijk te houden. En over het algemeen zijn de verzendkosten op AliExpress beter dan op Alibaba.

De standaard verzendingen zijn namelijk gratis. Verder kan je natuurlijk ook altijd proberen gebruik te maken van ePacket.

Shipping costs

Alibaba shipping costs

Op Alibaba werken verzendkosten een stuk anders dan op AliExpress. Wat je aan verzendkosten betaalt hangt helemaal af van wat je afspreekt / onderhandelt met je leverancier en voor welke soort verzendmethode je kiest.

In het aanloopproces zal je ook de nodige samples van je producten willen ontvangen. Je doet dit om er zeker van te zijn dat alles naar wens is en het beste product uit deze reeks te kiezen. Ter aanvulling hierop raden we je overigens ook aan om op locatie kwaliteitscontroles uit te laten voeren door betrouwbare instanties (soms zijn de samples namelijk beter dan de daadwerkelijke geproduceerde artikelen die je later pas ontvangt).

Meestal zijn leveranciers nog wel bereid de samples gratis naar je op te sturen. Je kan dit echter natuurlijk niet verwachten bij bulk orders, en hier goed op letten en eventueel samen met je leverancier te bespreken is daarom ook zeker geen overbodige luxe (het zal je geld besparen).

AliExpress shipping costs

Bij AliExpress kan je kiezen door welke bezorgdienst je jouw voorraden laat versturen. Het zal misschien grappig klinken, maar soms kunnen de verzendkosten gratis zijn terwijl je in andere situaties meer aan verzendkosten betaalt dan het product zelf.

Je hebt natuurlijk altijd nog de mogelijkheid om ePacket te gebruiken. Indien dit niet mogelijk is, zal je er omheen moeten werken …en dat is opzoek gaan naar producten waarvan de verzenkosten gratis zijn.

Alibaba Vs AliExpress: het totaalplaatje

Beide platformen hebben hun “usecases” en verschillen onderling. Het is belangrijk te kijken waar je het voor gaat gebruiken. In feite is AliExpress ideaal voor wanneer je klein wilt starten en zonder veel poespas en aanpassingen wilt gaan verkopen. Ga je dus bv. verkopen met dropshipping, kies dan voor AliExpress om geschikte leveranciers te vinden.

Het is niet zo complex en ideaal voor verschillende e-commerce bedrijfsmodellen.

Zit je er toch over na te denken een private label (of white label) te maken? Gebruik dan Alibaba, omdat je er enorm veel keuze hebt in leveranciers die jouw producten kunnen maken en de aanpassingen kunnen verrichten die jij wenst en eist voor jouw producten. Je zal meestal met grotere MOQ’s te maken krijgen, maar de prijs per stuk is wel lager.

Je zal dus eerst voor jezelf moeten bepalen wat je precies wilt gaan doen, om er vervolgens het meest geschikte platform bij uit te kiezen.

Hieronder laten we je nog keer zien welke verschillen er precies tussen AliExpress en Alibaba zitten, om vervolgens makkelijker te kiezen.

Alibaba en AliExpress kenmerken voor je op een rijtje

Om alles even bij elkaar te brengen, vind je hieronder een overzicht aan kenmerken van beide platformen.

Alibaba kenmerken

– Je werkt direct samen met leveranciers
– Je zal in de meeste gevallen MOQ’s van minimaal 50 stuks hebben
– Je kan onderhandelen over de prijs en voorwaarden, voor elk product
– Je lead time (voorbereiding en productie) kan oplopen tot 6 maanden
– Je kan een private label maken: het volledig aanpassen van jouw product
– Je kan een white label gebruiken: je eigen logo hieraan toevoegen
– Je verzendkosten zijn afhankelijk van leveranciers en hun vrijgevigheid
– Je beschikt niet over een winkelmandje
– Je regelt zelf de fulfillment
– Je betaalt (vaak) minder per stuk, maar meer totaal door hogere MOQ’s

AliExpress kenmerken

– Je hebt niet zoveel interactie met jouw leveranciers
– Je hebt in de meeste gevallen niet te maken met MOQ’s
– Je kan alleen onderhandelen over de prijs bij bulkproducten
– Je lead time is niet zo lang, en doorgaans veel lager dan bij Alibaba
– Je kan geen private label maken: en dus geen aanpassingen laten verrichten
– Je kan soms wel white labels gebruiken: en je eigen logo toevoegen
– Je kan producten gratis laten verzenden (na wat zoekwerk)
– Je hebt de beschikking over een winkelmandje
– Je hoeft de fulfillment niet zelf te regelen

Samenvatting

Nu je de verschillen kent, zal je een keuze moeten maken (een andere optie is gebruik te maken van beide platformen). Ga je inkopen bij Alibaba en een eigen private label creëren? Of kies je toch liever voor inkopen bij AliExpress of ga je een webwinkel starten met dropshipping?

Het is aan jouw om hier invulling aan te geven, op beide platformen kan je voor verschillende doelen prima leveranciers vinden. Natuurlijk is het wel belangrijk eerst goed onderzoek te doen naar de producten die je wilt gaan verkopen. En ook het proces erna goed tot uitvoering te brengen …zoals hoe je de beste leveranciers vindt en een succesvolle productlancering realiseert.

Logisch dat je staat te popelen om grote aantallen te bestellen en meteen wil beginnen, maar doe het (zeker in de allereerste beginfase) rustig aan. Ga eerst na of alle beloftes die een leverancier maakt kloppen en bestel dan samples om ze te checken.

Je kan namelijk altijd opschalen, zorg eerst dat het fundament goed is!

We hebben nog meer artikelen voor je die hierbij kunnen helpen. Je kan ons natuurlijk ook altijd contacten, en helpen je graag verder om van jouw onderneming een succes te maken.


Over de schrijver
Mijn naam is Bas urlings, Ik sta ook wel "bekend" als "Ondernemer op Slippers", ik reisde namelijk 2 jaar lang rond de wereld terwijl mijn E-commerce business door draaide en zelfs uitgroeide tot het snelstgroeiende Crossborder E-Commerce bedrijf van Nederland!In 2018 won ik de Crossborder Award en een Gazelle Award als bekroning op deze snelle groei. De belangrijkste groei maakte we op Marketplaces en met name Amazon zo heb ik inmiddels meer dan 14 Miljoen omgezet via Marketplaces en leer ik nu andere ondernemers om succesvol te verkopen op Amazon en Bol.com!
Reactie plaatsen